Schok met aanslaan airco z19dt. Ervaring gevraagd

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Schok met aanslaan airco z19dt. Ervaring gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277042
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Het is mij bekend dat wanneer de airco aanslaat dit merkbaar is in het vermogen. Je voelt hem aanslaan. Echter wat mij opvalt is dat wanneer ik op een gelijk toerental rij of net optrek en de aircopomp slaat aan, dit toch wel behoorlijk merkbaar is. Het geeft zeg maar een aardige schok/bonk door de auto. Trek ik op dat moment net op moet ik oppassen dat daardoor niet de wagen afslaat. Is dit herkenbaar voor de Z19DT rijders? Wagen is verder gewoon goed maar dit stoort me een beetje. Airco is btw net bijgevuld en geen bijzonderheden maar heb het altijd al gehad vandaar.

      #18321256
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Heb zelf de Z1,9DTH. Merk ook wel duidelijk als ik de airco aanzet. Echt een schok niet. Wel dat het iets vermogen kost

        #18321257
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Klinkt eigenaardig :hmmz Lijkt mij niet juist dat als je optrekt terwijl de airco pomp aangaat de motor afslaat. :hmmz

          Staat de hele unit niet echter altijd mee te draaien als je de airco aan hebt staan ongeacht of ie moet koelen. Mijn zdth heeft een fluctuatie in toeren van nog geen 100 als ik ‘m aan zet. Verder nooit ergens last van maar ik zet ‘m ook nooit uit.

          Misschien eens de spanrol en multiriem vervangen.
          Groet jraaf

          #18321258
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            Ik voel het wel in m.n pedaal als ie aanslaat. Maar zichtbaar in toerental is het niet.

            #18321259
            ckadett16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 August 2005

              Klappert je multieriem ook? Ik zou de vrijloopkoppeling van de dynamo eens controleren. Als
              die vastzit dan kan de boel ook aardig schokken.

              #18321260
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Zal t eens bekijken. Vandaag weer nauwelijks de airco voelen aanslaan. Vaag allemaal

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.