Schakelprobleem ascona b

Forumindex Forums Modellen Ascona Schakelprobleem ascona b

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357117
    Davy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2018

      :help:

      Hoi, ik heb sinds een 4tal jaar een ascona 1.6n in mijn bezit. Op zich niet zo een spectaculaire oldie maar wel een leuke om mee rond te toeren.

      Nu heb ik laatst een probleem ontdekt : als ik hem in 1ste versnelling zet, staat hij in achteruit. Als ik dan toch na lang ‘roeren’ de 1ste gevonden heb kan ik vertrekken. Éénmaal aan het rijden ondervind ik geen probleem. Als ik dan terugschakel  (voor een bocht of om een parking op te rijden), heb ik weer moeite om de juiste versnelling te vinden. Eigenlijk moet ik terug naar stilstand en herbeginnen. Tot overmaat van ramp kom je een parking opgereden met rode kaken  :negative: . Ook had ik vroeger een ‘klop’ in het vertrekken vanuit stilstand maar niet altijd. Bij genoeg gas geven, heb ik dit niet. Maar dit is natuurlijk niet gezond voor de koppeling .

      Iemand die weet wat de oorzaak zou zijn van het probleem?

      Er had me al iemand aanbevolen om gewoon de versnellingsbakolie te vervangen. Sedert hij in mijn bezit is, is dit nog niet gebeurd.

      Ik hoor graag de tips en ervaringen.

      Groetjes

       

      #18357120
      Robke1974
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2008

        [quote quote=18357117]:help: Hoi, ik heb sinds een 4tal jaar een ascona 1.6n in mijn bezit. Op zich niet zo een spectaculaire oldie maar wel een leuke om mee rond te toeren. Nu heb ik laatst een probleem ontdekt : als ik hem in 1ste versnelling zet, staat hij in achteruit. Als ik dan toch na lang ‘roeren’ de 1ste gevonden heb kan ik vertrekken. Éénmaal aan het rijden ondervind ik geen probleem. Als ik dan terugschakel (voor een bocht of om een parking op te rijden), heb ik weer moeite om de juiste versnelling te vinden. Eigenlijk moet ik terug naar stilstand en herbeginnen. Tot overmaat van ramp kom je een parking opgereden met rode kaken :negative: . Ook had ik vroeger een ‘klop’ in het vertrekken vanuit stilstand maar niet altijd. Bij genoeg gas geven, heb ik dit niet. Maar dit is natuurlijk niet gezond voor de koppeling . Iemand die weet wat de oorzaak zou zijn van het probleem? Er had me al iemand aanbevolen om gewoon de versnellingsbakolie te vervangen. Sedert hij in mijn bezit is, is dit nog niet gebeurd. Ik hoor graag de tips en ervaringen. Groetjes[/quote]

        denk eerder de pook..je moet je hoes rond de pook uitdoen, en kijken

        als je hem in achteruit zet of het mechanisme goed mee omhoog komt, en als

        je weer in vooruit zet het hele mechanisme genoeg zakt, zoniet werkt de blokkering niet,

        is moeilijk uit te leggen maar eigenlijk simpel :p

        de klop weet ik niet :)

        #18357123
        Davy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 June 2018

          Ok. Ik probeer dit zo snel mogelijk te onderzoeken. Dat zal iets zijn voor morgenavond. Ik hou je op de hoogte. Alvast bedankt voor de uitleg.  :toppie:

          #18357124
          Davy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 June 2018

            Probleem gedeeltelijk opgelost. Ik heb toch net de hoes eens verwijderd en ik zag dat het pennetje die de boel op zijn plaats houdt naar voor geschoven was. Ik heb het terug ingeschoven en kan terug alle versnellingen nemen. Nu enkel nog kijken om het terug te borgen.

            Alvast bedankt voor de tip!  :good-job:

            #18357167
            Robke1974
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2008

              [quote quote=18357124]Probleem gedeeltelijk opgelost. Ik heb toch net de hoes eens verwijderd en ik zag dat het pennetje die de boel op zijn plaats houdt naar voor geschoven was. Ik heb het terug ingeschoven en kan terug alle versnellingen nemen. Nu enkel nog kijken om het terug te borgen. Alvast bedankt voor de tip! :good-job:[/quote]

               

              Dacht het wel :) simpel maar je moet het weten.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.