Schrapend/ tikkend geluid in motor Opel GT Roadster 2007

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT Schrapend/ tikkend geluid in motor Opel GT Roadster 2007

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367233
    Jordy de Rooij
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2019

      <p style=”text-align: left;”>Hoi,</p>
      Vanaf vrijdag voor Hemelvaart 2019 zijn we in bezit van een mooie Opel GT Roadster uit sept. 2007 met nog maar 35000 km gelopen klopt = gecheckt, geen schade etc.).

      Gisteren merkte ik bij stationair lopen een licht schrapend/ tikkend geluid (klep ofzo?) Heeft een lage frequentie stationair en bij gas geven lijkt het alsof er een klep sneller gaat draaien waardoor het schrapend,  tikkend geluid sneller gaat maar niet heel hard wel hoorbaar.
      <p style=”text-align: center;”>Lijkt van bovenkant berijderzijde af te komen.</p>
      Auto zit in de bovag garantie voor nog 6 maanden.

      Als het lukt zet ik nog een geluidsopname en wat foto’s van de GT hierop het foruM
      <p style=”text-align: left;”>Iemand misschien al een idee wat het kan zijn?</p>
      Groet

      Jordy de Rooij

       

      #18369091
      Wil Melchers
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 October 2019

        Beste Jordy,

        Ik zie nu eerst je bericht over het licht tikkende motorgeluid bij stationair draaien. Mocht je nog geen idee hebben wat dit kan zijn kan ik je gerust stellen. Dit is normaal bij deze motor. Ik heb 4 jaar met veel plezier een Opel GT 2.0 Turbo roadster gehad en heb hem vorige week ingeruild tegen een Cascada. Mocht je geïnteresseerd zijn, ik heb nog wat spullen van de GT liggen die ik van de hand doe. O.a. 4 originele 18″ LM-velgen op (zomer)band, 1 originele luchtfilter en een kwalitatief hoogwaardige afdekhoes.
        Ik weet niet of je je ook heb aangemeld op het Duitse Opel GT forum http://www.opel-gt-forum.de/forum. Hier heb ik veel buikbare info vandaan gehaald.

        Heb je nog andere vragen over de GT kun je me altijd benaderen via w.melchers@hetnet.nl

        Ik wens je veel plezier met de GT roadster.

        Met vriendelijke groet,

        Wiel Melchers

        ==========

         

         

         

         

        #18369093
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Maak maar filmpje van het geluid, ik denk niet dat dat tikken normaal is, maar dat dat de ketting is die vervangen moet worden (Spanner modificatie niet toegepast geweest).

          #18369096
          Wil Melchers
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2019

            Beste,

            Als het beschreven geluid zich alleen voordoet bij koud stationair draaien en na een paar minuten verdwijnt is het een normaal verschijnsel bij deze motor. In alle andere gevallen moet er nader onderzoek worden gedaan. Een andere niet onbelangrijke modificatie betreft het stuurslot. Hiervoor is ook een terugroepactie geweest voor vervanging van het stuurslot. Dit is een veiligheidsitem en goed om te controleren of deze modificatie is uitgevoerd. Tijdens het rijden kan nl. het stuurslot blokkeren (vast gaan zitten) waardoor een gevaarlijke situatie kan ontstaan. In Amerika heeft dit tot verschillende ongelukken geleid.

            #18372422
            Claudia Schotte
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 February 2020

              Hallo, ik had ook het probleem ( GT 2009) bij koude motor en stationair draaien dat ik het schrapend, ratelend geluid hoorde die na een paar min verdween, uitleg garage, nieuwe kettingspanner, dus laten doen  factuur van €1400. Na 100km te rijden begon mijn GT raar geluid te maken en heel de auto te schudden, vlug aan de kant en ze zijn hem komen takelen, uitleg garage, kettingspanner die ze staken was stuk, dus terug vervangen in garantie, na een kleine100km te rijden juist hetzelfde. Nu denken ze dat er nog iets anders zou stuk zijn, maar waarom rijd hij dan eerst 100km goed??? Klopt die uitleg?

               

              #18372435
              Wil Melchers
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2019

                Beste Claudia,

                Het  schrapend ratelend geluid bij koude stationair draaiende motor dat na enkele minuten verdwijnt is een normaal verschijnsel bij deze 2.0 liter Turbo motor. Op een Duits Opel GT roadster forum website kun je dit ook terugvinden. De vraag nu is. Hoe heeft de garage die de dure reparatie heeft uitgevoerd op de juiste wijze vastgesteld dat de oorzaak de kettingspanner is en deze vernieuwd dient te worden? Heeft deze garage ervaring met de Opel GT 2.0 Turbo roadster en zijn zij ervan op de hoogte dat dit een normaal verschijnsel is bij deze motor. Zo niet? Dan hebben ze mogelijk deze reparatie  onnodig uitgevoerd en zijn zij de oorzaak van de ontstane problemen na de reparatie.

                Je mag verwachten dat deze garage dit probleem naar behoren oplost zonder jou met extra kosten op te zadelen.

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.