Roest – Astra H 2008 (remslang APK afkeur) Subframe

Forumindex Forums Modellen Astra Roest – Astra H 2008 (remslang APK afkeur) Subframe

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355446
    J. Stardust
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2012

      Misschien kunnen we hiervan algemeen roest topic voor Astra H van maken als daar behoeft aan is? Aangezien de meeste Astra H nu dik 10 jaar oud zijn en de eventuele roest nu de kop gaat op steken tijdig aangepakt kan worden met hulp van andere bezitters/forum leden…

      Ik ben van de week voor de APK gegaan met mijn Astra H en helaas afkeur door roesten van remslang koppeling (voorkant rechts het ergste).

      Uiteraard laat ik dit vervangen en dan meteen beide kanten.

      Ik wil graag andere Astra H bezitters waarschuwen.

      Het punt is dat de koppeling niet zichtbaar is, er zit een rubberen sok om de koppeling (ter bescherming :-( ) Hier komt dus water in te staan waardoor de koppeling gaat roesten… :negative:

      Heeft er iemand ervaring mee? Lijkt me dat je de rubberen sok er beter af kunt laten…?!

      Remslang - rechtsRechts

      Remslang - linksLinks

      Remslang - rechts na schuurpapiertjeRechts na er met schuurpapiertje langs te zijn gegaan.

       

       

      Nu ik toch naar de remslang aan het kijken was heb ik meteen maar even gekeken naar het subframe (wilde ik sowieso al doen omdat ik heb gelezen dat die vatbaar zijn voor roest). Ik ben geen expert wat betreft roestvorming op subframe maar ik vind het behoorlijk roestig uitzien!?

      Heeft iemand ervaring met roest op subframe Astra H? Hoe kan je dat behandelen en waar? Ik wil nog een behoorlijke tijd (5 jaar) in mijn Astra rijden dus ik wil eigenlijk serieus kijken om subframe te laten behandelen met anti roest etc.

      2018-04-25 19.10.46

      2018-04-25 19.08.53

      2018-04-25 19.11.57

      2018-04-25 19.16.49

       

      Dan heeft de Astra H ook nog de beruchte roest op toplager schokbreker daar heb ik in dit topic https://opel-forum.nl/forums/topic/roest-bij-veerpoten-astra-h-repareren/page/3/   in 2013 op gereageerd. In 2013 heb ik de dealer daar wat aan laten doen, anti roest en helemaal met vet volgestopt nu in 2018 is dat vet deels verdwenen en vies zwart, uiteraard omdat ik de kappen eraf heb gelaten. Achteraf misschien beter de kappen erop kunnen laten zitten maar ja. Hier ga ik nu binnenkort ook weer wat aan doen alle oude vet eruit en kijken hoe het er nu voor staat met de roest.

       

       

       

      #18355468
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        de punten die jij noemt is een bekend probleem.

        zoek maar eens op speksnijder apk,dan gaat er een “roest database” voor je open.

        zowel de astra g, zafira en astra h zijn gevoelig voor roest aan het subframe, als je een diesel hebt ben je echt de sjaak, door de bodembeschermplaat blijft het subframe vochting en roest je subframe onder je vandaan er is zelfs een re-call voor geweest

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.