Schroefset probleempje

Forumindex Forums Modellen Corsa Schroefset probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217980
    R.Frankhuisen
      Lid sinds:
      2 March 2009

      Ik heb donderdagavond men opel corsa B voorzien van een v-maxx schroefsetje en nu hoor ik tijdens het rijden een heel raar piepend geluid van de veren aan de achterkant je hoort het op het ritme van het wiebelen van de auto ( wist even niet hoe ik het anders uit moest leggen ) en ik hoor L.V een harde tik als ik bijvoorbeeld over een put heen rijd… weet iemand mischien wat het kan zijn?

      alvast bedankt voor de hulp

      #17621728
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        heb je voor de veerschotel ed wel goed gemonteerd.

        wat met schroefsetjes wel vaak is, is dat ze met sturen een knak geven. dit omdat de veren dan verschuiven

        Maar met inveren heb ik het nog niet meegemaakt.

        achter zijn het je bumpstops die er standaard tussen de schokbrekers zitten.

        dat had ik bij mij ook, rubbers beetje opgeboord, en kopervet eraan gesmeerd dan is et weg

        #17621729
        R.Frankhuisen
          Lid sinds:
          2 March 2009

          dus dat gepiep is normaal? even invetten en klaar? ok.. ik zet men auto vanavond even op de brug.. dan kijk ik even de voorkant na.. want het is best een harde tik als k over een put heen rijd.. met sturen hoor ik helemaal niks.. i.i.g bedankt voor je reactie

          #17621730
          R.Frankhuisen
            Lid sinds:
            2 March 2009

            die tik aan de voorkant word steeds harder..en ik hoor het alleen maar links.. weet iemand waar dit aan kan liggen??

            #17621731
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Zit er niet wat los? wiel omhoog, vastpakken en trekken naar alle kanten…

              #17621732
              R.Frankhuisen
                Lid sinds:
                2 March 2009

                @ fearless: heb ik gedaan.. ik kan men wiel een klein beetje heen en weer wiebelen.. is niet goed.. alleen vraag ik me af waar het aan kan liggen want ik heb precies het zelfde gedaan als aan de linker kant en daar is niks mee aan de hand.. :hmmz

                ik hoor nu ook dat men veren af en toe een geluidje maken kan dit geen kwaad? ik had hier met men andere corsa helemaal geen last van!

                #17621733
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  voor de apk mag je een mm speling hebben.

                  Nou moet jij nog weten waar die speling vandaan komt…..stuurkogel binnen(onder de hoes)/buiten of je fusseekogel.
                  Hoeft nog niet eens door de montage van je nieuwe schokdempers te komen, kan best zijn dat het al niet meer zo lekker was..En nu extra laag…dan staan de kogels onder een andere hoek te werken.

                  #17621734
                  Nova_C20xe
                    Lid sinds:
                    23 January 2008

                    Ik hoor ook een tikje linksvoor maar dat is omdat mijn versnellingsbak tegen de stabistang komt:hmmz

                    Het kan ook zijn dat je toplager kapot is?

                    #17621735
                    R.Frankhuisen
                      Lid sinds:
                      2 March 2009

                      ik heb nieuwe toplagers er tussen zitten.. :angel
                      kan het zijn dat ik hem verkeerd om gemonteerd heb? want het geluid is echt ijzer tegen ijzer wat ik hoor!!

                      En dat ik af en toe men veren hoor verspringen kan geen kwaad en gaat vanzelf over?

                      #17621736
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Dan zit je veer tegen de aanslag aan….denk boven in dan. Want onderin zijn die ringen glad….
                        Zorg voor een vingerdikte ruimte, dan heb je nergens last van.

                        Je toplager wordt zo gemonteerd dat de boel nog normaal draaien kan, ik heb mijn mijn scroefset ook ff lopen puzzelen, op diverse manieren in elkaar gedraait, maar op 1manier draait het setje…

                        #17621737
                        R.Frankhuisen
                          Lid sinds:
                          2 March 2009

                          oki.. dan gaat ik donderdagavond nog maar een keer kijken.. en alles er onderuit gooien en dan vrijdag overdag even uitlijnen als alles goed is!

                          i.i.g bedankt voor de reacties..

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.