Ruiten folie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ruiten folie

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256366
    Matglas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 February 2013

      Ik zit er al een tijdje aan te denken om de zijruiten en de ruit in de achterklep van de vectra c station te blinderen.
      Nou ja blinderen. Gewoon wat donkerder. Voor de looks en voor de zon.

      Wat is goede folie?
      Gewoon ruiten folie van autostyle/carpoint? Of is dat het net niet.
      Ik akn natuurlijk ook effe langs de bestickeraar van onze bedrijfsbussen misschien hebben die wat. Maar dat zal wel prijzig zijn.
      Liefst voor een dubbeltje op de eerste rang natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

      Als ik plak zonder de ruiten uit de deuren te halen. Ziet dat er een beetje netjes uit?
      Of ruiten demonteren. Zo ja hoe? Ik ken wel wat maar wat tips en tricks zijn welkom.

      De achterklep is voorzien van verwarming. Gaat dat goed?
      Die kan er natuurlijk niet uit. Eens zien hoe ik dat dan ga oplossen.

      Ontvetten. Waarmee? ivm de verwarming.

      Belangerijkste om het te doen of niet:
      Gaat de folie niet los bij het openen en sluiten van de ruiten? Met name bij het sluiten?

      #18118279
      yentl5552
        Lid sinds:
        23 September 2011

        autostyle/carpoint = idd prima spul :) het is namelijk niet zo dun en dan is het makkelijk plakken
        ooit eens blindering folie gehaald bij de action! TROEP :D

        1, raam goed ontvetten :) zodat er geen vuil op zit :)

        2, je legt de folie op de buitenkant achter ruit en snijd hem op maat ,

        nu is hij natuurlijk nog te groot maar dat kan je straks wegsnijden met een goed scherp mesje zodra het helemaal opgedroogd is zodat het blijft zitten. ga ervoor niet lopen snijden want je trekt hem alle kanten op
        bij de achteruit kan je het is 3 delen doen want je hebt de verwarmings-lijnen en die schijnen niet door. en dat maakt het gelijk makkelijker

        3,maak een begin om de bescherming laag eraf te halen en pakt de planten spuit erbij met water en zeep erin :) spuit hem kleddernat… en trek hem al spuiten eraf… zodat hij lekker nat is en vooral NIET PLAKT

        4, dan ga je hem tegen je raam houden ( met ze 2en is makkelijker ) en druk je hem er zo goed mogelijk tegen aan in het midden:)
        Dan vanuit de binnenkant ga je het vocht er tussen uit duwen met een plastic spateltje
        Neem er de tijd voor :)
        En als je niet tevreden bent kan je hem er altijd nog wel een keertje voorzichtig een stukje eraf trekken mits je hem weer nat maakt :)

        De zijruiten zou ik er gewoon uithalen :) dan is het een makkie. anders krijg krijg je ze nooit mooi als je het raam open doet.

        Als je kleine zijruiten hebt :) zijn die vaak met een dikke balk rondom zodat je genoeg plek hebt om fouten te verbergen.. dus hij kan net groter dan dan het zichtbare gedeelte.

        Nog een tip DOE HET BINNEN … buiten word je gek van de wind…
        Het gaat goed met de verwarming mits je het natuurlijk niet direct aan zet :)
        Tevens je ramen even dicht laten. waar je het folie geplakt hebt.

        Succes :)
        En als je het echt niet aandurft vaak zijn er wel bedrijven/handige harry’s die 50 euro de ruit vragen *
        En ja die nemen die kleine ruitjes achter gratis mee*

        #18118280
        Navy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2005

          Een heel belangrijke tip om vouwen en kreukels te voorkomen:
          Vóór je gaat plakken bij bolle ruiten (m.n. achterklep!) leg je de folie met de plakkant boven buiten op de achterruit. Plak hem met een stukje afplakband aan alle 4 de kanten tijdelijk vast zodat de folie niet verschuift.
          Met een föhn verwarm je de folie en wanneer deze mooi soepel is wrijf je de folie in de vorm van de ruit. Doe dit geleidelijk en voorzichtig. Als de folie dezelfde vorm heeft als de achterruit dan kun je hem aan de binnenkant gaan plakken en je hebt dan geen last van lelijke frommels e.d.

          #18118281
          Matglas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 February 2013

            Kijk da snog eens een goede tip. :wors

            Ik zat nog effe te denken over die achteruit.
            Ik zie het niet zo zitten om die te demonteren. Is het wat om de folie aan de buitenzijde te plakken? Ik vind het zo verschrikkelijk lelijk dat de achterruitverwarming zo zichtbaar wordt

            #18118282
            yentl5552
              Lid sinds:
              23 September 2011

              Nee folie aan binnenkant plakken. maar opmeten aan de buitenkant want dan is hij ongeveer goed (altijd iets groter)
              hoe bedoel je achteruit verwarming zichtbaar word? als je ze goed plakt :) Beide over lijn zie je het niet
              of je moet het hele raam in 1 keer doen maar dat is moeilijker.

              dat van opwarmen is ook een goeie tip:)

              komt vast wel iemand langs die je zo verstelt hoe je je achter ramen verwijderd stelt volgens mij niks voor

              #18118283
              BenVectra
                Lid sinds:
                14 February 2012

                Ik zou bij de achterruit zoveel mogelijk beschermlijsten ook weghalen voor het mooie. Ook bij de achterste zij ruiten, en idd de zijramen uit de deuren halen, dan kan je het mooiste en beste werken. Zo heb ik en doe ik het altijd, bij elke wagen. Staat gewoon stukken beter.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.