schakel probleem

Forumindex Forums Modellen Tigra schakel probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209164
    lwd30
      Lid sinds:
      15 March 2009

      hallo men tigra heeft een probleem namelijk

      als k overschakel lijkt et alsof ie de versnelling niet pakt
      geen koppel misgien??

      Het is net of de koppeling blijft hangen tijdens et overschakelen!!?:(

      weet iemand wat dit zou kunnen zijn??

      gr

      #17471007
      1985
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2006

        In het dagelijks leven stel je je altijd even netjes voor als je ergens binnen komt, Wij zijn dit ook gewend op het opel forum :) Daar hebben we speciaal een topic voor: http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30 :vertag

        Over je probleem:

        1 Handbak of automaat ?

        2 Een x14xe of een x16xe motor ?

        3 Hoeveel km heeft de auto gedraaid

        4 Wanneer de motor uit staat kan je hem in de versnelling duwen ? (Of die in de versnelling staat kan je controleren door de auto probere te rollen, is dit een paar cm en blokkerd die, dan staat hij in de versnelling)

        5 Wanneer je met een draaiénde motor stil staat en je trapt de koppeling in: hoor je dan wat ?

        6 Wanneer je met een draaiénde motor stil staat en je trapt de koppeling in en zet hem in de versnelling, wat hoor je dan ?

        7 Hoe is dit ontstaan ? Tijdens het rijden met een bepaald geluid ? of wou je “smorgens” weg rijden en hij deed niets ?

        8 Heb je een bekabbelde koppeling of een hydrolische koppeling ? (Bekabelde koppeling zit er een kabel van pedaal tot op de boven zeide van de bak – motorkap open en boven op de bak kijken, daar zie je dan een kabel)

        mvg Fabian

        #17471008
        lwd30
          Lid sinds:
          15 March 2009

          hallo

          handgeschakeld 1.6 motor heeft 2 ton gedraaid maar aantal dingen zijn vervangen zoals riem motor is goed

          geen rare geluiden..

          k heb et wat verkeerd gezegd hij pakt versnelling goed maar normaal gesproken hoor je em terug vallen als je overschakeld dat gebeurt bij de mijne niet..

          als je schakeld hngggggg(blijft toeren houden en dan gaat ie naar de 2

          kan het niet goed uitleggen hoop dat je et snapt gr

          #17471009
          1985
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2006

            origineel gepost door lwd30
            hallo

            handgeschakeld 1.6 motor heeft 2 ton gedraaid maar aantal dingen zijn vervangen zoals riem motor is goed

            geen rare geluiden..

            k heb et wat verkeerd gezegd hij pakt versnelling goed maar normaal gesproken hoor je em terug vallen als je overschakeld dat gebeurt bij de mijne niet..

            als je schakeld hngggggg(blijft toeren houden en dan gaat ie naar de 2

            kan het niet goed uitleggen hoop dat je et snapt gr

            Als ik het goed begrijp:

            Tijdens het rijden trap je de koppeling in en laat je het gas los maar dan blijft de motor op het zelfde toeren tal draaién ?

            Als dat het geval is zal de motor valse lucht aan kunnen zuigen. Dat betekend dat je 3 of 4 pakkingen van het inlaat spruitstuk en gasklep zou kunnen vervangen (als je het zelf kan doen ben je aan onderdelen max een 100 euro kwijt aan pakkingen) Het zou ook goed kunnen dat je gasklep is vervuild en dat die dan niet goed sluit waardoor de motor “veel” lucht blijft krijgen en dus niet in toeren tal zakt.

            #17471010
            Boterletter
              Lid sinds:
              27 December 2008

              Dat deed mijn Citroën XM ook, dat was om ervoor te zorgen dat het schakelen soepel verliep.
              Hij bleef, wanneer je de koppeling intrapte, ‘hangen’ op dat toerental zodat het schakelen makkelijk ging en wanneer je de koppeling weer losliet, vloeide de motor mooi over in de volgende versnelling.

              Als jouw motor ineens hard omhoog schiet qua toeren, zou ik eens beginnen om je poot eens van het gas te halen.

              Zou het kunnen dat er iets met de EGR of Lambda-sonde aan de hand is , 1985 ?

              #17471011
              1985
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2006

                origineel gepost door Boterletter
                Dat deed mijn Citroën XM ook, dat was om ervoor te zorgen dat het schakelen soepel verliep.
                Hij bleef, wanneer je de koppeling intrapte, ‘hangen’ op dat toerental zodat het schakelen makkelijk ging en wanneer je de koppeling weer losliet, vloeide de motor mooi over in de volgende versnelling.

                Als jouw motor ineens hard omhoog schiet qua toeren, zou ik eens beginnen om je poot eens van het gas te halen.

                Zou het kunnen dat er iets met de EGR of Lambda-sonde aan de hand is , 1985 ?

                Alles zou stuk kunnen zijn, Alleen zorgt een EGR niet voor een positie van de gasklep en ook zorgt een EGR niet voor extra lucht in de motor. net als het mij heel sterk lijkt dat een lamda sensor dit zou veroorzaken

                De gasklep zal vermoed ik open blijven staan wegens vervuiling, anders zou er een pakking tussen het inlaat traject lek zijn wat ook nog wel eens voor komt.

                #17471012
                lwd30
                  Lid sinds:
                  15 March 2009

                  egr klep is zoiezo stuk net laten uitlezen igt et daaraan?

                  #17471013
                  1985
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2006

                    origineel gepost door lwd30
                    egr klep is zoiezo stuk net laten uitlezen igt et daaraan?

                    kan … lijkt me alleen sterk. maar als de garage zegt dat het dat zou zijn zal ik de laatste zijn die het tegen spreekt ;)

                    EGR is wel t duurste om te vervangen, dus dat zullen ze graag voor je willen doen ;)

                    #17471014
                    lwd30
                      Lid sinds:
                      15 March 2009

                      maar het rare is wanneer die koud is doet ie et perfect 0,6km ongeveer hoe kan dat?

                      gr

                      #17471015
                      Dominic
                        Lid sinds:
                        17 December 2009

                        stappenmotor misschien? (geen idee)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.