Schroefdraad nokkenaskapje gaar

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Schroefdraad nokkenaskapje gaar

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252578
    Gupy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2006

      Draad in twee nokkenaskapjes is gaar in de X30XE blok. Dus (alu) klepdeksel krijg ik niet op de juiste manier dicht.

      Wat doen jullie? Helicoil M6 (wil ik wel kopen), M7 (heb ik niks van) of M8?
      Ik twijfel of M8 wel lukt met die o-ring kamertjes in de klepdeksels. (en is niet zo mooi)

      #18071992
      ANJO TOL
        Lid sinds:
        22 December 2008

        hallo

        heb een sloop blok v6 2,5
        wil wel twee nokkenaskapjes missen ! tegen zeer zachte vergoeding
        weet echter niet als dit kan vanwegen inslijten op mijn nokkenas, dit zou je b.v kunnen vragen aan wimv6

        Groet

        #18071993
        Gupy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2006

          Nee, de lagerkapjes horen bij de kop, die mag je nooit wisselen. Die worden samen geslepen.

          #18071994
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Gaat overigens prima hoor, lagerkapjes wisselen, al vaker gedaan, zowel bij de V6 als smallbockjes..

            maar inderdaad, ze horen bij elkaar, worden samen geslepen, en dan gebroken…

            je kan er wel een helicoil in draaien frank, lijkt mij de beste op lossing, weet niet of je ze ook na vullen en opnieuw tappen??

            Willem

            #18071995
            Gupy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2006

              Ik heb ondertussen een Midlock helicoil setje binnen. Wil het gewoon goed doen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.