schade aan de vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum schade aan de vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212390
    tuono
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 January 2008

      Hallo allemaal,

      gisteren kwam mijn vrouw thuis met wat schade aan de auto,iemand stond op de linkerkant van de weghelft voorgesorteerd achter een auto die schijnbaar links af wou, terwijl er rechts meerdere auto’s voorbij reden die gewoon rechtdoor gingen, toen mijn vrouw ook rechts er voorbij ging en al naast hem zat, besloot deze bestuurder dat hij er ook wel langs kon, zonder richting of kijken hopla naar rechtst, terwijl mijn vrouw er al dik naast zat, met als gevolg bumper, wieldop, linkervoor scherm, linkerportier en de sideskirt beschadigd en een trillend stuur, ik ben net bij een spuiter geweest gevolg € 2289,- schade :swear.

      Nog even wat anders erbij, mijn vrouw was al naar een care schadebedrijf geweest, daar werdt onderwijl hij zijn boterhammetje at even een bedrag geschat van € 1500,-, er werdt/is geen rapportje gemaakt, geen prijzen opgezocht, geen ….., nou ja eigenljk niks, wel een afspraak gemaakt, niks getekend aleen kreeg ze een afspraak kaartje mee,gezien mijn ervaring met wat vroegere schades vond ik het bedrag wel erg weinig, vandaar dus mijn bezoekje aan een schade bedrijf in het dorp, netjes behandeld, mooi rapportje, enz enz, uitleg over hoe te handelen, vervangend vervoer e.d. , hierop heb ik de care gebeld en gevraagd hoe ze aan dit bedrag kwamen, uitleg over wat er beschadigd was, en tot hoever ze konden uitspuiten(om kleurverschil te verkomen), hij had de helft niet gezien, o.a. sideskirt, en knipperlichtje, toch maar gezegd dat ik hem ergens anders liet maken, hier kreeg ik te horen dat er een rekening aankwam voor taxatie :( , hierop heb ik hem even duidelijk maar netjes op gewezen dat ik die niet ga betalen, hij weer ja maar ik ben met de auto bezig geweest(nog geen 10 min)mijn vrouw is nergens op gewezen, en heeft ook niks getekend, het enige wat we hebben gekregen is een afspraak kaartje, ik maak ook wel eens offertes maar daar reken ik toch ook niks voor, dat is risico van je zelf, wat vinden jullie,

      grtjes arius

      #17526002
      Silverspeed
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 June 2009

        nah lekker behandeling dan:S hoop wel dat je gegevens hebt van de aanstichter zodat hij het mooi kan dokken…

        #17526003
        sjouke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2006

          niet betalen … slaat nergens op

          dat (halve) rondje om de auto heen mag hij niks voor rekenen en stelt ook niks voor
          (ben zelf voor de bouwvak ook bij care geweest maar dan met de bus van de zaak dus dat kon mij verder niet boeien)
          maar als hij daar een rekening voor wil maken komt het te betalen bedrag veeeeelll lager uit dan de facturatie kosten dus daar heeft hij ook nog geen ene zak aan :puke

          #17526004
          opel-limbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2007

            Lekkere service daar!! Suk6 met je schade.:cool:

            #17526005
            Myszek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2007

              Niet betalen inderdaad. Kom nou, dat is een service die ze verlenen.
              Laatst een half uur bij Van Markus staan te auwehoeren. Uiteindelijke conclusie: “Meneer, misschien is het uit kosten/baten toch verstandiger dat u het zelf doet. Wij zijn namelijk niet de goedkoopste”.
              Dat noem ik nog eens service!

              Succes met alles!

              P.S. Wel eerst een expertise laten doen voordat je laat repareren he.

              #17526006
              tuono
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 January 2008

                Hallo allemaal,

                de expert komt maandag, als ze er uit komen begint hij er gelijk aan, heb ik hem donderdag weer terug :thumbup:thumbup ,

                grtjes arius

                #17526007
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  Das ook fraai! Ik denk dat je gewoon in je recht staat! Als ze je ten eerste al zo behandelen, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ze eerst maar eens met een verklaring komen, en iets in de vorm van een excuus? En zoals je al zegt dat er niets op papier staat, lijkt het me zo dat hun geen poot hebben om op te staan. Hoop dat het toch nog goed afloopt voor jullie.

                  Gr Sander

                  #17526008
                  tuono
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 January 2008

                    Hallo allemaal,

                    expert is geweest, alles goed gekeurd, ze waren al druk bezig vanmiddag, zal donderdag wel klaar zijn hoop ik,

                    grtjes arius

                    #17526009
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      zal wel te laat zijn maar heb hiero nog n voorbumper liggen
                      incl mistlampen/verstralers(de kleine 2e type)

                      mag voor 75 euro wel weg
                      incl crhome grill:o

                      #17526010
                      tuono
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 January 2008

                        Hallo allemaal,

                        zal wel te laat zijn maar heb hiero nog n voorbumper liggen
                        incl mistlampen/verstralers(de kleine 2e type)

                        de schade aan de bumper was alleen lak schade, wel bedankt voor de reactie,

                        grtjes arius

                        #17526011
                        PAASHAAS
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 November 2004

                          Balen van je schade, gelukkig kon het snel verholpen worden….

                          #17526012
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            origineel gepost door tuono
                            Hallo allemaal,

                            zal wel te laat zijn maar heb hiero nog n voorbumper liggen
                            incl mistlampen/verstralers(de kleine 2e type)

                            de schade aan de bumper was alleen lak schade, wel bedankt voor de reactie,

                            grtjes arius

                            ok t belangrijkste is dat je vec straks weer netjes is:thumbup:thumbup

                            #17526013
                            tuono
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 January 2008

                              Hallo allemaal,

                              morgen komt hij weer thuis :D:D,

                              grtjes arius

                              #17526014
                              tuono
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 January 2008

                                Hallo allemaal,

                                :(:(, nou gisteren de vectra weer opgehaald, gelijk bij het er naar toe lopen zag ik dat er nog een deukje net boven de deurhandel zit, het ongespoten deel van de bumper(de lip) zat nog onder de spuitnevel(hij zei dat het poets was), in plaats van de hele bumper te spuiten heeft hij er een spot repair van gemaakt(moest van de expert), bij thuiskomst zag ik het binnen scherm los zitten, is het bevestigings beugeltje waar dat parkertje ingaat helemaal afgebroken, dit zit volgens mij aan de bumper vast,nu zit er aan de onderkant een spleet van een cm, de band is niet opnieuw gebalanceerd( hij zei van wel, maar ik zie geen nieuwe loodjes???), de side skirt was nog niet binnen evenals een nieuwe wieldop, vanmorgen reed ik er zelf weer in(daaraan merkte ik dat hij niet gebalanceerd was) bij het instappen zag ik dat de rubber strip die op de side skirt zit er niet meer opzat, het afdek dopje van de buiten spiegel(daar waar het boutje zit, om hem te demonteren)ontbrak, er zat nog geen nieuwe knipper op(hij had een oranje binnen gekregen)en als de deur open staat hoort er tussen het spatbord en de auto volgens een blik aan de rechter kant iets van isolatie te zitten??, nu kijk ik zo via die spleet zo naar de koplamp, de eerste puntjes heb ik gelijk gemeld, de rest zag ik vanmorgen pas toen ik er zelf mee wegging, maandag gelijk maar even melden, plus punt is wel dat de kras op het achterscherm mooi is weggewerkt, maandag hem eerst maar even de mogelijkheid geven om alles te gaan oplossen, spuitwerk is trouwens wel goed verder hoor, hopelijk wordt het geen verhaal zonder eind,

                                grtjes arius

                                #17526015
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  das dan toch minder:o
                                  hoop inderdaad dat het vlot en goed afgehandeld wordt

                                  #17526016
                                  2e-c14nz
                                    Lid sinds:
                                    5 June 2009

                                    hallo hee :o das helemaal niet zo netjes lijjkt me, hoop dat het wel netjes wordt afgehandeld, want dit lijkt nergens op. succes!

                                    #17526017
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      origineel gepost door tuono
                                      Hallo allemaal,

                                      :(:(, nou gisteren de vectra weer opgehaald, gelijk bij het er naar toe lopen zag ik dat er nog een deukje net boven de deurhandel zit, het ongespoten deel van de bumper(de lip) zat nog onder de spuitnevel(hij zei dat het poets was), in plaats van de hele bumper te spuiten heeft hij er een spot repair van gemaakt(moest van de expert), bij thuiskomst zag ik het binnen scherm los zitten, is het bevestigings beugeltje waar dat parkertje ingaat helemaal afgebroken, dit zit volgens mij aan de bumper vast,nu zit er aan de onderkant een spleet van een cm, de band is niet opnieuw gebalanceerd( hij zei van wel, maar ik zie geen nieuwe loodjes???), de side skirt was nog niet binnen evenals een nieuwe wieldop, vanmorgen reed ik er zelf weer in(daaraan merkte ik dat hij niet gebalanceerd was) bij het instappen zag ik dat de rubber strip die op de side skirt zit er niet meer opzat, het afdek dopje van de buiten spiegel(daar waar het boutje zit, om hem te demonteren)ontbrak, er zat nog geen nieuwe knipper op(hij had een oranje binnen gekregen)en als de deur open staat hoort er tussen het spatbord en de auto volgens een blik aan de rechter kant iets van isolatie te zitten??, nu kijk ik zo via die spleet zo naar de koplamp, de eerste puntjes heb ik gelijk gemeld, de rest zag ik vanmorgen pas toen ik er zelf mee wegging, maandag gelijk maar even melden, plus punt is wel dat de kras op het achterscherm mooi is weggewerkt, maandag hem eerst maar even de mogelijkheid geven om alles te gaan oplossen, spuitwerk is trouwens wel goed verder hoor, hopelijk wordt het geen verhaal zonder eind,

                                      grtjes arius

                                      Zo daar ben je lekker klaar mee:hmmz Succes!

                                      #17526018
                                      arjontje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 March 2006

                                        Dat is mooi klote zeg.
                                        Hoop dat de hersteller het netjes wil oplossen.

                                        Mag gezegend zijn dat het bij mij , bijna helemaal goed is gegaan.
                                        (twee schroefjes zaten niet helemaal goed vast)

                                        #17526019
                                        TonSR
                                          Lid sinds:
                                          29 October 2007

                                          je hoef,koet daar geen genoegen mee nemen,heb je een rapport van de verzekerings man,schade exper waar alle schade op vermeldt staat dan kan je aan de hand van het reparatie rapport van de garage wat ze gedaan hebben de zaken vergelijken,ook zal het gerepareerde
                                          moeten voldoen , is dat niet zo dan direct het reparatiebedrijf van
                                          je ongenoegen op de hoogte stellen en duidelijk maken dat je
                                          niet tevreden ben met de zaken en ze de mogelijkheid geven dit alsnog te herstellen,wat betreft de betaling van de schade ,ik weet niet of jij
                                          dat bedrag in handen krijg,of dat het rechtstreeks naar de garage gaat
                                          is dat laatste het geval bel dan de verzekering vertel daar je ongenoegen betrefende de reparatie en vraag of ze nog niet willen
                                          overgaan tot betaling,als jij het geld in handen krijg,niet betalen
                                          voor het wel goed gerepareerd is.je moet wel bij het bedrijf duidelijk
                                          maken welke stappen je onderneemt.
                                          veelsuc6.vgr tonsr

                                          #17526020
                                          tuono
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 January 2008

                                            Hallo allemaal,

                                            @ tonsr ,ik neem er ook geen genoegen meer hoor, ik heb ze vanmorgen gelijk gebeld, en gezegd dat ik me bedonderd voel, de auto komt terug met minder onderdelen dan dat hij er heen ging, hij zou woensdag middag terug gaan, maar naar mijn verhaal aangehoord te hebben, laat hij vrijdag de jongen die deukjes weghaald komen, de vectra gaat naar profile om daar te worden uitgelijnd en gebalanceerd, ik heb gezegd dat dit de laatste mogelijkheid voor hun is om de vectra vrijdag middag spic en span weer klaar te hebben, hopelijk is dit dan ook zo, we wachten af,

                                            grtjes arius

                                            #17526021
                                            TonSR
                                              Lid sinds:
                                              29 October 2007

                                              ben benieuwd hoe het afloop.
                                              veel suc6.vgr tonsr.

                                              #17526022
                                              wesley015
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 June 2009

                                                @ tuono

                                                Als er een schaderapport word gemaakt en die krijg jij overhandigd zitten daar kosten aan verbonden.
                                                Dat scheelt per bedrijf. Als je je auto bij dat zelfde bedrijf laat repareren komt die prijs te vervallen omdat ze er dan aan verdienden.
                                                Een rapport is nodig om het schade bedrag te kunnen ontvangen van de verzekeraar.
                                                Je hebt dan mensen die het bedrag in hun zak steken(dat is hun goed recht),
                                                maar dat betekent dus dat het schade bedrijf voor niks hulp bied om die gene een leuk zakcentje te laten verdienen.
                                                Doordat hebben ze dit bedacht. (niet heel erg raar vind ik)
                                                Zodra er niks op papier staat kan er dus ook niets gerekend worden. Misschien was Care niet op de hoogte dat het om een
                                                verzekerings afhandeling ging. Heeft hij om de groene kaart gevraag en om het schade formulier?
                                                Als hij daar niet van op de hoogte was en dus dacht dat het om een schade ging die door jou zelf betaalt moet worden dan
                                                is 1500,- niet een heel gek bedrag.
                                                Je hebt het ook over dat er nog een deukje boven de handgreep zit. Als het een uitspuit portier is dan kunnen ze dat niet
                                                mee nemen i.v.m het dan weer veder moet uitspuiten.
                                                En ik las ook dat je het vreemd vond dat de auto volgens het schade bedrijf was uitgelijnd maar dat die nog trilde.
                                                Is er een nieuwe velg, schokbreker of een nieuwe draagarm op gemonteerd?

                                                #17526023
                                                tuono
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  22 January 2008

                                                  Hallo allemaal,

                                                  @ wesley, mijn vrouw heeft gemeld dat het haar schuld niet was, er is verder door hun echt nergens naar gevraagd, ook is er door ons niets getekend, ik had er gewoon geen goed gevoel bij zoals we door hun zijn benaderd/behandeld, hij heeft het zelf ook wel door gehad denk ik want de rekening heeft hij niet gestuurd, het schade bedrijf waar ik nu geweest ben :cry, heeft met betrekking tot het trillen in het stuur, denk ik geen reet uitgevoerd, pas op het allerlaatst toen ik echt pissig was hebben ze hem weggebracht, met goed resultaat,het deukje waar ik het over had zat in de deur die schade had, en hadden ze moeten zien, op het achterscherm zat een kras die niets met de schade had te maken en die hebben ze erg netjes(dat dan weer wel) uitgespoten,, de rest zal ik ook even uitleggen.

                                                  Nou eindelijk na twee weken is de vectra dan weer klaar :swear, na alle ellende in de vorige posts, bleven ze maar bezig, toen weer een 14 inch wiel dop :wtf, dan weer een side skirt die in de primer stond, inplaats van een gewone zwarte, dit is wel opgelost door de side skirts en de zwarte stukken onder de bumpers in kleur te laten spuiten :wub, een bijna eindeloos verhaal, maar eindelijk goed voorelkaar gemaakt, wel is dit voor mij de laatste keer bij dit schade bedrijf, eerder (en daarom ben ik er weer geweest), is alles naar volle tevredenheid afgewikkeld, nu dus nooit weer, mocht het ooit nog eens gebeuren, breng ik hem gewoon naar de vod,

                                                  grtjes arius

                                                  #17526024
                                                  martijn_maja
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    27 April 2006

                                                    en bij de dealer maken ze geen fouten?
                                                    die kunnen er ook een potje van maken. gr,martijn

                                                    #17526025
                                                    wesley015
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 June 2009

                                                      origineel gepost door martijn_maja
                                                      en bij de dealer maken ze geen fouten?
                                                      die kunnen er ook een potje van maken. gr,martijn

                                                      zolang het werk door mensen gedaan word blijf je fouten hebben.
                                                      Maar er zijn grenzen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.