roestplekje

Forumindex Forums Modellen Corsa roestplekje

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223215
    corsageak
      Lid sinds:
      28 October 2009

      beste opelliefhebbers,

      ik ben vandaag verder gegaan met me kofferbak panelen en zij bekleding er af te halen..

      nu kwam ik er achter dat ik een roestplekje heb zitten achter een kofferbakpaneel aan de rechter kant, deze is bijna door gerot maar wil ik weer netjes maken en dicht lassen..

      nu me probleempje:angel :

      dat roest plekje zit strak tegen de aanloop buis aan naar me tank:|
      ben bang dat als ik dat zo gaat lassen dat i ker of doorheen brand of dat gewoonweg heel me auto af fikt..
      hoe kan ik dit nou het beste oplossen?? gewoon heel de tank er onder vandaan?
      of is er een andere oplossing voor?

      greetz
      corsageak

      #17696234
      CommoCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 March 2007

        Ik zou in ieder geval de vulpijp weghalen.
        Als er dan flink wat ruimte is tussen de roest en het stuk vulpijp wat aan de tank zit, dat stuk vulpijp HEEL goed afdichten. LUCHTDICHT !!!

        Als dat niet wil, toch de hele tank eronder weg.
        Het zal waarschijnlijk wel goed gaan, maar als het misgaat ……… :o:o:o:o:o:o:o:o:o

        #17696235
        corsageak
          Lid sinds:
          28 October 2009

          oke thanx, is dat makkelijk weg te halen de vulpijp? moet vanaf me wielkast gedaan worden neem ik aan?

          corsageak

          #17696236
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            ja vul pijp zit aan de binnen kant van het scherm /wielkast deze weghalen en de opening onder de wagen goed dicht stoppen bij lassen daar voor extra veilg heid wat natte lappen tussen en omheen doen .

            Bert

            #17696237
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              vulpijp gewoon loshalen, doek erom en lassen..

              tijd terug ook nog binnenscherm van een b corsa gedaan zo.

              gewoon beetje opletten wat je doet.

              #17696238
              corsageak
                Lid sinds:
                28 October 2009

                oke dan, thanx voor de tips, ga er binnekort ff aan beginnen, gaat wel lukken. k heb vanmiddag nog ff de rest na gekeken en heb van binne verder maar 2 plekjes vliegroest. en buitenkant alleen b stijlen en 2 wielkastrandjes klein beetje, en van de steenslag op de motorkap een plekje roest.. valt mee geloof ik voor een B tje van 17 jaar oud.

                corsageak

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.