Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2012 om 05:32 #17249615
november 2011
Afgelopen week een Kadett C 1.2 Caravan 1979 aangeschaft.
een van de allerlaatste Kadett C van september 1979.Moet flink wat aan gedaan worden, dorpels, bodemplaat, ruitsponningen en kompleet nieuwe laklaag binnen en buiten.
Buitenplaat aan onderkant beide deuren is rot.
Achterklep bij raamsponning doorgeroest en aan onderzijde is buitenplaat doorgeroest.
Spatborden zijn redelijk maar heb ik al een nieuwe van op voorraad.Ook dak moet gerepareerd en uitgedeukt worden.
En dan de techniek nog, moet goed nagekeken worden heeft meer als 6 jaar stilgestaan.
Rijd en start overigens wel met een startaccu.En de radio werkt ! jammer genoeg alleen langegolf/middengolfradio waar je alleen radio 10 gold en 1 vlaamse zender op kunt ontvangen.
Maar is verder nog niet helemaal verprutst.
Alleen op de gebruikelijke plaatsen als accubak, verstijvingsbalkjes en gordelpunten achterste wielkasten is wat aan gelast door vorige eigenaren.
Dakhemel is ook zeer slecht, lelijk en kapotgescheurd.
Overig plaatwerk redelijk deukvrij.
Alleen bumper zijn niet meer strak en verkreukeld en roestig.Pictures:
op de aanhanger voor vertrek richting Brabant
na aankomst thuis meteen onder de carport gezet voor nadere inspectie
bodemplaat is gatenkaas, overal kleine gaatjes ingeroest
dorpel rechts slecht maar nog net niet doorgeroest, plamuur is gescheurd
accubak verdient ook aandacht
laadruimte kan ook wel nieuwe lak gebruiken en nieuwe bekleding, oude is bekrast en gescheurd
dashboard is redelijk tot goed evenals de stoelen
zo moet hij worden, zal wel effe duren nog maar is goed voor de inspiratie
Kleurcode opel 219 ZZ kristallblauMaart 2012
Update;
Laatste weken weer wat geknutseld;
– contactslot werkt nu weer op sleutel, alleen heb geen stuurslot, waarschijnlijk palletje afgebroken.
– interieur geheel verwijderd, alleen nog stuur en dashboard over.
– meeste teermatjes van de bodemplaat weggestoken.
– nieuw plaatwerk bodemplaat (dubbel, ook verstevigingsplaat) onder bestuurdersstoel gemaakt en ingelast
– klein stukje bodemplaat achter pedalen vernieuwd. Lastig stukje, pedalen zitten in de weg en is te tijdrovend om ze te verwijderen.
– doffe lak en bumpers weer glanzend gepoetst.
– rotte gedeelte accubak verwijderd en reparatiestuk op maat gemaakt, alleen nog inlassen.
– oude radio (AM) en antenne verwijderd.
– oude (reserve) motorkap uit de schuur gehaald, geschuurd en matzwart gespoten.
– originele motorkap omgewisseld met de (tijdelijke) zwarte motorkap.
– randen bovenkant voorschermen en paravan matzwart gespoten als motorkap ongeveer als SR uitvoering.Toch nog veel te doen voor APK, andere kant vloerplaat, remmen en techniek nog nakijken en schoonmaken.
Rood/matzwart is maar tijdelijk. Als straks APK-gekeurd is wordt het plaatwerk aangepakt.
Nieuwe raamrubbers, misschien betere deuren en achterklep aanschaffen. Nieuwe wielrandjes. Dorpels strak maken door nieuwe dorpels in te lassen.En dan nieuw kleurtje erop. Eerste idee was babyblauw (zie eerdere berichten) maar op aanraden van mijn echtgenote wordt het toch wit (Polarweis kleurcode RR-452 of L452) Is dezelfde kleur wit als mijn eerste Kadett C coupe en mijn ook ex- Kadett E 1.6S GT.
Maar word weer lente en is langer licht dus we kunnen doorwerken.
Juni 2012
3 maandelijkse update.
Inmiddels al heel wat gedaan.
Diverse slechte stukken in de bodem gerepareerd; zie pics.
bodemplaat bevestiging bestuurdersstoel.
Links; nieuw stuk geknipt en gebogen
Midden; oude stuk (dubbele plaat) als uitgeslepen
Rechts; verstevigingsplaat voor onderkant
Ingelast en in de primer
Klein gaatje bodemplaat achter de pedalen gerepareerd.
Accubak oude laklaag en rommel grof afgeschuurd; beetje rot…
Zie ook vanuit onderkant.
Ondertussen vervangingsstuk ingelast en afgewerkt.
Onderkant t.p.v. dashboardkastje.
Voorkant motorkap steenslag verwijderd en grondlak wit.
Originele rode motorkap gewisseld met reserve motorkap die ooit blauw was. Deze maar matzwart gespoten inclusief randen spatborden en paravan. In de SR-stijl.
Verder in mijn onderdelenvoorraad nog een zwarte kunststof rechter en linker buitenspiegel gevonden en gemonteerd.
De rechter is een speciaal hoog model origineel ook bedoeld voor een Kadett C caravan.
Ook SR stijl de flanken voorzien van een brede zwarte bies (gelakt, geen striping)
Voorheen zaten hier stootstrips op maar ter plaatse waar ooit de afgeslepen bevestigingspennetjes zaten zat nogal wat roest door afgesprongen plamuur. Vandaar.
Stukje bodemplaat rechtsachter. Voor en na behandeling.
Strook bodemplaat evenwijdig aan de uitlaatpijp; waarschijnlijk door overhitting is de laklaag aan buitenkant beschadigd geraakt waardoor vocht=roest.
Weer dicht, evenals dwarsstukje gerepareerd.
Groot rot stuk aan voorzijde langs uitlaat.
Ik had wel reparatiebodemplaat voorhanden maar helaas die overlapte niet de rotte stukken dus dan maar zelf knippen en buigen. Gaat makkelijk als je een kartonnen malletje maakt en overtrekt op plaatstaal.
Binnenwielkast met gaatjes na schoonschuren en verwijderen van dikke lak en kitlaag.[img
Bevestigingsbalk van de achterkant vanuit binnen gezien doorgeroest gedeelte dakplaat uitgeknipt en weer opnieuw dichtgelast met vers stukje plaat.
In het grijze verleden is er iets zwaars op het dak gevallen gezien de diverse afdrukken in het dak, eigenlijk nooit goed gerepareerd. Verwrongen staal met afgesprongen lak en condens doen de rest en als het eenmaal doorgeroest is gaat het hard.
Vorige week nog binnenzijde van het dak helemaal roestvrijgeschuurd en in de primer gezet.
Ben wel bang dat het dak nooit helemaal strak gaat worden maar dat zien we nog wel. Een nieuw dak voor een Caravan is schaars en/of onbetaalbaar. En natuurlijk een heleboel werk.
Rechterkant.
Linkerkant.
Ondertussen de Wieltjes en de doffe rode lak een poetsbeurt gegeven. De rode lak begint zelfs weer wat te blinken.
Roestplek onderkant deur en spatbordranden wat tijdelijk bijgewerkt met wat plamuur en spijtbusje rode lak.
De spuitbusjes rode lak van de Action van 2 euro per stuk is exact dezelfde kleur rood. Alleen niet van dezelfde soort lak als er nu op zit. Dus op sommige plekken dus wat blaasvorming door reactie van verschillende soorten lak.
Oorspronkelijk was de Kadett donkerrood, in een ander leven hebben er was zij-en frontspoilers opgezeten gezien de gaten die er nog zitten van bevestigingspunten. Die tijd is hij ook oranje gespoten geweest. Is beetje lowbudget gedaan; effe alles afplakken en spuiten maar zo te zien aan de raamrubber en andere aanbouwdelen.
Rond 1999 ofzo heeft hij volgens mij wat voorschade gehad en is alles weer erafgehaald en origineel rood gespoten. Wederom op de zelfde lowbudget manier. Met een soort van industrielak.
Volgend jaar krijgt hij nieuwe wielranden, koplamprandjes, nieuwe voorschermen en nieuwe dorpels.
Dan, als het budget het toe laat, een nieuwe laklaag.
Laatste akties zijn de vorige week op meeting gekochte verse rubbers te monteren.
En nieuwe verchroomde wielbouten om de roestige te vervangen.Overzichtje van het rubberspul; voor de zijramen, deurraamrubbers, versnellingspookhoes.
Nieuwe rubbers voor de klapraampjes zitten er al in. Alleen uitzetknop vastgezet omdat anders het ruitje uit het scharniertje dondert.
Dit was het tot zover, iedere week een paar uurtjes en dan misschien nog voor de zomervaktie APK keuren……………….
18 juni 2012 om 16:53 #18037258goed bezig.
mijn caravan komt binnenkort thuis, dan helemaal in de kleur :D
4 juli 2012 om 05:33 #18037259juli 2012
Update:
Kapotte hemel voor verwijdering.
Binnenzijde dak ontroest en in primer gezet. 1e deel.
En compleet in de primer.
Naden in voetenruimte onder accubak en wielkuip opnieuw afgekit.
Al de oude kit had ik er al uitgestoken, lekte.Naden afgekit in motorruimte.
Buitenzijde dak afgewerkt en in de primer en spuitplamuur.
Nog een klein gaatje gevonden in de achterste wielkast en gerepareerd.
En meteen afgewerkt.
Bodem reparaties afgewerkt en in de primer gezet aan binnenzijde.
En aan buiten/onderzijde.
Remmen schoongemaakt en nagekeken.
Verdere akties;
– tapijt er terug in gelegd (wel eerst grondig schoongemaakt)
– gordels en ander klein spul terug gemonteerd10 september 2012 om 11:19 #1803726010 september 2012
Afgelopen weekend weggebracht voor de APK gepland voor 10 september 2012.Enige aktiepuntjes voor de APK waren remmerij even uitgebreid schoonmaken en linkse koplamp vastzetten.
Resultaat; goedgekeurd tot 10 september 2014 !!
Gebak dus…
Tussentijdse fotootjes volgen nog……
Nu eerst wat testrijden en in de loop van volgend jaar stap voor stap de carrosserie aan de buitenkant renoveren;
– nieuwe kokerbalkjes, zit wat roest en is niet meer 100% strak
– idem voor de achterste wielranden.
– reparatie onderkant deuren.
– reparatie achterklep plaatwerk, onderrand en onderrand achterruit, rotte gedeelte repareren.
– originele motorkap beetje bijwerken. (zit nu tijdelijk een andere motorkap op)
– nieuwe voorspatborden monteren.
– nieuwe voorbumper monteren.
– H4 koplampen monteren.
– dak en ook de rest van plaatwerk kaal schuren, strak maken en ook plaatwerk hele interieur kaal schuren en strak maken.
– en als finishing touch een nieuw laklaagje.Maar dan zijn we minstens een jaartje verder………….
19 september 2012 om 11:55 #18037261Nog wat oude fotootjes gevonden van ex Kadett coupe en Kadett Berlina 1.6 S Aut. van mijn echtgenote.
De coupe bestaat volgens de RDW niet meer. Dus zal wel gesloopt zijn ondertussen.
De Berlina hebben we nog en is eventueel te koop. Dit in verband met plaatsgebrek en te veel auto’s.
De Berlina is grotendeels nog origineel, slechts enkele kleine stukjes ingelast in kofferbak en accubak.
Heeft zelfs nog de originele voorschermen en nog gedeeltelijk de eerste lak. Ook het chroomwerk is nog kompleet en in goede staat.19 september 2012 om 15:53 #18037262de blauwe is idd gesloopt verder leuk bezig
19 september 2012 om 19:09 #18037263ziet er goed uit ik ga zaterdag een c kadett station halen in enschede en dan even snel klaar maken voor de apk en dan rustig opknappen dan heb ik weer 2 jaar de tijd om hem goed te krijgen en dan heb ik een city 1,2 te koop als ie klaar is :D ik hou je site in de gaten
20 september 2012 om 05:12 #18037264@marcelcoupe wrote:
ziet er goed uit ik ga zaterdag een c kadett station halen in enschede en dan even snel klaar maken voor de apk en dan rustig opknappen dan heb ik weer 2 jaar de tijd om hem goed te krijgen en dan heb ik een city 1,2 te koop als ie klaar is :D ik hou je site in de gaten
Is ook mijn plan, eerst de meest noodzakelijke dingen voor de APK en dan rijden.
Ervaring is dat je dan weer tegen dingen aanloopt die aangepakt, vervangen of gerepareerd dienen te worden. Kan je beter van te voren hebben gedaan dan nadat je de Kadett helemaal vers hebt gespoten.
Ben nu met de testfase bezig dus. Zijn laatste APK was in 2004 dus al 8 jaar geleden. Heeft wel altijd droog gestaan en heeft denk af en toe ook wel even gedraaid maar normaal gesproken is stilstand achteruitgang voor een auto van deze leeftijd.
Remmen en andere gaan vastzitten, rubbers sluiten en dat soort toestanden.
Wat voor station heb je gekocht en in welke staat is hij ?3 oktober 2012 om 05:10 #18037265Sinds hij weer apk-goedgekeurd is een paar weken geleden even wat aandachtspuntjes noteren.
Ik heb er nu een kleine 200 km mee gereden, zonder grote problemen overigens.
Ik heb tot nu toe de volgende aandachtspuntjes genoteerd;
– oliekeerring differentieel aansluiting met aandrijfas lekt. Was al wel bekend maar na een lange rit en warme olie ligt er een plasje olie onder. Dus nieuwe oliekeerring besteld ondertussen.
– piepje komt onder versnellingsbak of bij motor vandaan, ik weet niet precies wat dit is kan ook de dynamo zijn of licht slippende koppeling. Is wel een constant geluid ook bij versnellen word de piep niet luider dus weet het niet precies.
– kachel werkt niet helemaal 100% en moet zeker alleen al eens gedemonteerd worden omdat er een heleboel rommel inzit. Maar dan moeten de slangen los en koelvloeistof eruit. Dus komt nog wel een keer.
– koppeling heeft ook zijn beste tijd gehad dus zal ook binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden.
– dan de laswerkzaamheden die nog aangepakt moeten worden, als eerste de koplamprand links. Dit is nogal rot, koplamp zit eigenlijk alleen nog maar vast aan 1 zijde.
– verder nogal wat kleine dingetjes gedaan zoals vastzetten van deurslotcilinder welke los zat en meer van dit soort dingen.
– ook een hele nieuwe laklaag van de bodem zou geen kwaad kunnen, vooral waar de (warme) uitlaat zit is de beschermlaag en laklaag zowat weggebrand of afgebladderd. Iets voor het voorjaar dacht ik zo.29 oktober 2012 om 12:05 #18037257Enkele weken geleden een nieuwe oliekeerring tussen differentieel en aandrijfas gemonteerd.
De eerst km lag er af en toe een druppeltje olie onder het differentieel na een ritje, de laatste rit een hele plas. Dus toen maar de Kadett een paar weken vakantie gegeven en ondertussen een oliekeerring besteld. Viel nog niet mee. Moet je al bij specialisten voor Opel klassiekers bestellen.
Na montage weer proefrijden natuurlijk. Na 100 km sinds vorige week nog steeds in orde dus operatie geslaagd.
Nieuwe ring
Meteen maar het hele staartstuk schoongemaakt, ontroest en opnieuw gelakt.
Ziet er netjes uit dacht ik zo.
Volgend jaar de achteras eens netjes maken weer. Word volgend jaar waarschijnlijk, zal er wel onderuit moeten dan.Gelijk ook de pedalen op de scharnierpunten wat ingevet om het luide gepiep tijdens remmen en koppelen tegen te gaan.
4 januari 2013 om 20:28 #1803726804-01-2013
Het nieuwe jaar goed begonnen met een lekke radiateur. Het in tenslotte 2013
Had er al wel rekening mee gehouden, de oude radiateur zag er al niet zo florisant meer uit. Nog makkelijk thuis kunnen halen en vandaag de nieuwe ingebouwd.Meteen de achterbumper erafgesloopt, of beter gezegd gedemonteerd want ik heb hem nog nodig.
Zoals bekend zijn de bumpersteunen, de schuine stukken finaal doorgeroest. De haakse stukken zijn nog redelijk. Daarom zat de bumper er ook wat krom op. Ga de bumper een beetje richten, zitten kleine knikjes in en ga op zoek naar goede bumpersteunen of maak ze zelf na. Is simpel stukje strip met een paar knikjes erin.31 mei 2013 om 05:00 #18037269Ondertussen alweer een paar maanden verder.
Achterbumper weer wat opgeknapt, wat strakker gemaakt. Misschien ooit eens een nieuwe kopen maar voorlopig maar even laten zitten.Front links en rechts aangepakt. Rotte koplamprand links weggesneden en vernieuwd door reparatieplaatwerk. Koplamp zat dan ook alleen maar aan de grill-zijde vast met 2 boutjes aan de andere kant los.
oud
Nieuw
Strak in de lak, bovenaanzicht.
Vooraanzicht
Ondertussen nog even naar Budel meeting Kadett C Nederland-Belgium, weer snel even in elkaar gezet.En terug, alles weer erafgesloopt en aan de rechterkant begonnen.
Rechtergedeelte was slechter, een oude voorschade heeft hem dan ook geen goed gedaan. Beetje gekreukeld plaatwerk. Over rotte stukken is een stuke plaat gelast en een flinke laag plamuur erover. Prutswerk dus. Maar was geen verrassing had het al de eerste keer gezien. Beste zou zijn een heel nieuwe wielkuip. Maar die zijn nogal aan de prijs. Misschien in de toekomst eens over denken als ik iets tegenkom voor een redelijke prijs. Het slechte weggeslepen en met karton malletjes gemaakt. Overgenomen op plaatstaal en in zelfde model gebogen. Paste best nog redelijk.
Blanco
PrimerNu meteen maar begonnen met wielranden/onderaansluiting rechts;
Randjes slecht, heb juist dit stuk niet op voorraad dus bestellen.
Wel 2 of drie plaatjes over elkaar “geplakt” met net zoveel plamuur. Was dan ook niet echt zo strak en zichtbaar rot. Vorig jaar provisorisch wat opgelapt voor het zicht; nu meteen goed aanpakken dus en er voor altijd van af zijn.
Deur ook wat werk, oude plamuur weggeborsteld.
Hele hoekje in beeld.Ondertussen wat nieuw plaatwerk besteld. Nieuw linkervoorspatbord. Imitatie dat dan wel, originele kosten meer dan 340 euro zag ik op de site staan. Ook reparatie wielranden voor achter besteld bij MenM Dronten, alles binnen paar dagen in huis.
Ook geinformeerd naar nieuwe acherklep, wel voorradig origineel Opel en nieuw maar koste bijna net zoveel als de Kadett bij aanschaf had gekost dus voorlopig maar even niet. Lap de huidige klep maar wat op voorlopig.18 juli 2013 om 05:18 #18037270Updates met fotootjes
Sinds eind mei nog wat gerepareerd……
balkje nieuw
achterwiel bak slechte eruitgeslepen
en nieuw ingelast
overbodige gaten voor spiegel (3x !) dichtgelast
onderkant deur
overbodige geboorde gaten dichtgelast
na behandeling
slechte gedeelte wielrand weggeslepen
passen en aftekenen, moet natuurlijk wel in het hart van het wiel terugpassen
ingelast en zijwand kaal geschuurd
reservewielbak is weg
en weer terug dicht gemaakt
slecht hoekje bij achterklep
vervangstukje zelf gefabriceerd
afgewerkt dus nog wat plamuren en vooral schuren dus.
linker zijkant overbodige boorgaten gedicht, heeft ooit een spoilersetje op gezeten (dorpel skirts)
slechte stuk links weggeslepen. Rechts was slechter dan links. Links is de wielrand nog voor 90% intact dus laat ik zitten.
ook weer overbodige gaten deur links gedicht.
en slecht gedeelte wielbak links achter vervangen19 juli 2013 om 07:16 #18037271mooi werk gaat helemaal goedkomen met de station :thumbup
19 juli 2013 om 07:23 #18037272@imagine wrote:
mooi werk gaat helemaal goedkomen met de station :thumbup
thanks, inderdaad, ga er straks weer aan beginnen.
Nu nog voor de vakantie linkerzijkant schuren plamuren en in de primer. Bodem gisteren al in de primer gezet.12 augustus 2013 om 12:05 #18037273update van de laatste 4 weken ondanks vakantieonderbreking toch nog wat vooruitgang geboekt.
flink weer wat geschuurd totdat de schuurmachine het begaf. Was dan ook al 22 jaar oud.
Ondertussen een nieuwe gekocht.
en weer primersamen met de dochters voor en achterruit er uit gehaald en veilig opgeborgen.
natuurlijke rotte plekken in de raamsponningen maar had ook niets anders verwacht. Is altijd rot. Had tot nu toe overigens nog geen lekken geconstateerd bij regenval.
voor:
na:
dak alvast een gedeelte kaalgemaakt met de nieuwe schuurmachine
achterklep losgemaakt en alle losse delen verwijderd.
Alleen complete slot krijg ik er niet uit. Hou gaat dit los ? krijg er alleen de cylinder uit.15 november 2013 om 05:20 #18037274Weer een tijdje geleden dat ik de laatste update heb gedaan.
Ondertussen weer een heel stuk verder gekomen. Achterklep is ondertussen voorzien van een nieuwe ruitsponning, slechte stuk eruit geknipt en een nieuw stuk gefabriceerd en erin gelast.
Verder hele buitenkant kaal geschuurd en strak gemaakt en in de primer gezet.
Nieuwe voorschermen wat aangepast (imitatiespul) en pasklaar gemaakt en gemonteerd.
Motorkap, afdekplaat laadvloer en achterbankpaneel geschuurd en in de primer.
Motorruimte geschuurd en strakgemaakt, bijna helemaal leeggemaakt, alleen motor en bak zit er nog in en enkele kabels.
Achterklep weer gemonteerd en eerst de lastige randjes bij de spatborden en deuren en gootje onder de achterklep vast in kleur gespoten. Is het tenminste al een beetje babyblauw.
Vorige week begonnen met waterproof 400 en later 800.
Ondertussen zo ver dat de spuiter zijn laatste goedkeuring moet geven voordat hij daadwerkelijk in kleur gespoten gaat worden.
Heb al wel plaatjes maar de fotocamera niet bij, komt nog. Ben alleen meer bezig geweest met knutselen dan met foto’s maken. Dus niet zoveel foto’s gemaakt laatste tijd.15 november 2013 om 05:41 #18037275ziet er allemaal heel netjes uit. Maar rijdend is die niet meer dan denk ik?
15 november 2013 om 09:35 #18037276@Haasje17 wrote:
ziet er allemaal heel netjes uit. Maar rijdend is die niet meer dan denk ik?
Jawel hoor, heeft nog steeds een geldige APK en is gewoon verzekerd.
Assen en stuurinrichting zitten er nog gewoon onder, is dus wel verplaatsbaar.
Rijd alleen beetje lastig zonder stoelen, voorruit en zonder reminstallatie (gedemonteerd),
elektronica is trouwens ook grotendeels gedemonteerd.
Als ie gespoten is weer snel opbouwen kan ie weer de weg op (als het mooi weer is)15 november 2013 om 09:41 #18037277Die chromen moeren waar heb je die vandaan? En zijn dan conische moeren?
15 november 2013 om 18:34 #18037278@Haasje17 wrote:
Die chromen moeren waar heb je die vandaan? En zijn dan conische moeren?
Meeting Kadett C Club Sevenum standje, van classic Opel Parts, zitten in limburg en heeft webshop ook
15 november 2013 om 18:42 #18037279— update extra foto’s die ik nog kon vinden erbij geplaatst 19-11-2013 —
Hierbij wat foto’s van werkzaamheden afgelopen maanden
NIET in chronologische volgorde.
Aanstaande woensdag word hij opgehaald door de spuiter om gespoten te worden (tussendoor) als hij tijd en ruimte heeft.dak kaal geschuurd blank staal. Zeeer slechte staat overigens, is in een ver verleden iets op gevallen, stalen balk of zoiets getuige de V-deuk vanaf bovenkant achterklep naar linker voorkant dak. Voorruit is toen schijnbaar ook gesneuveld getuige het feit dat er ooit een andere ruit is ingezet. Ditmaal een geharde in plaats van een gelaagde ruit.
dak weer grotendeels strak gekregen ook al zie ik elke keer als ik er naar kijk oneffenheden en kleine deukjes die nog niet eerder waren opgevallen. Helaas.
De zijkant in primer
Interieur primer
Tijdelijke opbergplaats voorscherm, gemak van een station dat je effe nog ergens wat neer kan leggen
motorruimte geschuurd strak en in primer
front idem, scherm zit er los op gehangen wegens gebrek aan opbergruimte
interieur
voorruit randen gerepareerd en in primer
Kachelonderdelen gedemonteerd, beetje stoffig na 34 jaar in een Kadettje
Er zat een halve emmer aan zand, stof, blaadjes en andere vreemde voorwerpen in de luchtinlaat, kachel en pijpen.nieuw linker scherm passen, 1e keer primer en strak gemaakt zijkant en deur
Gemonteerde motorkap geschuurd, strak gemaakt en in primer
afdekplaat laadruimte en achterbankpaneel kaal geschuurd en in primer
Achterklepreparatie;
rottigheidjes eruit gehaald en reparatiestukje gefabriceerd
geheel kaal geschuurd voor primer en strak maken
na lassen 1e laag polyester plamuur
laatste primerlaag en gemonteerdondertussen schermen paar keer in de primer en randen tussen deur in kleur
en de deurhoeken beide kanten alvast in kleur
rand onder achterklep alvast in kleur
ondertussen achterklep gerepareerd en in de primer en gemonteerd.
En de afgelopen 2 weken 1x 400 waterproef en 2x 800 waterproef geschuurd en sinds gisteren klaar met schuren
15 november 2013 om 18:49 #18037280@Kadett1.2 wrote:
@Haasje17 wrote:
Die chromen moeren waar heb je die vandaan? En zijn dan conische moeren?
Meeting Kadett C Club Sevenum standje, van classic Opel Parts, zitten in limburg en heeft webshop ook
Ziet er netjes uit, ik heb dr ook al het een en ander gekocht. Maar denk dat ze op,de Olympia dan niet passen. Want daar staan ze niet in de webshop
19 november 2013 om 05:59 #18037281— update extra foto’s die ik nog kon vinden erbij geplaatst 19-11-2013 —
Ik heb bericht van 15 november flink wat gewijzigde en alle foto’s die ik van afgelopen maanden kon vinden toegevoegd en zoveel mogelijk in de juiste volgorde gezet
Dus zie bericht 15 november 2013 20:42 uur
19 november 2013 om 06:36 #18037282Goed bezig! Kan tie binnenkort hier door de straten gaan :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.