Schokkende motor bij koude start Astra H GTC

Forumindex Forums Modellen Astra Schokkende motor bij koude start Astra H GTC

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225197
    GTCMarc
      Lid sinds:
      11 August 2010

      Beste Leden,
      Heeft er 1 van jullie ooit het probleem gehad dat de motor bij een koude start heel erg gaat schokken.

      Het gaat hier om een Astra H GTC 1.6

      Heb dit probleem al twee weken.

      HELP is er hier een oplossing voor.

      #17718565
      Patsho
        Lid sinds:
        25 August 2010

        Brandt er geen motorstoringslampje ??

        #17718566
        GTCMarc
          Lid sinds:
          11 August 2010

          origineel gepost door Patsho
          Brandt er geen motorstoringslampje ??

          Nee er branden geen lampjes.

          #17718567
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Wat voor een motor ?

            laat we daar eens mee beginnen….

            #17718568
            GTCMarc
              Lid sinds:
              11 August 2010

              origineel gepost door stefanDTI
              Wat voor een motor ?

              laat we daar eens mee beginnen….

              1.6 Benzine

              #17718569
              Klanderman
                Lid sinds:
                29 March 2009

                Weet je zeker dat het niet de koppeling is? Dit is namelijk een Astra kwaaltje, is volgens mij ook al eens een terugroepactie van geweest of zoiets. Bij mijn ouders vorige astra is de koppeling, drukgroep enz. vervangen op kosten van Opel. Mijn GTC heeft er soms ook last van. Zijn beiden z16xep motoren.

                #17718570
                alphox
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  bij mij in m’n vorige gtc is er 2x een nieuwe koppeling en drukgroep ingegaan, en pas bij de 2e keer was het verholpen. hij schokte dan inderdaad als hij koud was, was ook een z16xep

                  #17718571
                  astra-gtc-freak
                    Lid sinds:
                    3 March 2010

                    Ik heb ook een z1.6xep motor in mijn astra gtc die dit dus ook doet!
                    Heb ook al eens eerder op dit forum na gevraagd wat dit zou kunnen zijn maar helaas geen reactie’s op gehad.
                    Ik had ook al die tijd het vermoeden dat het de koppeling moest zijn.
                    Alleen wel vervelend dat ik tijdens de garantie periode ben weg gestuurd met deze klacht bij mijn garage en deze nu voorbij is.
                    Als ik bij een koude start met flink wat slippende koppeling weg ga dan heb ik er geen last meer van.
                    Maar dit is natuurlijk geen oplossing want dit is dus niet goed voor de koppeling maar ja als hij toch al stuk is dan maakt het dus niet zo veel meer uit.

                    Kan iemand vertellen bij welke km-stand deze klachten meestal beginnen?
                    Mijn astra heb ik gekocht met 106000 km op de klok en heeft nu 123000 km gereden.

                    #17718572
                    GTCMarc
                      Lid sinds:
                      11 August 2010

                      Ik zit nu op 63000
                      Echt vervelend dit.

                      #17718573
                      GTCMarc
                        Lid sinds:
                        11 August 2010

                        origineel gepost door alphox
                        bij mij in m’n vorige gtc is er 2x een nieuwe koppeling en drukgroep ingegaan, en pas bij de 2e keer was het verholpen. hij schokte dan inderdaad als hij koud was, was ook een z16xep

                        Thanks voor de reactie weet nu wat mij te wachten staat

                        #17718574
                        GTCMarc
                          Lid sinds:
                          11 August 2010
                          #17718575
                          astra-gtc-freak
                            Lid sinds:
                            3 March 2010

                            Hoi Marc,

                            Sachs en luk koppeling en drukgroepen zijn goed andere merken heb ik geen ervaring mee dus dat weet ik niet.
                            Misschien dat iemand anders op het forum hier meer van weet.
                            Maar ik zou niet besparen op de koppelings set omdat het vaak maar tientjes werk is kwa prijsverschil.
                            Het is de montage van de koppelings set die het zo duur maakt!
                            Vervang niet alleen de plaat maar ook het lager en de drukgroep DUS DE HELE SET!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.