Schoonmaken koelsysteem CORSA-B X1.5DT

Forumindex Forums Modellen Corsa Schoonmaken koelsysteem CORSA-B X1.5DT

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220850
    OmeAnne
      Lid sinds:
      26 October 2009

      Goedemorgen allemaal,

      Vorig jaar heb ik te maken gehad met een kapotte waterpomp. Tijdens het rijden zag ik plots dat de motor nogal heet werd, ik heb hem aan de kant van de weg gezet en de ANWB gebeld. Het duurde een poos voordat deze kwam en uiteraard was het hondeweer.

      Anyway, de man kon mij vertellen dat de waterpomp zo lek was als een mandje en ik zo niet door kon rijden. Wij waren echter nog een eind van huis en garage, dus moesten en wilden eigenlijk wel door. De beste man heeft toen een zgn. radiatorpil in het koelsysteem gegooid en deze weer gevuld met water, zodoende konden wij thuiskomen en naar de garage. Deze heeft er een nieuwe waterpomp op gezet en klaar is kees.

      Althans dat dachten wij. Het probleem is nu dat de motor errug warm wordt, als ik gewoon 120 rij. Waarschijnlijk wordt dit dus veroorzaakt door restanten van die pil, die de boel ergens vernauwen waardoor het niet lekker doorloopt. Is er iets waarmee ik het systeem kan reinigen en de restanten worden meegenomen? En zo ja, hoe pak ik dat het beste aan dan?

      Alvast bedankt.

      OmeAnne

      #17667360
      5chaap2k
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        *niet meer actief op opel-forum en dus deze reactie maar verwijderd*

        #17667361
        Peter_89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2006

          Wat vaak gebeurt na zo`n k*t pil is dat je kachelradiateur dicht slipt. Daarom gebruik ik hem nooit.

          #17667362
          OmeAnne
            Lid sinds:
            26 October 2009

            Nou ik denk dus ook dat ie dicht geslipt is, de vraag is, hoe krijg ik dat redelijk makkelijk weer open?

            De auto is naar de garage geweest, heb niet zelf de pomp vervangen.

            #17667363
            caponetyuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 May 2009

              gooi eens wat soda in het waterresovar van de radiateur een stuk rijden tot die goed warm is dan alles eruit halen en opnieuw vullen soda maakt alles goed schoon

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.