(rij)technische vraag

Forumindex Forums Modellen Omega (rij)technische vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #17468483
    henk 400rr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Ik ken het fenomeen niet, maar als het een soort van cursus is en gezien mijn ervaring betwijfel ik het nut ervan omdat hem toe te spelen.

      #17468484
      stillekracht
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2007

        Misschien heeft garage schouten iets over het hoofd gezien ?
        kan Garage Rijnzicht hem op weg helpen met wat tips ?

        zo dom zijn ze toch niet bij Schouten?

        en het scheelt jou een rit…..

        #17468485
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Auto is weer terug, m’n vrouw heeft hem opgehaalt en die was aardig te spreken, vanaf morgen heb ik hem weer dus we zullen zien, eerst die z.g. “bijleer-periode” maar afwachten.

          De kortsluiting is verholpen, maar wat ze gedaan hebben kregen we niet te horen, wel 1 of ander vage opmerking waar we niks mee kunnen.

          Wat ik nu hoop is dat wellicht deze kortsluiting de oorzaak is geweest van al m’n ellende, misschien heeft iets de hele tijd slecht contact gemaakt,..affijn.

          Ik hoop toch niet dat ze dom zijn en ik kan me best voorstellen dat met al die electronica je niet direct de vinger erop kan leggen wat het probleem is.
          Het is geen probleem als men er even niet uitkomt, sommige probleemgevallen vergen nu eenmaal meer tijd.
          Maar als je keer op keer wordt weggewuift dat het verholpen is en hij weer super rijd en na dat je na ieder keer moet constateren dat het niet beter geworden is of dat er een extra probleem bijgekomen is, schept dat geen vertrouwen.
          In de meeste gevallen hadden ze dat zelf wel kunnen constateren dat het niet goed was, daar hoef je geen monteur voor te zijn.

          Ik begrijp je goede wil, maar geloof me, tips neemt hij niet aan.

          #17468486
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            ben benieuwd

            #17468487
            henkjan_80
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2006

              ’t lijkt erop dat je het vertrouwen ’n beetje kwijt. Ik zou contact opnemen met de bovag, die hebben een geschillencommissie voor dit soort zaken.
              Moet je uiteraard zelf weten maar ik zou het vertrouwen finaal kwijt zijn.

              #17468488
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                We zijn een weekje verder en ik durf het haast niet te zeggen (stel je voor dat er morgen weer wat uitvalt) maarreh :thumbup

                Het begint erop te lijken dat de storing dus gevonden is, de auto rijd weer lekker en tot nu toe geen gekke dingen.

                hij start goed en beter als voorheen en haast beter dan ik me herinneren kan, geen gekke loopjes ontdekt en het hikje is niet geheel weg, maar meestal nauwelijks merkbaar.

                duss… jah…. :) ik ben tot nu toe erg tevreden, nu maar hopen dat het zo blijft.

                #17468489
                henkjan_80
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2006

                  Prijs de dag niet voor ’t avond is!:jerry

                  #17468490
                  yoyo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 April 2009

                    Weer een week verder …en nu? ik hoop echt dat het lek boven is , maar wat hebben ze er nu aan gedaan dan?

                    #17468491
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Nou… Afgelopen zondag nog een apart iets, de auto viel bij het optrekken in 1x weg, maar trok daarna verder op en nog steeds op gas, het leek net of hij zou overgaan op benzine, maar deed dat net weer niet.
                      Verder zit er nog steeds dat hikje bij het optrekken, als je rustig optrekt dan merk je het niet, trek je hard op, dan kan het 1 tot zelfs 2x gebeuren al naar gelang je langer bezig bent in dezelfde versnelling.

                      Maar verder qua prestatie’s ken ik hem niet terug, het optrekken gaat vlot en ook inhalen is geen heikel punt meer, verder heb ik het idee dat de motor ook rustiger loopt.

                      Dus nog steeds geen 100 punten, maar ik heb het idee dat dit de grens van kunnen is bij het bedrijf, misschien dat een ander bedrijf de fijnafstelling beter krijgt.

                      Maar wat ze gedaan hebben na die kortsluiting weet ik echt niet, dat wilden ze niet vertellen. Gezien dat de auto nu beter loopt en rijd denk ik dat deze storing al de hele tijd de boosdoender is en hoop ik echt vurig dat het hiermee opgelost is.

                      En dat mag ook wel eens een keer na een dikke 6 maanden ellende.

                      #17468492
                      yoyo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 April 2009

                        We zijn nu een hele tijd verder en ik heb nog niets van je gehoord.
                        Wil dat zeggen dat hij nu eindelijk goed is?
                        Ik ben best wel benieuwd.
                        Gr,
                        Aart

                        #17468493
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Het klopt, sinsdien eigenlijk geen probleem gehad dat de auto slecht trekt en ook geen motorstoringslamp of meldingen meer gezien.

                          De typische gas-probleempjes zijn er nog wel zoals ’t hikje bij het optrekken en hij blijft op benzine wat pittiger, maar dat was vroeger ook wel zo met gas-auto’s.
                          Schouten beweerde bij verkoop van de instalatie dat dit niet zo was, maar dat klopt dus niet.

                          Vooralsnog ben ik een blije (gas) omega rijder :thumbup

                          #17468494
                          yoyo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 April 2009

                            Fijn om te horen joh, en die kleine hikjes en wat minder pit op gas moet je dan maar voor lief nemen.
                            Wees blij dat hij uiteindelijk een beetje redelijk rijd, maar toch dat hikje en dat vermogen heb ik totaal geen last van.
                            Ik hoop dat je nu niet gelijk begint te vloeken :angel want ik word met gas net zo hard in mijn stoel gedrukt als met benzine;)
                            Maar toch ben ik blij dat je tevreden ben en nu ook voor een paar duppies per liter kan tanken:D

                            gr,
                            Aart

                            #17468495
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              ’t is maar net wat je gewend bent, mijn manta(s) trekken sneller op dan de Omega, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
                              Deze is uitermate geschikt voor de afstanden die ik rij, de manta totaal niet.

                              Waar ik niet zo blij van wordt is dat iedereen maar tegen m’n auto aan zit te rijden en te beuken, ik heb net alweer een deuk ontdekt bij het autowassen :fy1 ben je wat zuinig op een auto heb je dat weer.

                              Ik denk dat ik maar bewakingscamera’s op de auto zet, of een vangrail rondom monteer, godv… de godv..

                              #17468496
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                We zijn weer een maand verder en ja hoor, sinds een paar weken weer een brandend motorstoringslampje.

                                De auto is inmiddels bij een paar Dealers geweest en allemaal blijkt het dezelfde melding te zijn; Storing bank 1 en 2 lambda sonde.

                                Deze zenders zijn bij beide doorgemeten en blijken dus iedere keer goed te zijn, dus de storing wordt eruit gehaald om even later, vaak na het tanken weer terug te komen.

                                De garage die altijd m’n auto repareert kan niet iets bedenken wat dit nu kan veroorzaken en ik schiet zelf ook leeg, m’n gedachten gaan weer richting de gasinstalatie, ook omdat deze vaak de boosdoender was.

                                Wie heeft een idee wat het wel kan zijn of ooit zoiets meegemaakt.

                                #17468497
                                ronald evo 500
                                  Lid sinds:
                                  22 December 2007

                                  2.6 das toch 2002- 2003 is daar al een massa draad bij gelegt, anders krijg je daar toch altijd van die oplichtende controle lampjes?

                                  En henk oudere opels zijn nog altijd beter dan nieuwere.;)

                                  #17468498
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Geen idee en inderdaad, begin m’n B-ascona te missen. ;)

                                  16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.