rook + tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra rook + tigra

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210717
    triggertigger
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2009

      Hallo mede tigra fans,

      Sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een Opel Tigra uit 95.

      Ik heb inmiddels al veel plezier gehad van de tigra. Vandaag stopte echter de radio en verlichting ermee toen ik van mijn werk naar mijn huis wilde rijden. Direct gekeken naar de zekeringen en 1 hiervan bleek inderdaad gesprongen te zijn. Op weg naar de winkel om deze zekering te vervangen zag ik rook! uit de spleet tussen het display (tijd datum enz) en het dashboard komen.

      Toen ik de nieuwe zekering erin stopte, sprong deze direct. Daarna besloot ik de radio te ontkoppelen en het nog eens te proberen. Toen sprong het display weer aan en bleef de zekering heel. Ook wanneer ik de radio weer aansloot.

      Het probleem is alleen, het display blijft nu aan. Ook als het contact uit staat. Ik heb al het deel van de radio en daarboven losgehaald, maar ik kan geen sporen vinden van bijv. kortsluiting en/of gesmolten plastic.

      Hebben jullie misschien enig idee wat er misgegaan zou kunnen zijn en/of wat ik eraan kan doen?

      Alvast bedankt.:thumbup:wors

      Greettzz,

      triggertigger

      #17501912
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        draden controleren achter de radio en display.

        Willem

        #17501913
        Kaneda
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2005

          mischien de tid overleden(ik heb het nog nooit gehoort maar alles kan)

          maar advies hierboven:thumbup

          #17501914
          triggertigger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 July 2009

            thnx voor de snelle reacties. Ik heb inderdaad de bedrading nagekeken, maar daar lijkt niets mee aan de hand.

            Aangezien het display ruikt naar verbrande elektronische onderdelen, vermoed ik dat deze toch defect is. Raar aangezien het display nog wel gewoon werkt :S

            Ik heb het display opengemaakt en het lijkt dat de rook van de 10 ohm weerstand vandaan kwam. Ook dit is raar want na het doormeten van de weerstand blijkt deze gewoon goed te werken.

            Iemand toevallig nog een tid over? ;)

            #17501915
            beverwijkseAstra
              Lid sinds:
              11 March 2008

              wat voor kleur is de tigra???

              rood??

              #17501916
              Kaneda
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2005

                origineel gepost door beverwijkseAstra
                wat voor kleur is de tigra???

                rood??

                euh ikke??

                #17501917
                triggertigger
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 July 2009

                  nee het is een metallic gekleurde tijger ;)

                  ff ‘n update wat betreft de kortsluiting:

                  deze zit er helaas nog steeds. Eerst sprong zekering nummer 1, maar nu springt zekering nummer 17… :S

                  Mijn vermoeden is dat deze 2 stroomkringen kortsluiting met elkaar maken. Heeft iemand misschien een idee waar deze samenkomen?

                  Het rare is dat de auto nu ook steeds uitvalt als ik de auto laat uitrollen… ook de elektrische ramen werken niet meer..

                  De bedrading achter de radio en verwarming lijkt in orde, ook de kabelboom onder de stuurkolom lijkt ok (ga ik nog nader onderzoeken). De hele audio installatie is al ontkoppelt geweest en ook dan springt de zekering.

                  Wel ruik ik af en toe een antivries lucht terwijl ik niet de ruitenwisser gebruik (doet ‘t overigens ook niet (meer) ) Zou dit het kunnen zijn?? lijkt mij onwaarschijnlijk omdat deze op een andere stroomkring gezekerd is…

                  Wie kan mij helpen???:(

                  #17501918
                  Powercorsa
                    Lid sinds:
                    26 October 2007

                    Het lijkt erop dat er toch wat serieus aan de hand is aangezien er meerder zekeringen springen.
                    Ik heb zelf geen tigra vraagbaak dus ik kan het niet precies zeggen.

                    Volgens de corsa vraagbaak zijn dit mogelijk de volgende zekeringen:
                    1. Alarmlichten, claxon, interieurverlichting, kofferverlichten (20A)
                    17 Radio, info display (DID/TID/MID) instrumentenverlichten, dashboard, kastverlichting, elektrische buitenspiegels (10A).

                    Ik hoop dat je er wat aan hebt. :thumbup

                    Je zou voor de antivries lucht eens kunnen kijken of je ruitensproeier tankje niet lekt en of je geen koelvloeistof lekt.

                    Maar aan de problemen te zien, is het misschien verstandig om er iemand naar te laten kijken welke meer verstand hiervan heeft. :thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.