Ruitenwisserrubber vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Ruitenwisserrubber vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216389
    Malsmeister
      Lid sinds:
      4 February 2009

      hallo,

      Ik heb een astra uit 2004 en wil het rubber van mijn voorruit wissers vervangen, iemand een idee hoe ik die dopjes eraf krijg die aan de zijkanten van de wisser zitten? krijg ze er niet af en ben bang dat ik ze dalijk kapot maak als ik bruut geweld gebruik.

      #17596606
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Dopjes ? Die dopjes hoeven er volgens mij helemaal niet af om het rubber te vervangen ?
        Je kan de oude wisserbalden er zo uithaken en de nieuwe er ook weer zo inhaken.

        #17596607
        Malsmeister
          Lid sinds:
          4 February 2009

          ik zal het eens proberen, dacht dat je ze eruit moet schuiven….

          #17596608
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            Het lijkt me het handigst om je hele blad te vervangen, inclusief rubber. ;);)
            Als het goed is het je ook een nieuw blad (incusief rubber) gekocht ???!!!
            Er zit als het goed is in het midden van het blad een haak in de vorm van de haak van een kledinghanger.
            Daar kan je het blad losdrukken, en net zo de nieuwe vastzetten (kijk even of er een verloopstukje op moet, zo ja, zoek even de goeie uit de verpakking die je gekocht hebt

            #17596609
            Malsmeister
              Lid sinds:
              4 February 2009

              ik heb aleen losse rubbers gekocht voor €3,- die kun je gewoon op maat snijden.
              ik ga het eens proberen als het niks is koop ik hele wissers.

              #17596610
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                als dat wat was voor die 3 euro wisten alle echte liefhebbers dat ook wel waarom kopen we allemaal goede wisser bladen zo gemiddeld e 30/35 per set juist om streeploze ramen te hebben en niet een bak herie .

                lijkt mij geen goede optie

                heb het een keer geprobeerd bij een d corsa achterwisser wat een geklooi .

                nee koop gewoon flat bade wissers kosten een euro of 10 per stuk staat flitsend en is het laatste moderne voor weinig geld .(de wissers du nu al vaak op de nieuwste type auto,s gemonteerd zitten zijn er nu ook in de aftermarkt vol op te koop klik je zo er op

                kijk maar is op http://www.wisserbladen.nl

                succes bert

                #17596611
                xladage
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2008

                  helemaal mee eens.
                  Ik heb ook een keer de rubbers zelf vervangen, maar het haalt het niet bij een goede nieuwe set.
                  ik dacht eigenlijk dat tegenwoordig niemand dat meer deed….

                  Anyways, ik heb ook wat duurdere wissers op mn auto, en heb er nooit spijt van (gehad). Altijd perfect schone ramen, geen geluiden tijdens wissen of rijden, en ik zou denken dat ze nog langer mee gaan ook (maar misschien houd ik mezelf voor de gek daarmee).

                  Koop ook geen slechte bladen, want daar kom je ook niet ver mee. Dan kan je nog beter allen je rubbers met goed spul vervangen ;)

                  Ik heb nu een duur setje Bosch er op zitten. had een kortingsbon voor die dingen. Ik weet niet of het echt al dat geld waard is of dat er ook betaalbaardere goede alternatieven zijn, maar ik ben er iig super blij mee.

                  #17596612
                  Famempeters
                    Lid sinds:
                    8 March 2008

                    ik ben ook door zuinig heid wijs geworden ,

                    setje van de zwarte markt mooi op blister verpakt nog geen e 6 voor een passende set ,,bij open maken waren de frames van plastic en het rubber was van bjr 1935 of zo zo hard nieuwe wissers in de vuilnis bak.

                    laatst met een beuntje me weer laten verlijden lidl had wissers in de aanbieding belagelijke prijs ook belagelijke kl-te wissers meer strepen als de oude meuk.

                    dus voor mij nog alleen merk wissers dan maar wat meer geld maar gaan inderdaad langer mee zie wim v6 met Valeo wissers of Bosch of Swf en het type ??? is je eigen keuze normaal of die nieuwe flat blads /

                    #17596613
                    Malsmeister
                      Lid sinds:
                      4 February 2009

                      ok duidelijk…ik ga dus goede ruitenwissers halen.

                      gr

                      #17596614
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Ik ben Valeo Voorstander.

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.