Rubberachtige afwerking lijkt lijm te "zweten":cameramonitor

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Rubberachtige afwerking lijkt lijm te "zweten":cameramonitor

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275979
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Ik weet niet of het hier thuishoort, maar het lijkt me wel.

      Ik kocht jaren geleden een achteruitrijcamera met (echte) monitor.
      Deze zijn meer bedoeld om in de mobilhome of vrachtwagen te plaatsen,vanwege de grootte van de monitor.

      Omdat dit oude type systeem nu wel bij mijn oldtimer caravan zou passen, heb ik het nu vandaag voor de eerste maal uit de doos gehaald.

      Omdat de monitor op de dash gemonteerd wordt, heeft het een mat zwarte afwerking gekregen, die normaal als rubber aanvoelt.

      Wat meteen opviel, was dat de plastiek die ronde de monitor zat, aan de monitor “kleefde”.
      Als ik de camera aanraakte, was het of er lijm aan mijn handen hing en kon je mijn vingerafdrukken op de monitor zien. Je kunt er gewoonweg in “schrijven” (zie de X op de foto). Het voelt vettig en kleverig aan.

      Op de foto ziet de monitor er nogal lichtgrijs uit, maar dat zal een effect van de cameraflits zijn.

      Ik heb geprobeerd met water, met water en zeep, maar dat spul wil er niet af.
      Het textielpluis van de handdoek blijft eraan kleven.

      Voor ik er met straffer spul tegenaan ga, wou ik vragen of hier iemand al eens zoiets meegemaakt heeft met rubber ofzo en/of er een (veilige) oplossing voor heeft.

      #18314869
      altemo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 August 2015

        Probeer het eens met dasty.
        In een b2 omega zit ook een rubberen afwerking die ook begint te plakken. Met dasty heb 8k de rubberen laag eraf gekregen.
        Het is weggepoetst tot het plastic.

        Mvg alex

        #18314870
        Outzy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2015

          https://www.youtube.com/watch?v=R1Xmg5Gst0U” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Ik googlede dit, misschien is dit wat?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.