Revisie versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra Revisie versnellingsbak

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367961
    willematrix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2015

      Heren,

      vraagje i.v.m. versnellingsbak revisie. Het gaat om een Opel Astra H Z13DTH uit 2007.

      Auto was bij de (opel) garage i.v.m. andere zaken (airco werkt niet en geluid uit de voorophanging bij veel stuuruitslag), maar de garage kwam ook tot de conclusie dat de transmissielagers goed hoorbaar waren en dat de lagers gereviseerd moesten worden. Totaalplaatje (airco, stabilisator stang en lager revisie) +/- 2000 euro.

      Na wat zoeken op dit forum lijken die lagers een bekend probleem, maar is dat ook al bij dit model/bouwjaar? Daarnaast de vraag of die prijs realistisch is?
      Toch een hoop geld, en online vind ik ook wel een bedrijf wat de lager revisie goedkoper doet, maar die zitten in Groningen en ik in Rotterdam ;)

      Iemand die hier wat slims over kan zeggen?

      Groeten,

      Willem

       

      #18367976
      Ben86
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 September 2018

        Hi Willem,

        Heb dezelfde auto als jij, gelukkig nog geen dramatische issues mee, maar de bewegende versnellingspook in de 1 die ik heb is kennelijk ook een slijtage teken van die bak.

        Als ik me niet vergis is de bak waar je de meeste issues over hoort de M32, deze hebben wij volgens mij niet, maar het kleine (en verder zeer gelijkende) broertje de M20. Wat betreft de bekende issues zijn ze gelijk en hebben ze beiden dat risico.

        Alle bakken van die typen hebben een grote kans op de problemen, hoewel ze volgens mij vanaf 2012 een update hebben uitgevoerd waarbij ze een extra oliekanaal hebben aangebracht voor betere smering en de lagers iets vergroot hebben. Belangrijk dus om te checken of een andere bak daadwerkelijk dat kanaal heeft. Als je op internet zoekt kun je er veel over vinden.

        M32 Gearbox: Chocolate Bearings

        Bijvoorbeeld.

        Wat betreft revisie, heb 1 nederlands bedrijf gevonden die er 1060 euro voor vroeg, specifiek bij de m32 bak. Neem aan dat dat voor de m20 gelijk zal zijn. Ook kun je Autrans proberen; dat zijn ook versnellingsbak experts, ben er eens geweest voor het flushen van de automaat van mijn vorige auto, lijken me kundige en ervaren lui en die doen niets anders dan met versnellingsbakken werken.

        https://www.autrans.nl/

        Hou me op de hoogte als je wilt, ben benieuwd hoe het verder afloopt.

        Groet Ben

        #18367977
        Ben86
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 September 2018

          Hier heb je een voorbeeld van een nieuwe lager set… met geupdate eind kap met olie sleuf… weet alleen niet of deze zomaar op onze bak past omdat dit de m32 is, maar anders zou je voor rond de 200 pond in elk geval nieuwe lager set kunnen komen voor de bak. Komt er alleen nog het werk bij, dus dan weet je een beetje hoe je het moet plaatsen…

          https://www.courtenaysport.co.uk/M32-Bearings-and-End-Case

          #18368211
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Er staat bij Courtenay duidelijk dat het voor zowel M32 als M20 is:

            Bearing Kit Complete and Later End Case for M32 M20 Gearbox Early Type

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.