Schokken tijdens rollen x16szr OPLOSSING

Forumindex Forums Modellen Astra Schokken tijdens rollen x16szr OPLOSSING

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261842
    inzane19
      Lid sinds:
      18 June 2007

      Ik had altijd last van schokkerig rollen in de 1ste of 2de versnelling dus ben ik zelf op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing.
      Op dit forum ergens op pagina 4 werd al vermeld om te kijken naar de stappen motor.

      Het is werkelijk een klusje van niks en iedereen kan het

      Op het 2de plaatje zie je links van de egr klep de stappen motor zitten. Deze zit met 2 torx schroefjes vast waar je wel redelijk bij kan.
      Redelijk zeg ik omdat mijn egr klep er af is. Mogelijk zit de egr klep dus in de weg maar die is ook makkelijk los te halen. (kan je die gelijk schoonmaken :) )

      Toen ik de stappen motor er af had merkte ik al snel dat deze vast zat en aangekoekt was.
      Ik heb de pin met veer (zie foto 1) langzaam uitgetrokken en eens vol gespoten met remmen reiniger.
      Dit heb ik 4x herhaald waarna hij weer vrij liep.
      Enigste probleem wat ik ben tegen gekomen is dat ik de pen te ver naar buiten had getrokken. Deze is dan ook wat moeilijker terug te plaatsen.

      Zojuist even een klein rondje geprobeerd en voilà hij rolt weer zoals hij moet rollen.
      Kan ik eindelijk weer in de 1ste versnelling in een file normaal rollen ipv bij regelen met mijn koppeling pedaal.

      Ik hoop dat meerdere mensen hier wat aan hebben dus vandaar deze post

      #18191708
      Xaevion
        Lid sinds:
        6 November 2013

        Wauw! Ik dacht altijd dat dat kwam door gewoon te weinig toeren draaien en dan gas bijgeven! Toppertje! Ga het eerdaags eens proberen!

        #18191709
        Kadettgek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 September 2005

          Pas daar maar meer op. De metalen pin aan de buitenkant zit aan de binnenkant met een wormwiel. redelijke kans om deze zo stuk te trekken.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.