Schakelmechanisme en pook F17 Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Schakelmechanisme en pook F17 Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275315
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Hoi allen,

      Ik heb al het een en ander gelezen maar ik zou graag met zekerheid de sloop op gaan en wat goedkoop nieuw te krijgen is voor nieuw vervangen.
      Ik heb sinds de aanschaf van mijn Astra G al behoorlijk was speling op de versnellingspook vergeleken met andere astra’s. Nu 74d km verder wil ik dit toch eindelijk eens op een mooie manier verhelpen.

      De voornaamste speling komt door de pook, waarvan de bol is versleten, en de ring op de schakelstang waar deze bol in zit is ook uitgesleten.

      Pook en stang zou ik graag willen vernieuwen voor een set waar geen/ bijna geen speling op zit.

      Als ik dan toch bezig ben wil ik gelijk het mechaniek op de bak reviseren.
      Ik heb bij Mtech al busjes te koop gezien. Is dit het enige dat aan het mechaniek op de bak kan slijten?

      Mijn vragen:
      Welke modellen hebben een passende schakelstang? Bijv. astra H met metalen ring?
      Zijn er nog dingen die ik aan het mechaniek op de bak kan aanpakken en waar zijn deze delen te verkrijgen?
      Is de stang los uit het huis waar de pook in zit te krijgen of kan ik beter met huis nemen?
      Welke vetten kan ik het best gebruiken voor het mechaniek op de bak?
      Is volledig nieuw een betaalbare optie? Ik heb hiervoor tot 150,- over.

      Alvast bedankt voor jullie hulp.

      #18310059
      Astra_R
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 September 2011

        iemand?

        #18310060
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Is jouw astra kabel geschakelt en heb je de achteruit versnelling onder de 5 zitten??
          Dan zou je een nieuw schakelmechanisme kunnen overwegen.. Hen de mijne bij m-tech gekocht voor 200 euro voor de vectra b.. Komt veel voor dat er speling op de bal van de pook zit… Kun je jouw pook omhoog en omlaag trekken??

          #18310057
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            Deze zal gewoon met stangen zijn.

            #18310058
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Stang inderdaad.

              Heb je geen stalen huls waar de bal in valt bij een astra-G.

              Ik durf niet te zeggen of de lengte van de stang overeeen komt maar het systeem is gelijk van de Vectra-B en Astra-F

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18310056
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Idd wilde anders al zeggen.. Zo’n pookmechanisme overzetten is peanuts.. Zit maar vast met 4 schroeven en 2 klemmen waar de schakelkabels of stangen of zitten

                #18310061
                Astra_R
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 September 2011

                  Ik heb idd de schakelstang met de R links naast de 1.
                  Wim, bedoel je de stalen huls die bij mij van kunststof is en net als de bal van de pook versleten?
                  Ik heb gezien dat de Astra H wel staal heeft maar…. is dit de zelfde maat stang?

                  gr,
                  Astra_R

                  #18310062
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Maten van de stangen weet ik helaas niet zo.

                    Bij mijn Corsa is deze ook metaal.

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.