Forumindex › Forums › Modellen › Omega › (rij)technische vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2009 om 14:25 #17468483
Ik ken het fenomeen niet, maar als het een soort van cursus is en gezien mijn ervaring betwijfel ik het nut ervan omdat hem toe te spelen.
27 mei 2009 om 20:21 #17468484Misschien heeft garage schouten iets over het hoofd gezien ?
kan Garage Rijnzicht hem op weg helpen met wat tips ?zo dom zijn ze toch niet bij Schouten?
en het scheelt jou een rit…..
27 mei 2009 om 20:53 #17468485Auto is weer terug, m’n vrouw heeft hem opgehaalt en die was aardig te spreken, vanaf morgen heb ik hem weer dus we zullen zien, eerst die z.g. “bijleer-periode” maar afwachten.
De kortsluiting is verholpen, maar wat ze gedaan hebben kregen we niet te horen, wel 1 of ander vage opmerking waar we niks mee kunnen.
Wat ik nu hoop is dat wellicht deze kortsluiting de oorzaak is geweest van al m’n ellende, misschien heeft iets de hele tijd slecht contact gemaakt,..affijn.
Ik hoop toch niet dat ze dom zijn en ik kan me best voorstellen dat met al die electronica je niet direct de vinger erop kan leggen wat het probleem is.
Het is geen probleem als men er even niet uitkomt, sommige probleemgevallen vergen nu eenmaal meer tijd.
Maar als je keer op keer wordt weggewuift dat het verholpen is en hij weer super rijd en na dat je na ieder keer moet constateren dat het niet beter geworden is of dat er een extra probleem bijgekomen is, schept dat geen vertrouwen.
In de meeste gevallen hadden ze dat zelf wel kunnen constateren dat het niet goed was, daar hoef je geen monteur voor te zijn.Ik begrijp je goede wil, maar geloof me, tips neemt hij niet aan.
27 mei 2009 om 21:04 #17468486ben benieuwd
30 mei 2009 om 21:09 #17468487‘t lijkt erop dat je het vertrouwen ‘n beetje kwijt. Ik zou contact opnemen met de bovag, die hebben een geschillencommissie voor dit soort zaken.
Moet je uiteraard zelf weten maar ik zou het vertrouwen finaal kwijt zijn.2 juni 2009 om 19:45 #17468488We zijn een weekje verder en ik durf het haast niet te zeggen (stel je voor dat er morgen weer wat uitvalt) maarreh :thumbup
Het begint erop te lijken dat de storing dus gevonden is, de auto rijd weer lekker en tot nu toe geen gekke dingen.
hij start goed en beter als voorheen en haast beter dan ik me herinneren kan, geen gekke loopjes ontdekt en het hikje is niet geheel weg, maar meestal nauwelijks merkbaar.
duss… jah…. :) ik ben tot nu toe erg tevreden, nu maar hopen dat het zo blijft.
2 juni 2009 om 20:00 #17468489Prijs de dag niet voor ‘t avond is!:jerry
8 juni 2009 om 18:23 #17468490Weer een week verder …en nu? ik hoop echt dat het lek boven is , maar wat hebben ze er nu aan gedaan dan?
8 juni 2009 om 20:19 #17468491Nou… Afgelopen zondag nog een apart iets, de auto viel bij het optrekken in 1x weg, maar trok daarna verder op en nog steeds op gas, het leek net of hij zou overgaan op benzine, maar deed dat net weer niet.
Verder zit er nog steeds dat hikje bij het optrekken, als je rustig optrekt dan merk je het niet, trek je hard op, dan kan het 1 tot zelfs 2x gebeuren al naar gelang je langer bezig bent in dezelfde versnelling.Maar verder qua prestatie’s ken ik hem niet terug, het optrekken gaat vlot en ook inhalen is geen heikel punt meer, verder heb ik het idee dat de motor ook rustiger loopt.
Dus nog steeds geen 100 punten, maar ik heb het idee dat dit de grens van kunnen is bij het bedrijf, misschien dat een ander bedrijf de fijnafstelling beter krijgt.
Maar wat ze gedaan hebben na die kortsluiting weet ik echt niet, dat wilden ze niet vertellen. Gezien dat de auto nu beter loopt en rijd denk ik dat deze storing al de hele tijd de boosdoender is en hoop ik echt vurig dat het hiermee opgelost is.
En dat mag ook wel eens een keer na een dikke 6 maanden ellende.
3 juli 2009 om 09:53 #17468492We zijn nu een hele tijd verder en ik heb nog niets van je gehoord.
Wil dat zeggen dat hij nu eindelijk goed is?
Ik ben best wel benieuwd.
Gr,
Aart3 juli 2009 om 14:10 #17468493Het klopt, sinsdien eigenlijk geen probleem gehad dat de auto slecht trekt en ook geen motorstoringslamp of meldingen meer gezien.
De typische gas-probleempjes zijn er nog wel zoals ‘t hikje bij het optrekken en hij blijft op benzine wat pittiger, maar dat was vroeger ook wel zo met gas-auto’s.
Schouten beweerde bij verkoop van de instalatie dat dit niet zo was, maar dat klopt dus niet.Vooralsnog ben ik een blije (gas) omega rijder :thumbup
3 juli 2009 om 21:26 #17468494Fijn om te horen joh, en die kleine hikjes en wat minder pit op gas moet je dan maar voor lief nemen.
Wees blij dat hij uiteindelijk een beetje redelijk rijd, maar toch dat hikje en dat vermogen heb ik totaal geen last van.
Ik hoop dat je nu niet gelijk begint te vloeken :angel want ik word met gas net zo hard in mijn stoel gedrukt als met benzine;)
Maar toch ben ik blij dat je tevreden ben en nu ook voor een paar duppies per liter kan tanken:Dgr,
Aart4 juli 2009 om 10:13 #17468495‘t is maar net wat je gewend bent, mijn manta(s) trekken sneller op dan de Omega, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
Deze is uitermate geschikt voor de afstanden die ik rij, de manta totaal niet.Waar ik niet zo blij van wordt is dat iedereen maar tegen m’n auto aan zit te rijden en te beuken, ik heb net alweer een deuk ontdekt bij het autowassen :fy1 ben je wat zuinig op een auto heb je dat weer.
Ik denk dat ik maar bewakingscamera’s op de auto zet, of een vangrail rondom monteer, godv… de godv..
12 augustus 2009 om 11:46 #17468496We zijn weer een maand verder en ja hoor, sinds een paar weken weer een brandend motorstoringslampje.
De auto is inmiddels bij een paar Dealers geweest en allemaal blijkt het dezelfde melding te zijn; Storing bank 1 en 2 lambda sonde.
Deze zenders zijn bij beide doorgemeten en blijken dus iedere keer goed te zijn, dus de storing wordt eruit gehaald om even later, vaak na het tanken weer terug te komen.
De garage die altijd m’n auto repareert kan niet iets bedenken wat dit nu kan veroorzaken en ik schiet zelf ook leeg, m’n gedachten gaan weer richting de gasinstalatie, ook omdat deze vaak de boosdoender was.
Wie heeft een idee wat het wel kan zijn of ooit zoiets meegemaakt.
13 augustus 2009 om 21:55 #174684972.6 das toch 2002- 2003 is daar al een massa draad bij gelegt, anders krijg je daar toch altijd van die oplichtende controle lampjes?
En henk oudere opels zijn nog altijd beter dan nieuwere.;)
14 augustus 2009 om 12:33 #17468498Geen idee en inderdaad, begin m’n B-ascona te missen. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.