schokdempers E Kadett vs Astra F

Forumindex Forums Modellen Kadett schokdempers E Kadett vs Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225883
    Mr. Bone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2009

      Ik heb nog een set Apex ingekorte sportdempers op een Astra F2 GSI zitten en deze wil ik monteren op een E Kadett GSI. Volgens H-base zijn dit verschillende dempers met verschillende nummers. Voordat ik alle 2 de auto’s uit elkaar haal wou ik graag weten of dit gaat passen?

      ik zie de reacties graag tegemoet

      bvd

      Leroy

      #17728153
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        het enige wat je parten kan spelen zijn de achter dempers.
        het kan zijn dat de gaten in de koets aan de bovenzijde te klein zijn.

        maar dat lost een boor machine met de juiste boor zo op.

        de voorkant is plug en play wel even laten uitlijnen maar dat is logisch

        theun

        #17728154
        kadett4x4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          als je de voorpoten geheel over wil gaan zetten, schroef dan wel even de bovenschotels over.
          er zit verschil in tussen een astra en een kadett, je schokbreker gaat dan in de voorpoot draaien in plaats van in de bovenschotel.

          groeten.

          #17728155
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            oeps dit wordt een puntje van discusie

            bij mij in de loods staan een kadett en astra neus aan neus.

            zowel de kadett als de astra heeft het toplager met 2 boutjes vast.

            de vectra heeft wel een comleet ander toplager

            het is dat het een beetje ver is maar het weekend zal ik een paar plaatjes schieten

            theun

            #17728156
            Mr. Bone
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 September 2009

              De veerpoten zelf wissel ik NIET onderling, het gaat alleen puur om de dempers. Die Kadett heeft namelijk ook pas 2 nieuwe wiellagers gekregen, ;). Dus vandaar alleen de dempers.
              Dus dat de verlaging tegen gaat vallen, is hier n.v.t. omdat de veren hetzelfde blijven.
              Die dempers achter geloof ik wel in, en zo niet dan helaas. Dat is zo weer terug geschroefd.
              Maar voorzijde is meer werk.

              FF voor de duidelijkheid. Ik heb dus een kadett poot en een Astra poot. Deze haal ik beide uit elkaar en wil alleen puur de demper wisselen. Dus die astra poot houd ze eigen toplager en eigen veer en die kadett precies hetzelfde. Past dan de astra demper in een Kadett poot en andersom?

              #17728157
              jblfreak
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ja past alleen verschil zit in de toplagers

                astra kadett vectra a calibra zijn t zelfde alleen de toplagers niet dat is het verschil

                #17728158
                Mr. Bone
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 September 2009

                  @ theunm: ik zie die foto’s wel verschijnen
                  @ jblfreak: :thumbup.

                  #17728159
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door Mr. Bone
                    De veerpoten zelf wissel ik NIET onderling, het gaat alleen puur om de dempers. Die Kadett heeft namelijk ook pas 2 nieuwe wiellagers gekregen, ;). Dus vandaar alleen de dempers.
                    Dus dat de verlaging tegen gaat vallen, is hier n.v.t. omdat de veren hetzelfde blijven.
                    Die dempers achter geloof ik wel in, en zo niet dan helaas. Dat is zo weer terug geschroefd.
                    Maar voorzijde is meer werk.

                    FF voor de duidelijkheid. Ik heb dus een kadett poot en een Astra poot. Deze haal ik beide uit elkaar en wil alleen puur de demper wisselen. Dus die astra poot houd ze eigen toplager en eigen veer en die kadett precies hetzelfde. Past dan de astra demper in een Kadett poot en andersom?

                    heb ik het toch goed gelezen!! en daarom vertelde ik ook dat de toplager ook overgezet moet worden!
                    apex demper in de kadett poot zetten,alles monteren en de astra toplager er bovenop zetten en dan onder de kadett monteren.
                    dan past het!!

                    nogmaals een kadett toplager past NIET op je apex schokker, als deze gekocht is voor je astra!

                    #17728160
                    Mr. Bone
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 September 2009

                      heb ik het toch goed gelezen!! en daarom vertelde ik ook dat de toplager ook overgezet moet worden!
                      apex demper in de kadett poot zetten,alles monteren en de astra toplager er bovenop zetten en dan onder de kadett monteren.
                      dan past het!!

                      nogmaals een kadett toplager past NIET op je apex schokker, als deze gekocht is voor je astra!
                      [/quote]

                      @ bordeaux beauty: :wors. Het is me nu echt duidelijk, :thumbup

                      #17728161
                      Kadettgek
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 September 2005

                        Sorry om in te breken in je topic, maar ik heb een soortgelijke vraag.
                        De schokdempers van een kadett 1,4 (1990) en die van een astra f2 (1997) zijn deze ook uit te wisselen?
                        Dat de toplagers mee moeten is me bekend, maar verder past het wel?

                        #17728162
                        Mr. Bone
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 September 2009

                          origineel gepost door Kadettgek
                          Sorry om in te breken in je topic, maar ik heb een soortgelijke vraag.
                          De schokdempers van een kadett 1,4 (1990) en die van een astra f2 (1997) zijn deze ook uit te wisselen?
                          Dat de toplagers mee moeten is me bekend, maar verder past het wel?

                          Als ik het goed heb begrepen wel, :P.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.