Safira 1.6 16v

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Safira 1.6 16v

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340297
    Safira16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2017

      Hallo allemaal.bij deze stel ik me even voor en gelijk een probleem.ik ben jack 39 jaar uit capelle.ik jeb zojuist een safira 1.6 16v eco tech gekocht….bij de proefrit ging alles goed.maar nu ik na 10minuten verder was begon hij te stotteren en haperen in elke versnelling.hij draaid netjes stationair.wel brand het motor manegend lampje en bij rijden af en toe knipperen…wie o wie herkend dit probleem…ik dacht eerst vuiltje vanuit de tank of iets met egr….

      #18340298
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Welkom op het forum.

        Je kunt het beste de auto uit (laten) lezen, er is zonder twijfel een storingscode opgeslagen in het geheugen van het motorregelsysteem.

        Groet,

        Jasper

        #18340299
        Safira16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2017

          Ok bedankt en wat zou dat kosten…en ken ik hem.zelf niet ressetten dmv accu pool loshalen…en als die storing code gewist is ken het dan over zijn…want ik baal ervan de auto rijdt super maar om gelijk al kosten te moeten maken vindt ik ook te gortig…want bij proefrit was er nix aan de hand buiten dat het lampje al brande maar geen probleem gaf…

          #18340300
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            idd.. uitlezen met opcom
            als het goed is woont liviu2004 ( forum lid) bij jouw in de buurt…. je kan hem een PM sturen om een keer uit te lezen als je zelf geen opcom bezit…

            #18340671
            Safira16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 March 2017

              Nou eindelijk de auto trug.helemaal uitlaten lezen…en het probleem was….eerst een bobine probleem zeiden ze….dus hup een nieuwe erop….toen was het probleem nog niet verholpen maar verergerd zeg maar….toen bleek het uiteindelijk aan de ecu liggen die warm werd en de auto deed afslaan en na tijdje weer kon starten….en daarbij kwam ook nog dat de luchtmassameter kapot was…dus al met al een week zonder auto gezeten en onderdelen vernieuwd….en rijdt als een zonnetje…..dus vanmiddag ff de hele binnen kant schoon gemaakt….en het ging niet om een 1.6 maar een z18xe…..en een elegance model…..allemaal bedankt voor het mee denken….

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.