reservewiel ophanging monteren

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361840
    stefanic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 November 2018

      Hallo, Ik heb een Zafira B (2014, geen Tourer) gekocht, maar deze is zonder reservewiel. Ik heb ondertussen een occasie ophangsysteem voor een reservewiel gekocht (zie https://opel.7zap.com/nl/car/a05/n/3/1-0/ ) maar weet niet precies hoe ik dit moet monteren (reservewiel heb ik gerecupereerd van m’n vorige Zafira). Het meeste is wel duidelijk, maar enkel de bevestiging van de ‘draagmand’ aan de onderzijde kan op 2 manieren: met de bevestigingslippen (nr 3 op schema) weg van het reservewiel, naar de voorzijde van de auto wijzend, of met deze lippen naar de achterzijde van de auto wijzend. Ik vermoed deze tweede wijze van monteren. Aan de bevestigingslippen zitten gewelfde zijkanten, en die wijzen naar boven bij montage naar achteren toe (zodat ook het scharnierpunt een beetje van het koetswerk verwijderd blijft). Ik ben in onze wijk al eens onder een andere Zafira gaan kijken, maar zo eenvoudig is dat niet te zien  :-) M’n oude Zafira heb ik niet meer… en niet aan gedacht van daaronder eens te kijken voor ik die achterliet bij de autoverkoper…

      Alvast dank voor jullie hulp!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.