Ruitensproeier leiding ASTRA F station

Forumindex Forums Modellen Astra Ruitensproeier leiding ASTRA F station

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223507
    Fonzy
      Lid sinds:
      7 May 2010

      Hey allemaal,

      Ik heb dus een astra f station en mijn ruitensproeier achter doet het niet. Nu dacht ik gister laat ik eens kijken wat er gebeurd als ik lang blijf sproeien. Zo gedaan zo gebeurd… Nu komt er dus geen water uit de sproeier kop maar uit mijn rechter achter wielkast (en een beetje in de kofferbak) :swear. Ik denk dat de sproeier dermate verstopt zit dat ik de leiding kapot heb gemaakt. Kan iemand mij vertellen hoe die leiding precies door de auto loopt en hoe ik die het beste kan vervangen/checken. Mischien dat iemand er wat foto’s van heeft of een schetsje.

      Alvast bedankt

      #17699369
      dragon1
        Lid sinds:
        2 October 2009

        Kijk eens of de leiding niet kapot is bij de sponning van de auto naar de klep, dus bij de rubber doorvoer van de klep. Komt wel vaker voor door dat steeds open en dicht maken van de klep.

        #17699370
        Fonzy
          Lid sinds:
          7 May 2010

          En als dat zo is hoe is dit het beste te repareren dan Moet ik dan een hele nieuwe leiding leggen of zijn hier koppelstukjes voor?

          #17699371
          dragon1
            Lid sinds:
            2 October 2009

            Zijn gewoon koppelstukjes voor te krijgen. Gewoon bij de automaterialen zaak te krijgen.

            #17699372
            Fonzy
              Lid sinds:
              7 May 2010

              Ok bedankt voor de info zal van het weekend gelijk eens kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

              #17699373
              Fonzy
                Lid sinds:
                7 May 2010

                De Sproeier leiding was inderdaad bij de achterklep afgescheurd. Even bij de auto groothandel wat koppelstukjes en een stukje slang gehaald en het werkt weer. Alleen ik krijg niet veel op mijn ruit gespoten. Als ik het openingetje draai naar de ruit spuit deze tegen het driehoekig blokje aan.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.