rubbers stabilsatorstang vervangen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) rubbers stabilsatorstang vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252110
    johnhgv
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2009

      hoi wil mijn rubbers van de stabilisator stang vervangen wie weet zo wat voor maat sleutels je nodig hebt gaat om de rubbers van de stabilator stang waar de reactie stang aan vast zit gr john

      #18064980
      rinus747
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2010

        Ik weet niet meer de maat van de sleutel die ik destijds gebruikt heb. Ik geloof dat ik een busje met een torx was. Wel weet ik dat er moeilijk bij te komen is. Als ik jou was zou ik het subframe een stukje laten zakken (2 cm of zo) door alle bouten los te draaien op de laatste halve cm na. Dat kan door de bouten een voor een los te draaien, en dan weer een halve cm vast te draaien. Als je dat niet doet is het een behoorlijk geklooi,…. niet onmogelijk, maar wel moeizaam.

        Groeten Rinus

        ps…je hebt het toch over die lange horizontale staaf die van links naar rechts loopt, en die links en rechts met twee bouten vast zit onder een U-beugeltje op het sub-frame? en niet het scharnierende stangetje dat verticaal achter elk voorwiel zit?

        #18064981
        johnhgv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2009

          ja klopt bedoel die stang waar de reactie stangen .
          aan vast zitten volgens mij is het torx 9 .
          en bedankt voor de tip om sub frame te laten zakken
          anders niet veel ruimte en hoe heb jij ze vervangen
          met de garage krik of met oprij bokken
          gr John

          #18064982
          rinus747
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2010

            Ik gebruik altijd van die kriksteuntjes. Ik heb er 4 (40 euro samen), en til de hele voorkant op, en gebruik er 2 links en 2 rechts. Als eentje het links of rechts begeeft is er nog 1 reserve.

            Ik gebruik de krik alleen om op te tillen, en nooit om onder te werken.

            Zeker de standaard zafira krik (met plastic delen) vertrouw ik van geen kant.

            Groeten Rinus

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.