schade auto importeren hoe zit dat met de bpm's ?

Forumindex Forums Overige APK & RDW schade auto importeren hoe zit dat met de bpm's ?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235029
    pluuske
      Lid sinds:
      11 December 2010

      hallo allemaal,

      ik wil na de zomer een schade auto importeren uit belgie . engeland , of ander land .

      maar kan iemand mij vertellen wat je dan precies moet doen ?

      want ik heb gelezen dat je dat moet aan geven bij het rdw voor de bpm’s .
      maar op basis waarvan wordt dat berekend ?
      want ik heb vaker gelezen op luxe enz enz .
      en moet die dan ook apk goed zijn .
      of komt dat daarna pas ?

      mijn plan is om een opel/vauxel speedster te importeren met schade aan het polyster werk .
      en dan van de winter op te gaan knappen.

      mischien dat iemand mij wat duidelijk heid kan geven .
      want ik wordt er niet echt wijzer van .
      wat waaschijnlijk in het bovenstaande verhaal wel duidelijk is :P .

      alvast bedankt.

      gr,

      Pascal

      #17847707
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Geen idee wat dat kan kosten.

        Je zal het volgende vast wel weten maar ik zeg het toch: Wees bedacht op schade aan de crash box….. als die schade heeft, dan is een speedster zo goed als total loss, en zeer lastig om (goed) te repareren.

        #17847708
        pluuske
          Lid sinds:
          11 December 2010

          indd ik ben op de hoogte van de crash box .
          is indd wel makkelijk als die niet stuk is want met dat soort dingen ga ik niet prutsten .
          moet wel allemaal veilig blijven :P

          het oplappen van een speester heb ik al onderzocht .
          dus dat moet wel lukken :)

          #17847709
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Is pas nog een topic over geweest
            Als je ff de zoek functie gebruikt
            Vind je je andwoorden wel
            Over het invoeren en opkenteken zetten enz:hmmz

            #17847710
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970
              #17847711
              pluuske
                Lid sinds:
                11 December 2010

                bedankt ,

                dat helpt al een stuk meer .
                alleen dan heb ik nog een vraag :

                om de bpm’s aan te geven moet die dan voor de weg goed gekeurd worden .
                of mag ik hem in aangekochte staat dus met schade aangeven ?

                of moet ik hem eerst oplappen ?

                #17847712
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  volgens mij kun je hem met schade aan bieden

                  ik heb onlangs een duitse range rover
                  laten keuren voor ned kenteken

                  motor liep niet eens remmen werkten niet
                  interiuer zat er maar voor de helft in
                  enz

                  was allemaal geen probleem
                  voor kenteken keuring kijken ze enkel naar de nr,s
                  en eventueel het gewicht van de auto

                  ;)

                  #17847713
                  pluuske
                    Lid sinds:
                    11 December 2010

                    oke dat is duidelijk , heb toch nog 1 vraag .

                    heb je ook een tenaam stelling in belgie ,engeland ,duitsland ?
                    of vervald deze zodra ik als buitenlander daar een auto koop .
                    of kan ik hem dan gewoon als nler op mijn naam zetten ?

                    #17847714
                    Vauxhall Corsa
                      Lid sinds:
                      25 April 2011

                      Ik haal mijn auto’s soms uit Engeland en daar hoef je hem niet op naam te zetten.
                      Bij de auto zit een V5 document. Aan dit document zitten een paar briefjes die losgescheurd kunnen worden. Ook zit er één bij voor export en één voor de verkoop. Deze moet de oude eigenaar invullen en opsturen naar de DVLA (Engelse RDW) Tenaamstellen is dus niet nodig.

                      Ik heb ook eens een Belgische schadewagen gekocht. Deze hoefde ook niet tenaamgesteld te worden. Het kenteken is daar niet verbonden aan een auto, maar aan de eigenaar.

                      Voor de BPM zou ik hem aanbieden met schade. Je kunt dan korting krijgen. Mogelijk meer dan met de leeftijdskorting. Denk er wel aan dat er sinds kort ook de CO2 uitstoot wordt meeberekend in de BPM.

                      #17847715
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        -knip-

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.