Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Schroefset probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2010 om 23:10 #17217980
Ik heb donderdagavond men opel corsa B voorzien van een v-maxx schroefsetje en nu hoor ik tijdens het rijden een heel raar piepend geluid van de veren aan de achterkant je hoort het op het ritme van het wiebelen van de auto ( wist even niet hoe ik het anders uit moest leggen ) en ik hoor L.V een harde tik als ik bijvoorbeeld over een put heen rijd… weet iemand mischien wat het kan zijn?
alvast bedankt voor de hulp
27 februari 2010 om 00:27 #17621728heb je voor de veerschotel ed wel goed gemonteerd.
wat met schroefsetjes wel vaak is, is dat ze met sturen een knak geven. dit omdat de veren dan verschuiven
Maar met inveren heb ik het nog niet meegemaakt.
achter zijn het je bumpstops die er standaard tussen de schokbrekers zitten.
dat had ik bij mij ook, rubbers beetje opgeboord, en kopervet eraan gesmeerd dan is et weg
27 februari 2010 om 08:18 #17621729dus dat gepiep is normaal? even invetten en klaar? ok.. ik zet men auto vanavond even op de brug.. dan kijk ik even de voorkant na.. want het is best een harde tik als k over een put heen rijd.. met sturen hoor ik helemaal niks.. i.i.g bedankt voor je reactie
27 februari 2010 om 18:35 #17621730die tik aan de voorkant word steeds harder..en ik hoor het alleen maar links.. weet iemand waar dit aan kan liggen??
27 februari 2010 om 18:36 #17621731Zit er niet wat los? wiel omhoog, vastpakken en trekken naar alle kanten…
1 maart 2010 om 16:35 #17621732@ fearless: heb ik gedaan.. ik kan men wiel een klein beetje heen en weer wiebelen.. is niet goed.. alleen vraag ik me af waar het aan kan liggen want ik heb precies het zelfde gedaan als aan de linker kant en daar is niks mee aan de hand.. :hmmz
ik hoor nu ook dat men veren af en toe een geluidje maken kan dit geen kwaad? ik had hier met men andere corsa helemaal geen last van!
1 maart 2010 om 16:41 #17621733voor de apk mag je een mm speling hebben.
Nou moet jij nog weten waar die speling vandaan komt…..stuurkogel binnen(onder de hoes)/buiten of je fusseekogel.
Hoeft nog niet eens door de montage van je nieuwe schokdempers te komen, kan best zijn dat het al niet meer zo lekker was..En nu extra laag…dan staan de kogels onder een andere hoek te werken.1 maart 2010 om 19:07 #17621734Ik hoor ook een tikje linksvoor maar dat is omdat mijn versnellingsbak tegen de stabistang komt:hmmz
Het kan ook zijn dat je toplager kapot is?
1 maart 2010 om 19:14 #17621735ik heb nieuwe toplagers er tussen zitten.. :angel
kan het zijn dat ik hem verkeerd om gemonteerd heb? want het geluid is echt ijzer tegen ijzer wat ik hoor!!En dat ik af en toe men veren hoor verspringen kan geen kwaad en gaat vanzelf over?
1 maart 2010 om 20:11 #17621736Dan zit je veer tegen de aanslag aan….denk boven in dan. Want onderin zijn die ringen glad….
Zorg voor een vingerdikte ruimte, dan heb je nergens last van.Je toplager wordt zo gemonteerd dat de boel nog normaal draaien kan, ik heb mijn mijn scroefset ook ff lopen puzzelen, op diverse manieren in elkaar gedraait, maar op 1manier draait het setje…
2 maart 2010 om 16:36 #17621737oki.. dan gaat ik donderdagavond nog maar een keer kijken.. en alles er onderuit gooien en dan vrijdag overdag even uitlijnen als alles goed is!
i.i.g bedankt voor de reacties..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.