Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2013 om 10:04 #18037283
goed bezig :thumb leuk om deze pics/updates zo te zien :kewlpics
19 november 2013 om 11:40 #18037284@JOZO wrote:
Goed bezig! Kan tie binnenkort hier door de straten gaan :thumb
Inderdaad, maar eerst nog “even” opbouwen
Moet nog wel eerst alle losse dingen poetsen en eventueel opnieuw lakken.
Steuntjes, claxon, rembekrachtiger, pedalen en nieuwe rubbertjes erop, versnellingspook en nieuw pookrubber etc,
Hardboard zijpanelen repareren of vernieuwen.
Bodem en wielkasten opnieuw zwart maken. Is al wel hard, laswerk vorig jaar al gedaan maar in afwachting van nieuwe laklaag nog maar in de primer laten staan.
En natuurlijk alle holle ruimtes tectyleren.
Motorblok eens netjes vet en stofvrij maken en misschien nog wel voorzien van een verse laklaag.
O ja, en de assen nog wat poetsen en vers laklaagje geven evenals de spoorstangen, trekstangen en stabilisatorstangen.
En als nodig nieuwe rubbertjes ertussen….Dus zal wel 2014 worden.
21 november 2013 om 06:23 #18037285En volgens plan gisteren avond tussen de winterse buien door de Kadett naar de spuiterij gebracht. Is ook maar 3-4 km rijden dus valt mee. Op- en afladen duurt langer.
Maar een hoes over gespannen tegen de ergste regen en opspattend water. Blijft de binnenkant tenminste droog en schoon. Helaas de camera vergeten.
Naar verwachting word vanavond de binnenkant gespoten in kleur.
Verder worden de deuren worden eraf gehaald en alle andere losse onderdelen worden apart gespoten.
Zal waarschijnlijk volgende week wel weer klaar zijn. De spuiter doet het in de avond naast de regulaire opdrachten.21 november 2013 om 06:33 #18037286Bij wie laat je hem spuiten dan?
21 november 2013 om 06:39 #18037287Ben benieuwd, hoe hij eruit gaat zien.
21 november 2013 om 11:28 #18037288@JOZO wrote:
Bij wie laat je hem spuiten dan?
IVS waalwijk, is niet alleen ingericht voor personenauto’s maar voornamelijk industrie en trailers, opleggers, carroserie onderdelen/bouw
Maar heeft ook een spuitcabine voor personenauto’s22 november 2013 om 16:44 #18037289Vanmiddag even kijken bij de spuiter om te kijken hoever ze zouden zijn, gisterenavond zou de binnenkant gedaan worden. Maar tot mijn grote vreugde was hij al geheel klaar.
Resultaat valt niet tegen.
Wel enkele knikjes en kleine deukjes ontdekt.
Maar is aan mijzelf te wijten, niet goed strak gemaakt. Enkele kleine deukjes heb ik niet gezien.Morgen ophalen en zover mogelijk opbouwen weer.
Meteen vanmiddag nog even van de “”nieuwe”” voorbumper de steunen in de mat zwarte lak gezet.
Kan die er meteen op van het weekend.25 november 2013 om 05:47 #18037290En weer op weg naar zijn huisje;
Beetje bewogen fotootjes, valt ook niet mee in een rijdende auto te fotograveren.
mooi gezicht zo’n kale koets in maagdelijk Kristallblau
Net of ie nieuw uit de fabriek komt
Alles compleet in de nieuwe lak, met uitzondering van waar de deurpanelen komen en het zwarte gedeelte dashboard blijft origineel matzwart.
Zelfs onder de tank in kleur gespoten.
binnenkant en tankklepje
onder de motorkap, wat bewogen valt niet mee te fotograven en de kap vasthouden tegelijk.
Zaterdag de nieuwe raamrubbers gemonteerd en de ruiten schoongemaakt met thinner na een half jaar schuren stof en primerspatjes te moeten hebben doorstaan
zondagochtend nog wat gemonteerd alvast. Voorbumper is meteen ter bescherming van de motorkap en front mocht hij een stukje wegrollen dan kan de bumper zijn werk doen.
Bumperdetail
Verchroomde boutjes van de voorspatborden gemonteerd.
En ondertussen ook al de motorkapstok gemonteerd, is wel net zo makkelijk.
Richtingaanwijzer opgezocht, los er op gezet voor het idee moet eerst nog worden opgepoetst. Wil er strikt een wit glaasje op hebben i.p.v. oranje.
Binnenkort het motortje eens wat oppoetsen, ontvetten en voorzien van een vers laklaagje.
Vanavond eerst holle ruimten tectyleren.25 november 2013 om 05:55 #18037291Mooi!!! toffe kleur ook :jerry Lekker afbouwen, veel plezier :thumbup
25 november 2013 om 06:04 #18037292@2000 wrote:
Mooi!!! toffe kleur ook :jerry Lekker afbouwen, veel plezier :thumbup
bedankt, is geloof ik dezelfde kleur als de jouwe toch ?
25 november 2013 om 06:20 #18037293@Kadett1.2 wrote:
@2000 wrote:
Mooi!!! toffe kleur ook :jerry Lekker afbouwen, veel plezier :thumbup
bedankt, is geloof ik dezelfde kleur als de jouwe toch ?
Uh-hu :wors
2 december 2013 om 05:47 #18037294Nu maandagochtend dus weekend is weer voorbij.
Helaas.
Tussen de andere weekendse bezigheden door toch nog wat geprutst en gepoetst.
Komplete knipperlichtje rechts, ontstekingsunit, toeter (claxon), ruitewissermotor, gaspedaal en gasveer achterklep ontdaan van 34 jaar stof, vet, olie, tectyl en oranje en rode verfnevel.
Claxon, ruitewissermotor, gasveer en gaspedaal nog niet helemaal netjes dus deze lichtjes geschuurd en in matzwarte Hammerrite gespoten (ook origineel mat zwart). Weer als nieuw dus weer.
Ondertussen ook weer wat rubbertjes van motorkapgeleiding aan het spatbord opgezocht, gepoetst en er weer op gezet.
Kabels en (rem)leidingen weer bevrijd van het afplakplakband, beetje schoongepoetst en weer op hun plek gelegd en vastgezet.6 december 2013 om 17:17 #18037295Vandaag ook niet stilgezeten ondanks het slechte weer. Tussen de regen en sneeuwbuien door een en ander gemonteerd.
rechterknipperlicht, zit nog wel een beetje scheef maar moet stranks toch nog los als de koplampen er op terug gaan.
Inside view
Rubbers motorkapgeleiding
Bout van de schokdempers weer vastgezet. Nieuw rubbertje ertussen en nieuw zwart kapje erop.
Linkerknipperlicht voor de poetsbeurt
Na poetsbeurt weer als nieuw, en er meteen maar weer op gezet. Kan hij zeker niet meer smerig worden of kapotvallen. (is al ooit eerder gebeurt)
Type plaatje; ergste aluminiumcorrosie weggepoets. Binnenkort weer vastpoppen.
Claxon vastgezet.
Van voren gezien. Nog beetje tectyl te zien en sneeuw/regendruppels
En de kabels weer op zijn plaats gelegd.
Ruitewisser motor weer vastgezet en hefboompje van de gaskabel.
Dat was het weer voor vandaag, volgende week weer verder.
Ondertussen wel al de rembekrachtiger, hoofdremcilinder en remkrachtverdeler schooongemaakt en een eerste keer in de zwarte lak gezet.
Droogt alleen erg langzaam met dit weer.9 december 2013 om 05:44 #18037297Afgelopen dagen tussendoor nog af en toe wat gedaan.
Remunit (hoofdremcilinder/bekrachtiger/verdeler) nog een keer in de matzwarte lak gezet.
Vorig jaar gekocht ATS wielnaafdopje erop gezet. Past helaas niet helemaal, is een mm te klein dus klemt niet voldoende vast. Moet ik nog iets op verzinnen.
Emblemen er weer terug op. Evenals de achterlichtjes. Helaas is het klepje niet helemaal strak. Nog wat golvingen zichtbaar. Had ik beter moeten doen. Maar was het laatste stukje dus was er een beetje te gehaast mee. Zitten nog wat kleine deukjes in die ik over het hoofd heb gezien. Meestal ook in de avond gewerkt met kunstlicht. Krijg je zoiets. Maar in ieder geval beter dan voor de reparatie.
Lampjes nog maar losjes vastgezet, kabels moeten nog vastgemaakt worden maar de kabelboom moet eerst nog worden gecontroleerd en de aftakkingen voor de trekhaakstekker helemaal opnieuw worden aangesloten. Is een beetje rommelig aan elkaar geplakt met plakband en loshangende stekkertjes. Ook moet ik nog nette rubbers voor de achterlichten vinden, die er nu opzitten zijn vergaan.
Detail foto, kun je weer zien wat voor modelletje het is. Voorbijgangers vroegen vaak wat het voor iets was. Sommige dachten een Ascona. Achterklepje lijkt inderdaad wel op die van een Ascona A Voyage, of Rekord D caravan. Beetje zelfde bouwjaren en styling.
Antirammel band geplakt. Is eigenlijk gewoon EPDM tochtstrip tape, 4mm.
Rechterdeurklink er weer op gezet. Linker moet ik nog schoonmaken.
Sideview net gemonteerde achterbumper en achterlicht.9 december 2013 om 05:58 #18037296Vorige week nog contact gehad met het RDW. Had een email verzonden i.v.m. kleurwijziging en een dame belde me netjes terug om mijn vraag te beantwoorden.
We zitten nu schijnbaar in een overgangssituatie. 1 januari 2014 gaat er nogal wat veranderen.
Tot en met 31-12-2013;
Alle originele papieren I, II en III verzenden per post met verzoek de kleur te wijzigen in blauw in dit geval (geen onderscheid licht of donkerblauw, gewoon blauw dus).
Dan krijg je de gewijzigde papieren weer retour gestuurd per post.
Na 01-01-2014;
Kleurenfoto maken van het voertuig met kenteken duidelijk leesbaar/zichtbaar in de nieuwe kleur.
Deze foto met verzoek begeleidend schrijven op te sturen naar het RDW.
Dan krijg je geen gewijzigde papieren meer retour maar een plastic kaartje of pasje.Denk dat ik voor het laatste kies.
Hoef dan de originele papieren niet mee te sturen. Zeker niet het risico dat een en ander vertraagd of zoek raakt tijdens de drukke december post bij onze vrienden van de TPG.23 januari 2014 om 06:20 #18037298Alweer maandje voorbij sinds de laatste post.
Niet echt grote dingen gedaan afgelopen weken maar toch wel wat:
Pookknopje verwijderd en alle oude lak, wat er nog op zat tenminste, en roest weggeschuurd en in de satijnzwarte lak gezet.
De E1/E2 sticker teruggeplakt. Had hem zolang op een dekseltje van een afhaalchineesbakje geplakt. Handige bakjes overigens, voor losse onderdelen in te bewaren gedurende de restauratie. Kan je makkelijk gesorteerd alles opbergen en wegstapelen zodat niets zoek raakt.
Begrijp eerlijk gezegd het nut van die sticker niet en waar hij voor bedoeld was. Ten tijde dat mijn Kadett geproduceerd is werden de ADMiral en DIPlomat allang niet meer gemaakt. En wat betekend m.VERST ?
Koplampen en richtingaanwijzers met de kabels netjes aangesloten.Ondertussen ook de achterste achterruitjes erin gezet. Was wel effe een werkje. Maar is toch gelukt zonder hulpje.
23 januari 2014 om 18:48 #18037299Is het geen idee om die sticker exact te laten reproduceren of anders eens rond te mailen met het nummer bovenin die lange balk?
24 januari 2014 om 05:43 #18037300@InjectTheVenom wrote:
Is het geen idee om die sticker exact te laten reproduceren of anders eens rond te mailen met het nummer bovenin die lange balk?
Zou kunnen, volgens mij kun je die ook nog wel ergens krijgen repro of origineel.
Stikkertje moest er toch af voor het spuiten. Kwam er netjes heel af. Had ik niet verwacht. Zodoende heb ik hem maar ergens opgeplakt om later misschien terug te plakken.
Is ook nog redelijk gelukt. De scheurtjes en het stukje eraf was al toen ik de Kadett kocht echter.
Maar als het niet was gelukt het stikkertje te behouden was het ook niet erg geweest, dan had er niet perse een nieuwe op gehoeven.24 januari 2014 om 21:04 #18037301Dit wordt weer een leuk Kadettje :thumb
24 januari 2014 om 21:22 #18037302Komt goed zie ik al wel! Keep on going :thumb
10 maart 2014 om 07:21 #18037303Al een tijdje geleden de laatste update maar ondertussen toch niet stilgezeten. Tussendoor toch al heel wat losse onderdeeltjes gepoetst, mooi gemaakt en opnieuw gepoetst of opnieuw gelakt tot ik er tevreden over was.
De rembekrachtiger/hoofdremcilinder/steun, complete motor opnieuw ontvet/gepoetst/gelakt, ruitesproeier reservoir, wat kleine beugeltjes en toestanden.
Verder de carburateur ontdaan van 35 jaar een 2-3 mm dikke laag vet en vuil. Verbaasde me nog dat alles nog naar behoren werkte en niks vast zat.
Achterbank beugels weer gemonteerd. Verwarming en mechanisme weer gemonteerd. Dashboard toch maar weer in zijn geheel opnieuw lichtjes geschuurd en opnieuw mat zwart gespoten.
Motorkapkabel en vergrendeling er weer in gezet gelukkig gelukt zonder krassen te veroorzaken.Afgelopen vrijdag, alleen zonder hulp, de achterruit er weer ingezet. Ging best makkelijk, een bezem eronder gezet zodat de klep horizontaal staat en de ruit er vlak opgelegd kan worden zonder dat hij weg kan glijden. Eerst een uur bezig geweest nog om het rubber op zich in geode staat nog maar vreselijk vuil van modder en oranje en rode verf wat schoon te krijgen. Was toch weer als nieuw en voldoende soepel nog. Alleen moet er een nieuwe pees in de oude is hard en uitgedroogd en bruin gebrand in plaats van chroomkleurig.
Afgelopen zaterdag uit een sloop kadett een tapijtje verwijderd om in de mijne te gebruiken. Was wel erg smerig, stond dan ook al sinds 1996 stil. Was een oranje exemplaar oorspronkelijk maar rood overgespoten (!)
Meteen ook maar de rechterdeurgreep en in goede staat zijnde stootstrips en clips eraf gehaald. Wel smerig maar toch nog in goede staat.
Aan de rechterkant zaten ze tenminste weer op de caravan gemonteerd. Schoongemaakt en wel.
De linkerkant gisteren, zondagmiddag, gedaan. Van een 2drs sedan past eigenlijk niet op een caravan maar pas gemaakt. Moest circa 15 mm ingekort worden. Dus eindstukje eraf gehaald, de zaag erin gezet en eindstukje weer teruggeschoven. Past perfect.
Was lekker weertje, zelfs nog 22,5 graad gemeten door de Vectra !
Foto’s komen nog wel een keertje staan nog op de camera.10 maart 2014 om 18:00 #18037304En dan nu de plaatjes in willekeurige volgorde laatste maand werk;
Dasboard er weer in en plaatwerk rondom opnieuw matzwart gespoten.
Kastje
Klokkenset
Motortje gepoetst
Alle slangklemmen vernieuwd
Close up met chromen olievuldop
Luchtfilter er weer op
Ander tapijtset en stootstrips alvast gepoetst
Gordelset met beugel op de tunnel in plaats van de huidige losse stekken.
Strips meteen gemonteerd. Eerst netjes uitgemeten aan de hand van voorbeelden uit de Flash.
Tapijt na grondig poetsen en wat zwart lakken (was oorspronkelijk grijs gemixt)
Niet goed op de foto’s te zien maar in werkelijkheid is het diep zwart, bijna velours gekleurd.31 maart 2014 om 11:18 #18037305Afgelopen weken ondertussen de kachel er weer ingebouwd en de slangen gemonteerd. Wel een andere kachelventilator gemonteerd, de oude had versleten lagers. Klonk als een haakse slijptol.
Ruitewissermotor weer vast gemonteerd en aangesloten. Lijkt goed te werken.
Pees van de voorruit erin gezet. Ziet er in eens een stuk beter uit.
Andere tweedehands deurklink erin gezet. De oude was nogal erg gepit en niet meer te redden.
Komende tijd de electra eens nakijken en hier en daar vernieuwen. Groot licht lampje op dashboard blijft constant branden als stadslicht/dimlicht wordt ingeschakeld en groot licht toch uit staat. Maar kan ook komen omdat de achterlichten nog niet zijn aangesloten of er een kapotte lamp ergens inzit.31 maart 2014 om 18:53 #18037306Ik vind ‘m hartstikke leuk worden, in die kleur, mooie wielen en stuurtje.. echt retro en zeker zo leuk omdat het een caravan is want die zie je al helemaal weinig.
Veel succes verder!
1 april 2014 om 05:36 #18037307En nog wat meer fotos;
Voorruit er weer in.
Klapraampjes er weer in. Scharniertjes opnieuw vastgelijmd.
Als verwacht blijft de lijm niet lang zitten dus maar beugeltjes van aluminium gemaakt.
Werkt beter, laat tenminste niet los.
Van de binnenkant
Ook de achterbank erin en opnieuw bekleed.
Voorstoelen en tapijt.
Ondertussen al wat verder, pees in de voorruit etc.
Kachel erin compleet met de slangen. Nieuwe kachelventilator gemonteerd, de oude was overleden (kapotte lagers).
Ruitewisser motor en armen onder het dashboard weer gemonteerd.
En verder nog een heleboel klein prutswerk. Uitzoeken kabelboom in de kofferbak. Hele spagetti met aangevlochten stukken voor trekhaakstekkerdoos. En heleboel omleidingen denk vanwege draadbreuk. Na testen deed aan de linkerkant alleen de richtingaanwijzer het. Dus gaan nog een paar uurtjes in zitten.
Kabeltje voor nummerbordverlichting van nog in totaal geen 70 cm lang bestond uit drie losse aan elkaar geplakte stukjes fietsverlichtingsdraad. Dus meteen maar een nieuwe draad getrokken.
Aan de voorkant doet alleen het rechterknipperlicht het nog maar. Zal eerst de massa aansluitingen eens controleren en zonodig een extra massadraad erbij zetten. Maar dat is voor komende week weer. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.