Schade vraagje

Forumindex Forums Modellen Astra Schade vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250765
    Weirdo
      Lid sinds:
      10 December 2004

      Hallo,

      V.d. week heeft de schoonmoeder van mijn overbuurman haar Xara picasso bij mij in de Astra f geparkeerd.
      Gevolg een flinke deuk in de linker kant net achter het portier.
      Nu had ze zelf geen schade formulier dus die werd opgestuurd door haar verzekeraar. Ze komen vanavond thuis van een weekendje weg dus hoop het morgen allemaal op papier te hebben voor ik komende dinsdag weer een week moet gaan varen.

      Nu is mijn vraag of iemand misschien een indicatie kan geven wat een expert gaat schatten voor deze schade (zie foto)

      Ook had ik nog een klein vraagje over een eind demper.
      Mijn broertje heeft van zijn ouwe Kadett GSI nog een leuke Sebring demper liggen.
      Zou deze zonder al te veel verbouwen onder mijn F GSI uit 94 passen?
      Alvast bedankt voor de antwoorden!

      #18049816
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Lelijke plek, zal je er niet netjes uit kunnen krijgen dus dat wordt een nieuw paneel en spuiten, ik vreest dat het meer gaat kosten dan de astra F waard is.
        ik gok tussen de 800 en 1000 euro

        mark
        http://www.AstraTuningCub.nl

        #18049817
        krasy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2010

          het is wel uit te deuken maar moet je wel een goede schademonteur hebben.
          aangezien de rand erg lastig is . maar is te doen.

          ik zou zeggen geld in je zak steken en zelf binnen paneel eruit halen en terug deuken. (duwen)
          niet lullig maar de auto’s zijn tegenwoordig erg weinig meer waard .

          #18049818
          Weirdo
            Lid sinds:
            10 December 2004

            Ik wacht het even af wat de expert zegt.
            Ben nu toch wel erg benieuwd aan et raken.

            #18049819
            FKsport
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2010

              reken maar op zo’n 1100 tot 1300 euro, dit ziet er nog ernstiger uit als ik destijds had..
              Moesten bij mij alleen wat kleinere handelingen doen en uitspuiten..

              Maar ben benieuwd wat de expert zegt ;)

              #18049820
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                bij een nieuw achterpaneel ben je wel mooi van je roest af, of je komt juist heel veel tegen, dat kan ook nog :vertag

                dit kost wel wat centjes. zal de dagwaarde van een f gsi uit 94 zijn? 950?
                succes.

                #18049821
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  @krasy wrote:

                  het is wel uit te deuken maar moet je wel een goede schademonteur hebben.
                  aangezien de rand erg lastig is . maar is te doen.

                  ik zou zeggen geld in je zak steken en zelf binnen paneel eruit halen en terug deuken. (duwen)
                  niet lullig maar de auto’s zijn tegenwoordig erg weinig meer waard .

                  dat gaat je niet mee vallen ;)

                  ten 1e al omdat het niet meer zo makkelijk werkt, je moet het eerst laten maken namelijk en dan de factuur op sturen.
                  wat je kan proberen is dus iemand zien te vinden die een factuur wil maken zonder het werk te maken, uiteraad willen hun dan zelf ook een paar euro mee pikken, maar zal ik er wel voor over hebben.

                  ten 2e.
                  het schade bedrag wat jullie allemaal schatten is een hoog bedrag.
                  uit eigen ervaring weet ik dat dat problemen gaat opleveren ;)
                  sowieso wanneer de schade hoger is dan 750 euro komt er een expert bij.
                  in mijn situatie had ik dus iemand die zo factuur wou maken, heeft het schade bedrag dus ook onder de 750 euro gehouden.
                  maar als nog wou er een expert bij komen.

                  de dag waarde van een gemiddelde astra is 400 a 450 euro, dus de schade is veel meer dan de dag waarde.
                  dan krijg je dus het verhaal dat je auto economish total loss verklaard word en krijg je niks.

                  hoop dat het bij jullie anders uitpakt, maar zo is et bij mij wel gegaan om een paar krassen.

                  #18049822
                  leocabrio
                    Lid sinds:
                    8 October 2011

                    deze schade is ongeveer 1000 a 1300 euro
                    scherm zal of vervangen moeten worden strak gemaakt moeten worden en gespoten
                    expert komt al vanaf 500 euro schade kijken
                    zo wie zo zal je met behoud vande wagen minder krijgen dan de schade bedrag is :vertag

                    #18049823
                    de wit
                      Lid sinds:
                      3 January 2008

                      zo’n beroerd deukje is het toch ook niet, moet toch wel uit te deuken zijn… om nu dan meteen heel het scherm te vervangen..

                      #18049824
                      krasy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 March 2010

                        @soepkiepe
                        ik ben niet anders gewend dat als de garage de schade taxeert (en de expert daar dus langskomt of niet)
                        dat het 10% van het schade bedrag kost de taxatie dus, en als je het laat repareren is het uiteraard alleen reparatie kosten

                        #18049825
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          Ik meen me te herrineren dat taxatie iets van 40 euro was de laatste keer dat ik het liet doen, dat was bij een erkend schade bedrijf wat goedgekeurd was door de verzekeraar, geen expert gezien.

                          Mark
                          http://www.AstraTuningClub.nl

                          #18049826
                          Japs
                            Lid sinds:
                            2 July 2012

                            Laat ons even weten wat de expert zei.
                            Zou het geld lekker in je zak steken, deze slopen en een andere knappe astra kopen van het geld en hier de delen op zetten die je mooi vind

                            #18049827
                            Mr.F
                              Lid sinds:
                              3 November 2008

                              Zo’n deuk heeft er in mijn Astra F 3deurs ook gezeten.
                              Die is gewoon terug gedrukt en het valt niet zoveel meer op.

                              #18049828
                              zoefke
                                Lid sinds:
                                16 July 2012

                                gewoon iemand aan de binnen kant druk op laten zetten met een ijzere blok die een kromming heeft ongeveer van de plaat en iemand met hamer aan buitenkant op die ijzere blok kloppen wel genoeg druk zetten en hopen dat je geen klik klak deuk krijgt want die zijn vervelend :D en trug laten spuiten dan he

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.