schokbrekers coupé (ivm verlaging)

Forumindex Forums Modellen Kadett schokbrekers coupé (ivm verlaging)

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252013
    Suspect
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 July 2012

      hallo

      ik bezit een c2 coupe 1.2N
      ik heb onlangs een schroefset gestoken

      http://www.cargoods.nl/shop/verlagingsveren-jom/5591-verlagingsveren-opel-kadett-c/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      nu las ik dat ik de schokdempers ook moet vervangen.

      zit hier iets tussen?
      http://www.carfantasy.nl/opel/kadett-c-24093_24521_24532.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      alvast bedankt

      #18063846
      Opeloco
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2011

        Een schroefset is toch net ff iets anders dan veren hoor…

        Het is aangewezen bij een verlaging vanaf 4cm om andere dempers te steken, maar ik zou met -5 nog niet meteen panikeren precies. je zal wel snel merken of er mee te rijden valt en of je dempers dichtklappen of niet.

        #18063847
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          @Opeloco wrote:

          Een schroefset is toch net ff iets anders dan veren hoor…

          Het is aangewezen bij een verlaging vanaf 4cm om andere dempers te steken, maar ik zou met -5 nog niet meteen panikeren precies. je zal wel snel merken of er mee te rijden valt en of je dempers dichtklappen of niet.

          Gaat er ook om dat je veren niet los niet komen bij volledig uitveren ;) Dat zou APK afkeur zijn.

          #18063848
          Suspect
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 July 2012

            @*Jurgen* wrote:

            Gaat er ook om dat je veren niet los niet komen bij volledig uitveren ;) Dat zou APK afkeur zijn.

            net daarom dus , hoe kan ik dit controleren? gewoon opkrikken en kijken of ze niet te los zitten?

            #18063849
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              @Suspect wrote:

              @*Jurgen* wrote:

              Gaat er ook om dat je veren niet los niet komen bij volledig uitveren ;) Dat zou APK afkeur zijn.

              net daarom dus , hoe kan ik dit controleren? gewoon opkrikken en kijken of ze niet te los zitten?

              yep ;)

              #18063850
              076 wokkel
                Lid sinds:
                23 December 2008

                En als je lager als -60 gaat moet je andere dempers omdat anders tijdens het rijden je demper al dood slaat voor de veer tegendruk geeft. Dan scheuren je draagarmen/dempertorens.

                #18063851
                vluggejaapie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 June 2010

                  Ik had originele blauwe monroes onder mn c coupe met -60 rondom. Bij opkrikken lagen de veren niet los, je zou dus met die -50 veren gewoon met de originele dempers kunnen blijven rijden. Echter raad ik het af om wat wokkel zegt, plus de wegligging blijft gewoon slecht met originele dempers.

                  De site die jij aangeeft heeft geen ingekorte koni’s voor zover ik kan zien. Persoonlijk zou ik zelf voor ingekorte kiezen, dan kun je altijd nog verder verlagen in de toekomst zonder nieuwe dempers aan te schaffen. En mocht je dan terug naar origineel willen kun je altijd je oude dempers weer monteren.

                  #18063852
                  076 wokkel
                    Lid sinds:
                    23 December 2008

                    Ik heb het er over of het kan, niet wat het beste is.
                    Dempers inkorten kan niet trouwens. Je kan wel kortere dempers bestellen/zoeken ;)

                    #18063853
                    Suspect
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 July 2012

                      iemand een een linkje of goede site om te zoeken ?

                      mvg Jonas

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.