Schokende Toerenteller

Forumindex Forums Modellen Kadett Schokende Toerenteller

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209900
    Andreas.Berger
      Lid sinds:
      29 June 2004

      ik heb de laatste paar weken dat mijn toerenteller raar doet, het begon met gewoon draaiende motor voor het stoplicht dat hij in ene keer schokkerig op en neer ging, inmiddels is het al zo erg dat hij onder het rijden bij 2000 toeren meteen naar de 4000 toeren schiet of nog hoger, met andere worden : hij danst:hmmz wie weet waar dit probleem vandaan komt, ik wordt er ziek van.

      ik heb de stekker op het dashboard al na gekeken niks mee, de bekabeling bij de bobine is ook in orde.

      het gaat om een kadett d 1.2.s

      #17483738
      Andreas.Berger
        Lid sinds:
        29 June 2004

        niemand wat me kan helpen ?:hmmz

        #17483739
        Andreas.Berger
          Lid sinds:
          29 June 2004

          vandaag maar eens het verbindings stuk wat van de onsteking naar de bobine loopt even schoon gemaakt, omdat die er wel heel erg smerig uitzag, het gaat hierbij om de groene kabel, helaas heeft het niks uit gehaald.

          deze week wil ik dan even kijken of het aan de bobine zelf ligt of onstekings gedeelte, lijkt mij sterk dat het aan de toerenteller zelf ligt.

          zijn er mensen die wat dit probleem herkennen

          #17483740
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            vaak de bobine zelf, deze veroorzaakt dan ruis op de toerenteller.

            komt ook vaak voor bij C20XE in een corsa-B

            Willem

            #17483741
            Andreas.Berger
              Lid sinds:
              29 June 2004

              oke, dan zal ik deze week even kijken voor een andere. welke kan ik eigenlijk allemaal gebruiken van de sloop, want een d kadett zal wel moeilijk worden, past die van een e kadett cora a ook ?

              #17483742
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                ik hrb vandaag een andere bobine gehaald op de sloop, toevallig van een d kadett 1.2.s dat was echt toevallig, maar ik wilde even laten weten dat het idd daaraan lag, hij doet het weer, heb de bobine ook maar meteen een kleurtje gegeven;)

                #17483743
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  heb het ook bij mn corsa en baal er van!

                  heb al ander dash er in geprobeerd. dan is het ff paar weekjes goed en daarna weer het gemieter.

                  #17483744
                  crazijbertje
                    Lid sinds:
                    11 April 2006

                    ik had het ook met mijn corsa,maar bij mij zat de stekker los bij de bobine,heb de kabelschoentje ff beetje aan gekepen en daarna nooit weer gehad;)

                    gr bertje:cool:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.