schema’s

Forumindex Forums Modellen Insignia schema’s

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236798
    harrymaas
      Lid sinds:
      14 May 2011

      Hallo

      Ga van de week een nieuwe Insignia ophalen 1,6 turbo sports tourer met allen erop en eraan, stond zo in showroom kleur mahogany. De twee dingen die er niet op zitten zijn inklapbare spiegels en elektrische achterklep. Met de dealer al volop aan het overleggen maar niets kan volgens hem en Opel. Ik wil met de spiegels alleen maar hebben auto dicht spiegels naar binnen en auto open spiegels naar buiten. Volgens mij alleen twee nieuwe spiegelhuizen met extra motor en software???. Ook wil ik de klep elektrisch maken maar dealer zegt daar moet je helemaal niet aan beginnen onmogelijk. Ik denk sloopauto waar het op zit uithalen en overbouwen icm evt units en software. Schijnbaar kan dit allemaal niet zo eenvoudig bij de Insignia. Ook dealer verzocht om schema’s maar daar is helemaal niet aan te komen. Kan of wil iemand mij op weg helpen??????. Ben zelf vrachtwagenmonteur dus wel bekend met ingewikkelde schema’s en onmogelijke dingen mogelijk maken.
      Alle ideeen en links zijn welkom.

      Gr Harry

      #17869782
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        @harrymaas wrote:

        Hallo

        Ga van de week een nieuwe Insignia ophalen 1,6 turbo sports tourer met allen erop en eraan, stond zo in showroom kleur mahogany. De twee dingen die er niet op zitten zijn inklapbare spiegels en elektrische achterklep. Met de dealer al volop aan het overleggen maar niets kan volgens hem en Opel. Ik wil met de spiegels alleen maar hebben auto dicht spiegels naar binnen en auto open spiegels naar buiten. Volgens mij alleen twee nieuwe spiegelhuizen met extra motor en software???. Ook wil ik de klep elektrisch maken maar dealer zegt daar moet je helemaal niet aan beginnen onmogelijk. Ik denk sloopauto waar het op zit uithalen en overbouwen icm evt units en software. Schijnbaar kan dit allemaal niet zo eenvoudig bij de Insignia. Ook dealer verzocht om schema’s maar daar is helemaal niet aan te komen. Kan of wil iemand mij op weg helpen??????. Ben zelf vrachtwagenmonteur dus wel bekend met ingewikkelde schema’s en onmogelijke dingen mogelijk maken.
        Alle ideeen en links zijn welkom.

        Gr Harry

        Hallo,

        Helaas word het er niet makkelijker op gemaakt :(

        Ik was bezig met een teller van de OPC voor iemand, daarvoor ben je een nieuwe VCI-code nodig om hem te programeren, maar helaas krijg je die niet omdat het er af fabriek niet op zat :thumbdown

        Schema’s heeft je Opel dealer wel, deze staan op de TIS, niet zo veel meer als bij de Vectra maar er staan er wel wat op.

        Groetjes, Joche

        #17869783
        nicocorsa
          Lid sinds:
          6 June 2006

          over welke model spreken we dan dacht dat enkel de sp een elektrische klep heeft . als het mij lukt zalik ze morgen proberen op te zoeken en online tekrijgen .

          alshet me lukt eee

          #17869784
          harrymaas
            Lid sinds:
            14 May 2011

            We spreken over een gloed nieuwe Insignia sports tourer sport uitvoering, cosmo uitvoering heeft standaard elektrische klep en inklapbare spiegels icm memory functie bij de sport zijn dit opties. Dealer doet erg moeilijk over schema’s, is ook niet makkelijk weet ik bij mijn werk in de vrachtwagens is dat ook. Maar wij komen er altijd uit. Moet toch ergens te vinden zijn lijkt mij.

            Gr Harry

            #17869781
            nicocorsa
              Lid sinds:
              6 June 2006

              hij beste harry denk dat ik de schema’s heb gevonden . maar was even geen printer beschikbaar . en van tis 2 web zomaar kopieren lukt me direct . maar ga morgen proberen printer mee te brengen en papier dan scan ik het in en hopelijk kan je daar wat meer bij . maar je gaat al enkele componente moete hebben zoals keuze schakelaar van de achterklep , koffer pompjes sensor op de achterklep ruit . van verschillende posities aan te nemen .

              voor die spiegels moet ik ook zelf weten en uitzoeken want ik ben het vergeten bestellen op mijn astra j .

              #17869785
              harrymaas
                Lid sinds:
                14 May 2011

                Ik zou erg blij zijn met de schema’s dealer zei dat dit via chassisnummer moest allemaal moeilijk. Hij zei ook dat er een nieuwe unit in moest????. Het zou allemaal zéér ingewikkeld worden. Stel dat ik alle delen inbouw dan zal er toch geprogrammeerd moeten worden??? en dat ou weer niet gaan heb je een VCI code nodig an dan zegt Opel zit niet standaard op de auto jammer dus gaat niet. Zelfde zou zijn voor spiegels die alleen maar icm memory functie stoelen beschikbbar zou zijn. Maar je kunt het als optie zonder deze stoelen op de Sports Tourer krijgen dus hoe zit het nu. Ik heb in China een Buick Regal gevonden met spiegels met knipperlichten eronder aan rijdt een Nederlandse auto ook mee. Zou ook zo passen is zelfde auto als Insignia. Ik ben heel benieuwd waar jij mee kunt komen ikzelf vindt het altijd erg interessant om onmogelijke dingen mogelijk te maken. Gr Harry

                #17869787
                Opel4all
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 August 2006

                  @harrymaas wrote:

                  Ik heb in China een Buick Regal gevonden met spiegels met knipperlichten eronder aan rijdt een Nederlandse auto ook mee. Zou ook zo passen is zelfde auto als Insignia. ikzelf vindt het altijd erg interessant om onmogelijke dingen mogelijk te maken. Gr Harry

                  Hallo,

                  Dat vind ik ook altijd interessant :D daarom heb ik ook de Buick Spiegels er op zitten, dat is namelijk mijn auto ;) waar ze op zitten :D

                  Groetjes, Joche

                  #17869788
                  harrymaas
                    Lid sinds:
                    14 May 2011

                    He Joche

                    Had jij dan al inklapbare spiegels???, of heb je ze nu zo gemaakt. Waar heb je deze spiegels vandaan en kun je de kappen zo overzetten maw je hebt een kaal spiegelhuis en je zet alles over of is alles anders moet je veel aanpassen cq programmeren. Ben benieuwd is wel apart.

                    Gr Harry

                    #17869789
                    Opel4all
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 August 2006

                      @harrymaas wrote:

                      He Joche

                      Had jij dan al inklapbare spiegels???, of heb je ze nu zo gemaakt. Waar heb je deze spiegels vandaan en kun je de kappen zo overzetten maw je hebt een kaal spiegelhuis en je zet alles over of is alles anders moet je veel aanpassen cq programmeren. Ben benieuwd is wel apart.

                      Gr Harry

                      Hallo Harry,

                      Nee deze had ik niet, en nu dus nog niet ;)
                      Deze spiegels komen uit China, ik ken daar iemand die ze voor mij gekocht heeft.

                      Ik kon ook wel de Elecktrische inklapbare krijgen, maar heb bewust gekozen voor de normale (wegens tijdgebrek), omdat het bij de Insignia allemaal niet zo makelijk is om het werkend te krijgen.

                      De spiegels zijn gewoon kompleet dus met kap-glas en motor, de kap kun je gewoon overzetten van je eigen spiegels, dat past gewoon.

                      De kabelboom in de deur was al wel kompleet bekabeld bij die van mij, en ook voor de knipperlichten zaten de kabels er al in :thumb

                      De knipperlichten werken overigens nog niet, ik moet eerst nog kijken of de kabels ook nog verder in de auto aanwezig zijn, anders moet ik zelf wat maken ;)

                      Het is wel appart, ik heb ook het Elecktrische zonnescherm van de Vectra C in mijn Insignia gebouwd, ook dit na wat aanpassingen :D

                      Groetjes, Joche

                      #17869786
                      harrymaas
                        Lid sinds:
                        14 May 2011

                        Brutale vraag wat kosten ze?? Als alle bedrading erin ligt toch monteren programmeren en klaar?? Waar haal jij de schema’s vandaan want ik zoek ook iets zodat ik zelf schema’s kan zoeken en bekijken. TIS via hier of marktplaats??? Hoe heb jij daar achter spanning gekregen voor je zonnescherm??? Met een originele schakelaar??? Ik heb nl net een nieuw topic aangeboord want ik ben ook op zoek naar een draad die ik via een originele schakelaar kan schakelen. Dan kan ik linksachter een draad van de trekhaak schakelen voor mijn paardentrailer.

                        Gr Harry

                        #17869790
                        Opel4all
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 August 2006

                          @harrymaas wrote:

                          Brutale vraag wat kosten ze?? Als alle bedrading erin ligt toch monteren programmeren en klaar?? Waar haal jij de schema’s vandaan want ik zoek ook iets zodat ik zelf schema’s kan zoeken en bekijken. TIS via hier of marktplaats??? Hoe heb jij daar achter spanning gekregen voor je zonnescherm??? Met een originele schakelaar??? Ik heb nl net een nieuw topic aangeboord want ik ben ook op zoek naar een draad die ik via een originele schakelaar kan schakelen. Dan kan ik linksachter een draad van de trekhaak schakelen voor mijn paardentrailer.

                          Gr Harry

                          Hallo Harry,

                          Dan weet ik niet omdat ik ze geruild heb met wat onderdelen :D , ik heb hem inmiddels gevraagd naar de prijs, maar heb nog geen bericht terug gehad.

                          Schema’s word moeilijk, ik heb ze van mijn TIS, maar daar staat voor de Insignia lang niet zo veel in als van bijvoorbeeld de Vectra C.

                          De spanning komt bij mij vanaf de accu, omdat er geen zekeringkast achter in mijn Insignia zit :( deze word door middel van een Relais geschakeld.

                          Voor de Schakelaar (puls) heb ik een universele gebruikt, deze heb ik in de bekerhouder gemaakt.


                          Groetjes, Joche

                          #17869791
                          harrymaas
                            Lid sinds:
                            14 May 2011

                            Hallo Joche

                            Ik heb achter wel een kleine zekeringkast. Moet je veel loshalen om bedrading naar achter te krijgen vanaf je bekerhouder?? Is wel een mooie oplossing zo. Welke versie TIS heb jij want ik kwam een Marktplaats TIS tegen van 2011.

                            Gr Harry

                            #17869792
                            Opel4all
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 August 2006

                              Hallo Harry,

                              Ik heb de goedkope verssie, daarom ontbreekt de zekeringkast bij mij denk ik.

                              Dat valt wel mee, je moet alleen de instapdorpel verwijderen en de afdekplaat naast je bekerhouder, deze zitten allemaal met clips vast.

                              De Tis van mij is van Maart 2011. Version 115.0 A, ik weet niet of je ervaring hebt met Tis maar de Insignia staat niet meer bij de normale Schema’s ingedeeld.

                              De Schema’s die er op staan zijn een beetje verstopt, en zijn lang niet meer zo uitgebreid als bijvoorbeeld bij de Vectra C.

                              Groetjes, Joche

                              #17869793
                              harrymaas
                                Lid sinds:
                                14 May 2011

                                He Joche

                                Waar heb jij deze TIS vandaan want ik heb ook wel interesse ook al zijn de schema’s karig voor de Insignia. Werken je knipperlichten al???

                                Harry

                                #17869794
                                Opel4all
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 August 2006

                                  @harrymaas wrote:

                                  He Joche

                                  Waar heb jij deze TIS vandaan want ik heb ook wel interesse ook al zijn de schema’s karig voor de Insignia. Werken je knipperlichten al???

                                  Harry

                                  Hallo Harry,

                                  Opel Dealer ;) of ebay.de daar staan er altijd wel wat op.

                                  Nee nog niet, helaas weinig vrije tijd, maar komt nog wel :hmmz ;)

                                  Groetjes, Joche

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.