ruitenwisser intermediate stand en radio memory

Forumindex Forums Modellen Corsa ruitenwisser intermediate stand en radio memory

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219821
    rpg
      Lid sinds:
      9 April 2010

      Hey,
      zal me ff voorstellen,

      Roderick, 25 jaar, sinds 4 maanden in bezit van Corsa C, 2001, 1.7 DI.

      Sinds een week lijkt het relais van de ruitenwisser te falen aangezien de ruitenwisser alleen in de eerste stand op willekeurige plaatsen stopt. Op snellere standen zijn er geen problemen.

      In de manual staat alleen niet waar ik de relais kan vinden, en om nou willekeurig alle relais uit de fusebox te vervangen is ook weer zo wat. Weet iemand waar ik de relais kan vinden, dan wel waar ik de informatie over de positie van de relais zou kunnen verkrijgen.

      Mocht de relais niet het probleem zijn, dan ga ik ff 2e hands motortje halen en die vervangen.

      Komt bij dat mijn radio zijn instellingen vergeet. Is dat kwestie van ff met multimeter de spanningssignalen van mijn radio checken? en kijken of er spanning blijft staan op het goede kanaal?

      in de hoop dat iemand mij (vooral met de vraag over die relais) kan helpen

      gr!

      #17654609
      david verburg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        het relais verhaal kan ik je niet mee helpen maar de radio is gewoon een kwestie van de rode en gele draad omwisselen

        #17654610
        rpg
          Lid sinds:
          9 April 2010

          thanks,

          ik ben inmiddels stapje verder.

          Het relais waar ik naar op zoek ben is nr k69_a en zit in de BCM kast.

          vraagje als corsa noob: waar zit dat ding, die Body Controle Module?

          #17654611
          royke2000
            Lid sinds:
            17 March 2010

            he jong ik zal best een relais voor je hebben
            maar k69 staad dat op het relais
            of in het boekje??
            heb je een voorbeeld?:thumbup

            #17654612
            rpg
              Lid sinds:
              9 April 2010

              beste Royke2000

              de k69_a is het relais voor de “Relais – Wischer, Frontscheibe
              (Stufe 1/Intervall)” volgens het “stromlaufplan corsa c 2001”.

              ik weet dus niet hoe hij eruit ziet aangezien ik verwacht dat hij in de BCM zit. En laat ik nou net niet weten waar die BCM zit. Dus vandaar de vraag waar de BCM zit, zodat ik eens kan kijken of ik daar uit kan vissen welke relais het moet zijn.

              voor het stromlaufplan kan ik je verwijzen naar: [url]http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/14548/Opel_Astra%20F.html[url]

              pagina 18 en 19

              alvast bedankt!

              #17654613
              rpg
                Lid sinds:
                9 April 2010

                ik heb het relais gevonden…bij de BCM.. Maar die lijkt het gewoon te doen. Klikt netjes wanneer het moet..

                Poging 2 wordt dus het vervangen van het motortje..Mocht dat niet lukken gaat ie alsnog naar de garage…

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.