Rijden op waterstof *update + foto*

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Rijden op waterstof *update + foto*

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
  • Auteur
    Berichten
  • #18015966
    ricksmits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 June 2013

      ik ben het totaal mee eens met bovenstaande,, alleen zit bij mij klem in mijn gedachten dat je altijd al een hoeveelheid energie verbruikt in benzine, die zorgt dat de moter draait en de dynamo spanning levert. je levert dus zoieso een externe brandstof.

      hoe meer spanning er word gevraagd, hoe zwaarder de dynamo draait wat resulteert in een hoger benzine verbruik..
      maar als dit dan een hoeveelheid waterstof oplevert waardoor het benzine verbruik meer word verminderd dan word gevraagd door het waterstof systeem is het ( imho ) niet zo dat je een systeem hebt waarmee je meer energie produceert als verbruikt ( 8e wereldwonder idee ) maar dat het verlies ( als je zo t benzineverbruik noemt.. ) van de brandstof word verminderd..

      dus je hebt zoieso verlies in energie ( uitlaat, warmte, etc etc ) alleen die word alleen ietwat verminderd..

      misschien dat ik totaal naast zit hoor.. alleen zit me dwars.. misschien heb ik het opgeschreven als een kind van 5.. alleen probeer ik t te snappten :P

      #18015967
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Nee, je zit in de juiste lijn van gedachten, ik heb het geluk gehad dat ik een gigantisch bevlogen natuurkunde docent had die heel erg goed was in het uitleggen van energie omzettingen. Sterker nog, iemand in de klas schoot een keer met een lepel een rochel tegen het bord ‘voor de grap’ en dat pakte hij gewoon aan om de hele energie omzetting er van uit de schrijven! :jerry

        Het geheel levert echt enkel verlies, en niet minder verlies. Elke stap naar die waterstof toe heeft namelijk minder dan 100% rendement, dus van de benzine tot de waterstof is een en al verlies. Dus zonder die hele installatie er op en de benzine gewoon het blok zelf in duwen levert altijd nog een hoger rendement op.

        #18015968
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Erg wetenschappelijk:

          http://www.youtube.com/watch?v=zy1GdP4GYkM” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Maar kort gezegd zou je een heel eenvoudige energie kringloop kunnen maken van een electrolyse tankje, op de waterstof een motor laten draaien die een dynamo aandrijft en die electriciteit weer op het electrolysetankje aansluiten. Als de grote winst verhalen zouden kloppen dan zou het blijven draaien tot het water op is.

          Helaas is dat niet zo, want in de hele kring wordt in alle stappen alleen maar verlies gemaakt omdat het rendement nooit 100% is. Sterker nog, het rendement van vele van de stappen is maar 50% en stop je dus twee keer zo veel energie in als je overhoudt.

          De hele handel omtrend deze sets is eigenlijk dus gewone pure oplichting en bestaat enkel bij de gratie van de enorme benzinetank die al de nodige energie die verloren gaat met liefde levert.

          #18015969
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als het wel wat op zou leveren, dan is hij de eerste die een werkend perpetuum mobile heeft gemaakt.

            #18015970
            turbo.d
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2013

              Toch zijn er wel knappe koppen/technici bezig met het ontwikkelen van auto’s die volledig op waterstof kunnen lopen. Heb daar laatst al eens iets over gelezen.

              Ben er toch wel erg nieuwsgierig naar. Zou mooi zijn om te kunnen stoppen met die hybride auto’s waar je na een paar jaar alle accu’s van kan weg donderen en wat alsnog geen redenement oplevert.

              #18015971
              Looney
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 June 2010
              6 berichten aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.