rook uit de motor en stinkt na olie

Forumindex Forums Modellen Omega rook uit de motor en stinkt na olie

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216771
    opeltje omegaatje
      Lid sinds:
      28 December 2009

      gister flink stuk wezen rijden met de omega op een gegeven moment kwam er rook uit de motor(motor temp liep niet op)
      en hij begon erg na olie te stinken heb de motor nagekeken op olie lekken maar die waren er niet hij was wel vochtig (vettig) bij de bijvul buis en bij de kleppen deksel daar kwam ook nog wat rook uit volgens de anwb ligt het aan de kleppen deksel of doordat ik volledig syntetische olie gebruik dat laatst lijkt me sterk maar ok

      #17600834
      CommoCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 March 2007

        Wat voor motor zit er in je Omega ?

        #17600835
        opeltje omegaatje
          Lid sinds:
          28 December 2009

          origineel gepost door CommoCruiser
          Wat voor motor zit er in je Omega ?

          een 2,5 v6

          #17600836
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            dan vervang je klepdeksel pakkingen maar
            r. Daar komt de olie vandaan en die lekt dan op je uitlaat spruitstuk waardoor deze gaat roken. Gr jack

            #17600837
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              helemaal met Jack eens vervang je klepdeksel pakkingen maar dan zal het een stuk beter zijn trek maar eens een bougie dop los ook je bougie,s zullen wel zwemmen .

              ben je daar dan bezig kijk je 3 weg klep even na is die ook twijfel achtig vervang je kan er nu beter bij .

              let bij het vervangen van de pakkingen op de kleine O ringetjes die voor je bout afdichting zijn in de regel kei hard.

              ff nadenken is geen klusje van een uurtje hoor ik heb het vaker gedaan met bougie,s mee ben je wel een uur of 3 zoet wil je het netjes en zorvuldig doen .

              van het merk Elring is een losse pakking te koop doe het wel zorvuldig anders sta je in de rij van ik heb ze vervangen en het lekt nog .Opel heeft geen losse is kompleet met kunstof klepdeksel a ongeveer 130 € per kant.

              op pagina 32 van dit topic onder klepdeksel pakkingen(van mij zelf) staat de boel met onderdeel nr,s vernoemd .

              bert

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.