Misschien kunnen we hiervan algemeen roest topic voor Astra H van maken als daar behoeft aan is? Aangezien de meeste Astra H nu dik 10 jaar oud zijn en de eventuele roest nu de kop gaat op steken tijdig aangepakt kan worden met hulp van andere bezitters/forum leden…
Ik ben van de week voor de APK gegaan met mijn Astra H en helaas afkeur door roesten van remslang koppeling (voorkant rechts het ergste).
Uiteraard laat ik dit vervangen en dan meteen beide kanten.
Ik wil graag andere Astra H bezitters waarschuwen.
Het punt is dat de koppeling niet zichtbaar is, er zit een rubberen sok om de koppeling (ter bescherming ) Hier komt dus water in te staan waardoor de koppeling gaat roesten…
Heeft er iemand ervaring mee? Lijkt me dat je de rubberen sok er beter af kunt laten…?!
Rechts
Links
Rechts na er met schuurpapiertje langs te zijn gegaan.
Nu ik toch naar de remslang aan het kijken was heb ik meteen maar even gekeken naar het subframe (wilde ik sowieso al doen omdat ik heb gelezen dat die vatbaar zijn voor roest). Ik ben geen expert wat betreft roestvorming op subframe maar ik vind het behoorlijk roestig uitzien!?
Heeft iemand ervaring met roest op subframe Astra H? Hoe kan je dat behandelen en waar? Ik wil nog een behoorlijke tijd (5 jaar) in mijn Astra rijden dus ik wil eigenlijk serieus kijken om subframe te laten behandelen met anti roest etc.
Dan heeft de Astra H ook nog de beruchte roest op toplager schokbreker daar heb ik in dit topic https://opel-forum.nl/forums/topic/roest-bij-veerpoten-astra-h-repareren/page/3/ in 2013 op gereageerd. In 2013 heb ik de dealer daar wat aan laten doen, anti roest en helemaal met vet volgestopt nu in 2018 is dat vet deels verdwenen en vies zwart, uiteraard omdat ik de kappen eraf heb gelaten. Achteraf misschien beter de kappen erop kunnen laten zitten maar ja. Hier ga ik nu binnenkort ook weer wat aan doen alle oude vet eruit en kijken hoe het er nu voor staat met de roest.