Ruitenwissers trekken waas

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Ruitenwissers trekken waas

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243658
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Hoi allemaal,

      Ik zit met het volgende probleem: Bij het teruggaan van de wissers trekken ze een deel van het weggewiste water mee om als waas over de ruit te laten. Erg storend en voornamelijk aan de bestuurderskant. Ik vermoed dat dit aan de ruit ligt aangezien ik bij aanschaf direct nieuwe wissers heb gekocht(valeo). Wat kan ik hier aan doen?

      Alvast bedankt voor jullie reactie

      #17947398
      brinkie79
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2011

        is je auto gewassen met een hot wax,dat geeft eerst strepen/waas.
        raam even met glasclean schoonmaken

        #17947399
        Bartezzz
          Lid sinds:
          18 September 2011

          Ramen goed ontvetten ja,
          maar soms zit er een vervuiling in het glas en dat geeft die vage strepen.

          ik zou de ramen(en ook de wissers!!) schoon maken met Glas-scrub van Provision (8,- @halfords oid)
          en als je veel snelweg kilometers maakt ze(ook de wissers dus) in de rainclear van Provision zetten.

          rij je vaak niet harder dan 50,- dan maakt zo’n rainclear goedje het alleen maar erger. (rainclear is trouwens een wax voor ej ruiten) :thumb

          [youtube:34936c1i]http://www.youtube.com/watch?v=ReC9B8yoSVc&feature=related[/youtube:34936c1i]

          #17947400
          Astra_R
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 September 2011

            Afgelopen maanden is er geen hotwax overheen gegaan. Wel heb ik de ramen eens gelapt met dreft en amonia maar dit heeft niet of nauwelijks geholpen. Zal de scrub eens proberen. Dacht zelf na wat reviews gelezen te hebben aan auto glym glass polish. Rain clear ga ik niet aan beginnen want ik rij meer in de stad. Of is er een product dat ook bij lage snelheden prettig werkt?

            #17947401
            Bartezzz
              Lid sinds:
              18 September 2011

              autoglym glass polish is een soort gelijk product ;) als de scrub.

              ja tegenwoordig heb je ook soorten die het bij lagere snelheden goed doen!

              techniq bijvoorbeeld, en ik geloof de Dodo juice variant ook.
              zelfs carpro C-quartz werkt bij lagere snelheden, maar voor meer info zou je het carclean forum er even op na kunnen slaan :)

              #17947402
              Astra_R
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 September 2011

                Nou vandaag tussen de buien door de ruit gelapt met dreft en amonia, daarna na gespoeld om resten langs het raam te verwijderen en weer droog getrokken, vervolgens de car glass polish flink ingepoetst met een soft foam aplicator van meguiars, laten drogen en uitgepoetst met de supreme shine microvezeldoek van meguiars.

                In de rappigheid leek er wel verbetering te zijn maar nog niet het gewenste resultaat. De ruit oogt zeker een stuk helderder maar de wissers trekken nog wel vocht over de ruit bij de terugslag. Ook was nu met zekerheid te zien dat er wel sporen van de wissers in de ruit staan(volgens mij niet diep) en met de tl bak van mijn parkeerplaatsje leek er nog wat kalk, vettigheid of andere vervuiling op de ruit te zitten.

                Nog eens poetsen zal vast geen kwaad kunnen maar ik betwijfel of ik dan wel het gewenste resultaat krijg. Namelijk dat als de wissers weer op hun plaats liggen de ruit nagenoeg droog is.

                Wat zal waarschijnlijk helpen? Toch andere wissers? Gaat de scrub anders en hopelijk wel werken?

                #17947403
                Bartezzz
                  Lid sinds:
                  18 September 2011

                  ik denk meer aan producten als de Provison rain-clear.

                  producten die water afstoten dus.

                  jij maakt het oppervlak zo mooi schoon dat het water als een vlak blijf stromen.

                  even de wissers meenemen met dit spul! dan glijd het allemaal als een gek.

                  als de ruit eenmaal verzadigd is met troep van de wisser is het einde verhaal.

                  #17947404
                  Astra_R
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 September 2011

                    Update:

                    Heb het voor elkaar :-D Nieuwe wissers geprobeerd(Bosch twin) en ik kan weer normaal door de regen rijden zonder een kookplaat van mn ruit te hoeven maken. Binnenkort mooi de rain clear er overheen en laat dan de sneeuw en ellende maar komen.

                    Wat ga ik merken als ik de wissers ook behandel met dat spul? Ben daar namelijk wel wat sceptisch over. Vooral nu ik weet wat er gebeurd als de wissers hun werk niet naar behoren doen.

                    Ik snap ook echt niet hoe maten en kennissen van me met van die stok oude wissers durven rijden :wtf Altijd leuk om zo’n auto te leen te krijgen op een regenachtige dag:)

                    #17947405
                    joop1970
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 September 2010

                      Je moet je wissers zelf nooit schoonmaken, danhaal je de grafiet laag eraf en heb je er helemaal niks meer aan.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.