Ruitensproeierleiding repareren

Forumindex Forums Modellen Astra Ruitensproeierleiding repareren

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277684
    sggs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 September 2015

      Betreft Opel Astra G.

      Beste forumleden,

      Het leidingkje van m’n ruitensproeier is afgebroken van de rechter spuitkop (voorkant auto). Binnenkort moet m’n auto APK gekeurd worden en voor die tijd zou ik de leiding graag zelf willen repareren. Nu kan ik, na het verwijderen van de kap/rubbers, redelijk makkelijk bij de spuitkop/leiding en ben ik ook wel in staat een beetje te sleutelen, maar het lijkt erop dat ik de leiding vanaf de tank opnieuw moet aanleggen en dat maakt het wel wat ingewikkelder. (de leiding is flexibel van buiten en heeft een harde kern van binnen en lijkt echt afgebroken te zijn.)

      Weet iemand hoe ik zo’n reparatie moet aanpakken en of ik een brug nodig heb? Want dat leidingkje zit richting de tank aardig weggewerkt en daar kom ik volgens mij niet van boven bij.
      Alvast bedankt.

      #18324810
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        De gehele leiding is flexibel. Dat harde deel is of afgebroken van de sproeikop of van een verbinding stukje.

        Maak even een foto dan is het wat makkelijker te zien wat er kapot is.

        #18324811
        sggs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2015

          Thanks. Ja dat klinkt wel logisch eigenlijk, in dat geval volstaat het misschien om alleen het spuitkopje te vervangen (mits ik dat harde stuk uit de leiding krijg). Ik zal morgen nog eens kijken en een foto posten.

          #18324812
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, sggs

            Dit kan je oplossen met een haar/verf föhn, slangetje even warm maken (niet verhitten!!), zodat het wat soepeler wordt.
            Als je slang lang genoeg is, een klein stukje strippen, zodat je het harde stuk met een tang beet kan pakken.
            Wel met wat beleid, anders breek het harde stuk af!

            #18324813
            omegast
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 December 2014

              kan je die centimeter leiding er niet gewoon van af knippen ? heb ik ook een keer gehad met een Vectra..of is de leiding te kort ?

              #18324814
              sggs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 September 2015

                @computerbug: goeie tip. Morgen gelijk even proberen :thumbup

                @omegast
                : moet wel lukken denk ik. Ging er in eerste instantie eigenlijk vanuit dat de slang een niet flexibele kern had (stom natuurlijk :lol:).

                #18324815
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  @sggs wrote:

                  @computerbug: goeie tip. Morgen gelijk even proberen :thumbup

                  @omegast
                  : moet wel lukken denk ik. Ging er in eerste instantie eigenlijk vanuit dat de slang een niet flexibele kern had (stom natuurlijk :lol:).

                  Je kan het beter even na vragen dan dat je echt stomme dingen gaat doen ;)

                  Nog steeds geld domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

                  #18324816
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Meteen insignia sproeiers plaatsen, kan je bij de dealer krijgen voor een paar euro, heb je een nevel op je ruit ipv twee straaltjes.

                    #18324817
                    computerbug
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 April 2011

                      Hoi, Opeltje17

                      Passen deze ook op de Zafira a, zo ver je weet? :hmmz

                      #18324818
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Naar mijn weten wel, bij een A zafira zitten ze ook in de paravan dacht ik.

                        #18324819
                        computerbug
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2011

                          Ja!, inderdaad klopt!

                          Ik kwam dit filmpje tegen! :thumb https://www.youtube.com/watch?v=Qxme56h3eR8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Maar aftermarkt zijn ze niet echt dik bezaaid, ook niet bij fsrs. :hmmz

                          Dus wordt toch dealer.

                          #18324820
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Gewoon bij de dealer, kost volgensmij voor beide kopjes 6-7 euro.

                            #18324821
                            sggs
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 September 2015

                              Bedankt voor de tips allemaal. Morgen gelijk even langs de dealer om insignia-sproeiers te halen en anders vind ik wel wat op de sloop.
                              Hier ging het trouwens om: http://imgur.com/a/lDZ6G” onclick=”window.open(this.href);return false; (linkerkant). Volgens mij heeft de vorige eigenaar ‘m al een keer gelijmd gezien die witte troep die erop zit. Harde stukje uit de leiding halen ging trouwens idd prima met de fohn. Tevens gelijk de rechterkant losgehaald mbv de fohn.

                              -offtopic
                              Over fohns gesproken, kennen we deze nog? http://www.vpro.nl/rembo-en-rembo/speel.WO_VPRO_817757.html” onclick=”window.open(this.href);return false; :lol:

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.