Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #18037308
    kadett-supreme
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      :wub :wub

      #18037309
      JOZO
        Lid sinds:
        29 September 2006

        Ben benieuwd wanneer deze hier door de straten rijd. Erg mooie kleur voor de kadett en netjes opgebouwd zo!

        #18037310
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Mooie kadett, en ook ik ben weg van de kleur!

          #18037311
          Kadett1.2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2011

            @2000 wrote:

            Mooie kadett, en ook ik ben weg van de kleur!

            dacht ik ook !

            #18037312
            Kadett1.2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2011

              @JOZO wrote:

              Ben benieuwd wanneer deze hier door de straten rijd. Erg mooie kleur voor de kadett en netjes opgebouwd zo!

              Is nog steeds verzekerd en is nog steeds voorzien van geldige APK dus mag/kan er in principe gewoon de straat mee op.
              Moet er alleen nog wat koelvloeistof in gieten. Misschien vannavond.
              Eerst nog wat elektra nakijken, wil natuurlijk geen kortsluiting. Heb er nu H4 koplampen inzitten maar als ik het licht inschakel blijft contstant het paarse grootlicht lampje branden ook al is dit uitgeschakeld. Haal ik de stekkers uit de fitting gaat groot licht waarschuwingslampje uit. Lichten doen trouwens zelf niks, stads, dim en groot licht brand geen een van allen. Misschien massa probleem en/of kapotte lampen. Eerst eens uitzoeken vanavond denk voordat ik de accu weer definitief aansluit.

              #18037313
              Kadett1.2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 May 2011

                Gisteren nog wat geknutseld;

                Oude draadje van nummerbordverlichting naar aansluitpunt achterlicht.
                Heb maar een nieuwe dikkere kabel getrokken.


                Nieuwe overloopslangetje en nieuwe radiateur.


                Motorkap haak weer erop gezet. Afgelopen tijd er nog niet op gezet. Hoefde dan niet telkens de motorkap te ontgrendelen.
                Meteen ook motorkapontgrendeling opnieuw afgesteld, zat eerst te los, motorkap zat dus vast en ging niet open op de manier dat het zou moeten.
                Motorkap meteen ook wat uitgelijnd. Spuiter had hem wel vast gezet maar de bouten maar losjes aangedraaid bleek gisteren. Ook in hoogte wat bijgesteld, sluit nu mooier aan.


                Een KADETT-C-CARAVAN is het dus officieel, uit Russelheim. Geen Belg dus.


                Grilletje er eindelijk weer op.


                Ruitewissers erop. Moet ze nog goed afstellen maar eerst de accu bijladen, is leeg.


                Betere pitvrije deurklink erop gezet.


                Losgesprongen scharniertjes. Nog te vervangen door mijn eigen gemaakte scharniertjes.

                Vanavond eerst koelvloeistof kopen en nieuw slangetje voor de ruitesproeiers. Is wat lelijk bruin geworden en niet meer zo soepel.
                Accu opladen en weer eens kijken of we hem weer aan de praat kunnen krijgen sinds een maand of 8-9 stilstand.

                #18037314
                Kadett1.2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2011

                  Woensdag koelvloeistof gekocht en radiateur gevuld.
                  Accu opgeladen en gisteren voor het eerst sinds mei of juni vorig jaar weer gestart. In nog geen minuut starten (benzine moet eerst nog worden opgepompt) starte hij en draaide als een zonnetje. Geurtje van warme motor hadden we wel gemist. Ook een extra aroma erbij van voor het eerst warm geworden verse lak op de motor. Sportief geluidje want de achterste demper moet er nog op. Misschien laat ik er de achterste demper wel tussen uit, alleen een stuk pijp dus.
                  Verder het slot, verchroomde raamslingers en opgeknapte (lees gepoetste) deurpaneel en handgreep rechts weer gemonteerd. Ziet er uit als nieuw.

                  #18037316
                  Kadett1.2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 May 2011

                    Afgelopen weekend niet stilgezeten, heel wat gedaan dus.

                    Verlichting aan de voorkant werkend gekregen allemaal, 1x kabelbreuk de andere vanwege geen massa. Dus nieuwe massadraden bijgelegd om de nieuwe lak niet weg te hoeven krabben om massa te krijgen.

                    Ruitewissers dode punt op juiste positie afgesteld. Ruitesproeier gevuld en werkt nu ook.

                    Deurpanelen, sloten, betere armsteunen en chrome Berlina raamslingers gemonteerd in zowel linker als rechterdeur.

                    Uitlaat achterste demper weer gemonteerd na eerst bodem kofferbak opnieuw zwart gemaakt te hebben. Stond nog in de primer na inlassen slechte gedeelten (reserve wielbak).


                    met de deurpanelen


                    opgeruimde kofferbak

                    En dan de eerste testrit eigenlijk om fotokes te maken voor doorgeven kleurverandering RDW.
                    Testrit viel niet tegen. Alles werkte eigenlijk geloof ik. Zoals verwacht blijft de rechtervoorrem hangen na stevig remmen. Was vorig jaar voor de restauratie ook al. Moet ik binnenkort eens oplossen voor ik er echt mee ga rijden. Dit was dus nog een proefritje van 2 of 3 kilometers.
                    Voor zover geen lekken of storingen kunnen ontdekken.

                    Aan achterkant hangt nog de bedrading van de trekhaakstekker.
                    Moet ik nog uit zoeken en de achterlichten nog werkend krijgen.
                    Ondertussen de trekhaak geschuurd en opnieuw in de lak gezet.
                    Weer zo goed als nieuw. Tegelijkertijd ook nog even het hekje in de voortuin meegepakt en zwart geschilderd. Was ook niet zo mooi meer namelijk.
                    Goed bezig geweest dus afgelopen weekend……

                    #18037317
                    JOZO
                      Lid sinds:
                      29 September 2006

                      :thumb :thumb Mooi Mooi!

                      #18037318
                      ivartje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 December 2010

                        Leuk dat deze auto in sprang-capelle rijd! Woon zelf in kaatsheuvel maar toch nooit tege gekomen….

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

                        #18037319
                        Kadett1.2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2011

                          @ivartje wrote:

                          Leuk dat deze auto in sprang-capelle rijd! Woon zelf in kaatsheuvel maar toch nooit tege gekomen….

                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

                          Had ook nog niet gekund, Kadett is gisteren pas voor de eerste keer in zijn nieuwe jasje buiten geweest (bij voormalig zwembad/Lido in Wolluk) en toen snel weer terug in zijn huisje.

                          #18037320
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Ga je het nog zwart maken achter de frontgrill ?

                            #18037321
                            Kadett1.2
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 May 2011

                              @JvV wrote:

                              Ga je het nog zwart maken achter de frontgrill ?

                              Hoort eigenlijk wel zwart te zijn. Mijn collega had ook al gevraagd of dat dat zo hoorde.
                              Denk dat ik het zo laat. Is netjes gelakt, hoeft voor mij niet 100% fabrieksconform te zijn. Vind het wel mooi en helder zo.

                              #18037322
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Zwaar “fan” van zo een in originele staat gerestaureerde Kadett!!!
                                toppie gedaan :thumb

                                #18037323
                                Raluph
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2011

                                  Ziet er goed uit :thumb

                                  #18037315
                                  Kadett1.2
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 May 2011

                                    @Thaitanium27 wrote:

                                    Zwaar “fan” van zo een in originele staat gerestaureerde Kadett!!!
                                    toppie gedaan :thumb

                                    Niet geheel in originele staat gerestaureerd.
                                    Ik heb stiekem gezondigd !

                                    Ik heb namelijk de zonneklepjes van een moderne Astra/Corsa/Vectra gebruikt.
                                    Deze zijn net wat strakker en hebben bredere en vooral sterkere beugeltjes zodat ze niet telkens afbreken.
                                    Maar ik heb de originele nog, kunnen er na een stevige poetsbeurt zo weer op. Schroefgaatjes zitten ook op praktisch dezelfde plaats. Dus maar enkele extra gaatjes hoeven boren……..

                                    #18037324
                                    gose91
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 November 2013

                                      @Kadett1.2 wrote:

                                      Ik heb namelijk de zonneklepjes van een moderne Astra/Corsa/Vectra gebruikt.
                                      Deze zijn net wat strakker en hebben bredere en vooral sterkere beugeltjes zodat ze niet telkens afbreken.

                                      Als de beugeltjes van een Astra oid sterker zijn dan van een Kadett C wil ik niet weten hoe zwak die van een Kadett zijn! Ik ben gestopt met wisselen. Op de sloop zijn alle auto’s al van die dingen beroofd.

                                      #18037267
                                      Kadett1.2
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 May 2011

                                        @gose91 wrote:

                                        @Kadett1.2 wrote:

                                        Ik heb namelijk de zonneklepjes van een moderne Astra/Corsa/Vectra gebruikt.
                                        Deze zijn net wat strakker en hebben bredere en vooral sterkere beugeltjes zodat ze niet telkens afbreken.

                                        Als de beugeltjes van een Astra oid sterker zijn dan van een Kadett C wil ik niet weten hoe zwak die van een Kadett zijn! Ik ben gestopt met wisselen. Op de sloop zijn alle auto’s al van die dingen beroofd.

                                        Inderdaad, had jaar of 5 geleden nog een paar beugeltjes uit een sloper gehaald. Maar het kunstof van deze beugeltjes verouderd nogal waardoor deze snel afbreken.

                                        Geld trouwens ook voor de handgrepen boven de zijruiten.
                                        Als je ze, zelfs uiterst voorzichtig, los wil halen of uitboren dan breken ze nog af.
                                        Die heb ik er dus ook niet meer inzitten. Is trouwens zowie zo iets overbodig. Wie gebruikt deze nou ?

                                        #18037266
                                        gose91
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 November 2013

                                          @Kadett1.2 wrote:

                                          @gose91 wrote:

                                          Als de beugeltjes van een Astra oid sterker zijn dan van een Kadett C wil ik niet weten hoe zwak die van een Kadett zijn! Ik ben gestopt met wisselen. Op de sloop zijn alle auto’s al van die dingen beroofd.

                                          Inderdaad, had jaar of 5 geleden nog een paar beugeltjes uit een sloper gehaald. Maar het kunstof van deze beugeltjes verouderd nogal waardoor deze snel afbreken.

                                          Geld trouwens ook voor de handgrepen boven de zijruiten.
                                          Als je ze, zelfs uiterst voorzichtig, los wil halen of uitboren dan breken ze nog af.
                                          Die heb ik er dus ook niet meer inzitten. Is trouwens zowie zo iets overbodig. Wie gebruikt deze nou ?

                                          Nou… Ik! :D ik wil er nog wel eens lekker aan gaan hangen op de snelweg. Elleboog op de “vensterbank” en lekker cruisen. Komt mooi uit dat mijn eigen auto ze standaard al niet had, want dan had de houder het niet lang overleefd…

                                          Ik volg je topic al een tijdje, maar moet toch even zeggen dat ik het prachtwerk vind. Er worden te weinig Caravans van welk oid type dan ook gerestaureerd vind ik. Leuk om te zien dat iemand zo’n project aangaat!

                                          #18037325
                                          Kadett1.2
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2011

                                            [/quote]
                                            Nou… Ik! :D ik wil er nog wel eens lekker aan gaan hangen op de snelweg. Elleboog op de “vensterbank” en lekker cruisen. Komt mooi uit dat mijn eigen auto ze standaard al niet had, want dan had de houder het niet lang overleefd…

                                            Ik volg je topic al een tijdje, maar moet toch even zeggen dat ik het prachtwerk vind. Er worden te weinig Caravans van welk oid type dan ook gerestaureerd vind ik. Leuk om te zien dat iemand zo’n project aangaat![/quote]

                                            Bedankt voor je belangstelling.
                                            Redelijke Kadett C caravans zijn inderdaad zeldzaam geworden. Heb er dan ook een paar jaar naar gezocht voor een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
                                            Sedans en coupe’s zijn er nog wel vaak te vinden op de bekende marktplaatswebsites.
                                            Ook al gaan de beste en originele exemplaren (GT/E) rap naar het buitenland tegenwoordig. Terug naar Duitsland dus.

                                            Meeste Caravans hebben ook een zwaar leven achter de rug, meestal ook als werkpaard gebruikt.
                                            De mijne trouwens ook. De lak in de laad/kofferbakruimte was zowat helemaal kaal afgesleten. En vol met deukjes en krasjes.
                                            Ook dak was nogal beschadigd. Enerzijds van de imperiaal die er ooit op zat en dat er ooit een balk in de lengterichting vanaf de linker voorruit tot op midden van de achterklep is op gevallen. Getuige de scherpe vouw die in bovenkant achterklep en in dak zat. Kwam tevoorschijn na helemaal kaal schuren van het dak.
                                            Vorige eigenaar had hem ook gebruikt als werkauto voor loodgieterswerk meen ik.
                                            De achterbank bekleding was nog redelijk netjes, alleen de voering van de stof zoals gewoonlijk wat vergaan. Getuige het bruinachtig poeder wat er telkens van af komt. Dus de achterbank heeft de grootste tijd plat gelegen om extra bagageruimte te creeeren.
                                            Maar zoals je ziet zijn ondertussen zowat alle interieur delen vernieuwd door betere en opnieuw gelakt.

                                            #18037326
                                            Kadett1.2
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 May 2011

                                              Trekhaak zit er inmiddels ook al weer onder. Alleen nog de kabel en doos aansluiten.
                                              Pees voor de achterruit is ook al in bestelling. Helaas is achterkleprubber niet voorradig. Komt dus over enkele maanden weer.

                                              #18037327
                                              Kadett1.2
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 May 2011

                                                Gisteren de bestelling ontvangen. Dus meteen gisterenavond de pees in de achterruit gezet.
                                                Ging niet geheel volgens plan, in de eerste onderhoek brak hij al spontaan door midden. Zonder dat ik er eigenlijk kracht op had gezet, slechts lichtjes gebogen. Bij de voorruit had ik de pees steviger in het rubber geduwd.
                                                Maar van de voorruit had ik een andere leverancier en dus een andere pees, zien er wel hetzelfde uit. Nu met een blauwe beschermingsfolie en bij de voorste doorzichtige beschermingsfolie ver het chroomkleurige.
                                                Dus ik had nu dus een pees van mindere kwaliteit.
                                                Toch maar er helemaal ingezet en binnenkort maar weer een nieuwe bestellen, bij een andere leverancier dus.
                                                Verder de witte knipperlichtkapjes er op gezet. Knipperlichthuis eerst zilvermettalic gespoten. Moeten nu alleen nog oranje gekleurde lampjes in.

                                                #18037328
                                                Kadett1.2
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 May 2011

                                                  Maandelijkse update alweer.
                                                  Ondertussen toch maar een andere nieuwe antenne er op gezet. Originele (Opel) antenne was toch niet mooi recht en het voetje was wat gepit.
                                                  Meteen netjes afgekit om geen natte voeten te krijgen.

                                                  Wielkasten en bodemplaat weer netjes zwart gemaakt. Zat primer en blauwe spuitnevel op.

                                                  Velgen worden opnieuw gespoten, beetje donkerder grijs. De achterste 2 zijn klaar nog de voorste 2 spuiten. Vond huidige kleur wat aan de lichte kant. Had eigenlijk staalblauw in gedachten. Een reservewiel als proef gespoten maar was toch niet naar mijn zin.

                                                  Verder krik en gevarendriehoek en dat spul weer eens opgezocht en beetje gepoetst en opnieuw gespoten.
                                                  Nette bevestiging gemaakt onder de afdekplaat. Reservewielcover nu eens goed vastgezet met nieuwe schroeven.
                                                  En ook de hardboard zijpaneeltjes weer gemonteerd. De panelen links en rechts boven de achterbank gerepareerd en opnieuw gelakt.
                                                  De zijpaneeltjes onder het dashboard in de voetenruimte en de zijpaneeltjes links en rechts in de kofferbak en van de achterklep nieuw gemaakt van hardboard en in dezelfde originele kleur gelakt als de achterbank paneeltjes. Origineel zit er dan wel een soort zwart van vinyl opgelijmd maar ik vind het netjes zo.
                                                  Aan de linkse kant ook maar een extra speakertje ingebouwd.

                                                  En gisteren heb ik hem eens getrakteerd op een grote beurt.
                                                  Had denk al een jaar of 10 geen nieuwe olie en filters meer gehad. Wat kleine dingetjes bijgesteld en afgesteld en aangevuld.
                                                  Remmen nagekeken, schoongemaakt en ontlucht. Lijkt toch dat de remklauwen vernieuwd moeten worden. Cilindertje komt niet snel genoeg terug in de ruststand.
                                                  Denk maar te investeren in nieuwe remklauwen, schijven en blokjes. Dan zijn we van het terukomende aanlopen van de voorrem af.

                                                  #18037329
                                                  Kadett1.2
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 May 2011

                                                    Nog detailfoto achterbank, nog zonder zijpaneeltjes;


                                                    kofferbakje, achterkleprubber moet nog vernieuwd worden, wel besteld maar was niet op voorraad. volgt dus nog.

                                                    Nog even wat nieuwe fotokes gemaakt gisteren;

                                                    Nu alle 4 de wieltjes gespoten.

                                                    Detailfoto wiel linksachter. ATS wielnaafkapjes moeten er nog op.


                                                    Achterkantje, zo goed als nieuwe trekhaak zit er nu dus ook weer onder.


                                                    Nieuw gemaakte zijpaneeltjes en extra Pioneerspeakertje.


                                                    De oranjeleeuw ligt al klaar voor het EK
                                                    Reservewielkap beetje opgeknapt en nu eens goed vastgezet.
                                                    Krik, sleepkabel, gevarendriehoek etc. netjes weggewerkt onder de reservewielkap en onder de afdekplaat. “”geheime”” bergplaats naast de benzinetank.


                                                    Geinvesteerd in een nieuwe spons en zeem voor als hij een keer gewassen moet worden in de toekomst.


                                                    Voorkantje met de nieuwe blanke knipperlichtjes in plaats van de oranje kapjes.
                                                    Ik heb wel eerst de knipperlichtbehuizingen zilvergrijs gespoten. Anders schijnt het oranje teveel door. Was geen gezicht.

                                                    #18037330
                                                    baboe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 August 2007

                                                      echt netjes geworden hoor mooie station hep je nou

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.