Roest bewerken met Brunox

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Roest bewerken met Brunox

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275480
    Artyni
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 January 2016

      Hallo kenners,

      na veel google en dergelijke en deze zonnige vrije vrijdag heb ik besloten om 1 portier te gaan doen met Brunox.
      Hier zaten 3 roestplekken op, bij deze heb ik zover mogelijk de beschadigde lak weggekrast, daarna mooi opgeschuurd, ontvet en brunox erop gespoten.

      Bij bepaalde delen is het al mooi zwart geworden. Grote stukken zie ik nog steeds veel roest.

      Nu is mijn vraag; bij de volgende behandeling, moet ik de beschermende laag die Brunox nu al erop heeft gezet weer weg schuren voordat ik er opnieuw Brunox overheen spuit, of kan ik het er gewoon overheen spuiten?!

      Ik heb er nu 2 lagen opzitten, met een droogtijd van 2 uur zonder de eerste laag opnieuw op te schuren.

      #18311231
      ckadett16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 August 2005

        Ik zou het niet schuren, de tweede en derde laag kan er zo over heen.

        #18311232
        Manta-aero
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Ik ken het product niet, wellicht eens op internet zoeken of anders contact opnemen met de leverancier.

          #18311233
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Ben er geen liefhebber van.

            Koop zo`n hobby gritstraalpistool met verschillende hulpstukken, zit een beker waar de grit ingaat en hij vangt het ook weer op. :thumb
            Veel beter, en de roest zet het op een lopen en komt nooit meer terug.
            Wel weer netje`s opbouwen met primer en verf, anders kun je gelijk weer aan de gang.
            Houd je wel van de straat.
            Je hebt een compressor nodig bij zo`n setje.

            #18311234
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Roestige delen met water en azijn opschuren met een schuurspons, dat laten inwerken.
              De azijn vreet de roest er uit, en wat er overblijft zijn zwarte puntjes.
              Even afspoelen met water en afnemen.
              Dat is dan perfect schoon plaatwerk waar je weer verder op kan werken met plamuur of primer.

              Goedkoper kan het niet en het materiaal word er niet dunner van.

              Ik ga binnenkort mijn hele auto zo doen, daar ga ik niet meer met een staalborstel op de slijper mee aan de gang…dat azijn/water werkt me toch net ff wat mooier en netter.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.