Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › schokdempers E Kadett vs Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2010 om 11:05 #17225883
Ik heb nog een set Apex ingekorte sportdempers op een Astra F2 GSI zitten en deze wil ik monteren op een E Kadett GSI. Volgens H-base zijn dit verschillende dempers met verschillende nummers. Voordat ik alle 2 de auto’s uit elkaar haal wou ik graag weten of dit gaat passen?
ik zie de reacties graag tegemoet
bvd
Leroy
13 september 2010 om 17:01 #17728153het enige wat je parten kan spelen zijn de achter dempers.
het kan zijn dat de gaten in de koets aan de bovenzijde te klein zijn.maar dat lost een boor machine met de juiste boor zo op.
de voorkant is plug en play wel even laten uitlijnen maar dat is logisch
theun
13 september 2010 om 19:48 #17728154als je de voorpoten geheel over wil gaan zetten, schroef dan wel even de bovenschotels over.
er zit verschil in tussen een astra en een kadett, je schokbreker gaat dan in de voorpoot draaien in plaats van in de bovenschotel.groeten.
13 september 2010 om 19:55 #17728155oeps dit wordt een puntje van discusie
bij mij in de loods staan een kadett en astra neus aan neus.
zowel de kadett als de astra heeft het toplager met 2 boutjes vast.
de vectra heeft wel een comleet ander toplager
het is dat het een beetje ver is maar het weekend zal ik een paar plaatjes schieten
theun
14 september 2010 om 05:06 #17728156De veerpoten zelf wissel ik NIET onderling, het gaat alleen puur om de dempers. Die Kadett heeft namelijk ook pas 2 nieuwe wiellagers gekregen, ;). Dus vandaar alleen de dempers.
Dus dat de verlaging tegen gaat vallen, is hier n.v.t. omdat de veren hetzelfde blijven.
Die dempers achter geloof ik wel in, en zo niet dan helaas. Dat is zo weer terug geschroefd.
Maar voorzijde is meer werk.FF voor de duidelijkheid. Ik heb dus een kadett poot en een Astra poot. Deze haal ik beide uit elkaar en wil alleen puur de demper wisselen. Dus die astra poot houd ze eigen toplager en eigen veer en die kadett precies hetzelfde. Past dan de astra demper in een Kadett poot en andersom?
14 september 2010 om 15:08 #17728157ja past alleen verschil zit in de toplagers
astra kadett vectra a calibra zijn t zelfde alleen de toplagers niet dat is het verschil
14 september 2010 om 17:17 #17728158@ theunm: ik zie die foto’s wel verschijnen
@ jblfreak: :thumbup.14 september 2010 om 19:37 #17728159origineel gepost door Mr. Bone
De veerpoten zelf wissel ik NIET onderling, het gaat alleen puur om de dempers. Die Kadett heeft namelijk ook pas 2 nieuwe wiellagers gekregen, ;). Dus vandaar alleen de dempers.
Dus dat de verlaging tegen gaat vallen, is hier n.v.t. omdat de veren hetzelfde blijven.
Die dempers achter geloof ik wel in, en zo niet dan helaas. Dat is zo weer terug geschroefd.
Maar voorzijde is meer werk.FF voor de duidelijkheid. Ik heb dus een kadett poot en een Astra poot. Deze haal ik beide uit elkaar en wil alleen puur de demper wisselen. Dus die astra poot houd ze eigen toplager en eigen veer en die kadett precies hetzelfde. Past dan de astra demper in een Kadett poot en andersom?
heb ik het toch goed gelezen!! en daarom vertelde ik ook dat de toplager ook overgezet moet worden!
apex demper in de kadett poot zetten,alles monteren en de astra toplager er bovenop zetten en dan onder de kadett monteren.
dan past het!!nogmaals een kadett toplager past NIET op je apex schokker, als deze gekocht is voor je astra!
14 september 2010 om 22:10 #17728160heb ik het toch goed gelezen!! en daarom vertelde ik ook dat de toplager ook overgezet moet worden!
apex demper in de kadett poot zetten,alles monteren en de astra toplager er bovenop zetten en dan onder de kadett monteren.
dan past het!!nogmaals een kadett toplager past NIET op je apex schokker, als deze gekocht is voor je astra!
[/quote]@ bordeaux beauty: :wors. Het is me nu echt duidelijk, :thumbup
15 september 2010 om 17:57 #17728161Sorry om in te breken in je topic, maar ik heb een soortgelijke vraag.
De schokdempers van een kadett 1,4 (1990) en die van een astra f2 (1997) zijn deze ook uit te wisselen?
Dat de toplagers mee moeten is me bekend, maar verder past het wel?16 september 2010 om 05:10 #17728162origineel gepost door Kadettgek
Sorry om in te breken in je topic, maar ik heb een soortgelijke vraag.
De schokdempers van een kadett 1,4 (1990) en die van een astra f2 (1997) zijn deze ook uit te wisselen?
Dat de toplagers mee moeten is me bekend, maar verder past het wel?Als ik het goed heb begrepen wel, :P.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.