Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › schade auto importeren hoe zit dat met de bpm's ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2011 om 10:46 #17235029
hallo allemaal,
ik wil na de zomer een schade auto importeren uit belgie . engeland , of ander land .
maar kan iemand mij vertellen wat je dan precies moet doen ?
want ik heb gelezen dat je dat moet aan geven bij het rdw voor de bpm’s .
maar op basis waarvan wordt dat berekend ?
want ik heb vaker gelezen op luxe enz enz .
en moet die dan ook apk goed zijn .
of komt dat daarna pas ?mijn plan is om een opel/vauxel speedster te importeren met schade aan het polyster werk .
en dan van de winter op te gaan knappen.mischien dat iemand mij wat duidelijk heid kan geven .
want ik wordt er niet echt wijzer van .
wat waaschijnlijk in het bovenstaande verhaal wel duidelijk is :P .alvast bedankt.
gr,
Pascal
1 april 2011 om 11:19 #17847707Geen idee wat dat kan kosten.
Je zal het volgende vast wel weten maar ik zeg het toch: Wees bedacht op schade aan de crash box….. als die schade heeft, dan is een speedster zo goed als total loss, en zeer lastig om (goed) te repareren.
1 april 2011 om 11:27 #17847708indd ik ben op de hoogte van de crash box .
is indd wel makkelijk als die niet stuk is want met dat soort dingen ga ik niet prutsten .
moet wel allemaal veilig blijven :Phet oplappen van een speester heb ik al onderzocht .
dus dat moet wel lukken :)2 april 2011 om 07:55 #17847709AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is pas nog een topic over geweest
Als je ff de zoek functie gebruikt
Vind je je andwoorden wel
Over het invoeren en opkenteken zetten enz:hmmz2 april 2011 om 08:34 #17847710AnoniemLid sinds:
1 January 19703 april 2011 om 10:36 #17847711bedankt ,
dat helpt al een stuk meer .
alleen dan heb ik nog een vraag :om de bpm’s aan te geven moet die dan voor de weg goed gekeurd worden .
of mag ik hem in aangekochte staat dus met schade aangeven ?of moet ik hem eerst oplappen ?
3 april 2011 om 11:37 #17847712AnoniemLid sinds:
1 January 1970volgens mij kun je hem met schade aan bieden
ik heb onlangs een duitse range rover
laten keuren voor ned kentekenmotor liep niet eens remmen werkten niet
interiuer zat er maar voor de helft in
enzwas allemaal geen probleem
voor kenteken keuring kijken ze enkel naar de nr,s
en eventueel het gewicht van de auto;)
5 april 2011 om 07:54 #17847713oke dat is duidelijk , heb toch nog 1 vraag .
heb je ook een tenaam stelling in belgie ,engeland ,duitsland ?
of vervald deze zodra ik als buitenlander daar een auto koop .
of kan ik hem dan gewoon als nler op mijn naam zetten ?1 mei 2011 om 09:45 #17847714Ik haal mijn auto’s soms uit Engeland en daar hoef je hem niet op naam te zetten.
Bij de auto zit een V5 document. Aan dit document zitten een paar briefjes die losgescheurd kunnen worden. Ook zit er één bij voor export en één voor de verkoop. Deze moet de oude eigenaar invullen en opsturen naar de DVLA (Engelse RDW) Tenaamstellen is dus niet nodig.Ik heb ook eens een Belgische schadewagen gekocht. Deze hoefde ook niet tenaamgesteld te worden. Het kenteken is daar niet verbonden aan een auto, maar aan de eigenaar.
Voor de BPM zou ik hem aanbieden met schade. Je kunt dan korting krijgen. Mogelijk meer dan met de leeftijdskorting. Denk er wel aan dat er sinds kort ook de CO2 uitstoot wordt meeberekend in de BPM.
29 maart 2012 om 18:34 #17847715-knip-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.