Reserve Duitser zoekt passende auto

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Reserve Duitser zoekt passende auto

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372416
    Jannibal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 February 2020

      Hallo,

       

      Mijn naam is Jan, 27 jaar. De afgelopen 4 jaar heb ik rondgereden in een Volvo S40 2.0 uit 2002 met LPG. Toen ik de auto kocht werkte ik bij IKEA en paste dat natuurlijk perfect! Intussen werk ik daar al lang niet meer en ben ik al 1,5 jaar woonachtig in (zuid) Duitsland. Bovendien is ‘Daffy’  er na 18 jaar en 352.000 km wel klaar mee. Tijd dus voor wat nieuws!

      Wat wil ik?

      – niks Frans, Koreaans of Italiaans

      – Geen VAG of Japanners (gewoon geen fan van)

       

      Wat blijft er dan over?

      – Ford: Rijdt fantastisch, mooie wagens. Maar ik ben bang voor roest.

      – Volvo: Helaas lang niet zo betrouwbaar meer als vroeger en bovendien érg duur

      – Mercedes: Kan ik niet betalen.

       

      En dan is er Opel. Vroeger sprak het merk me nooit zo aan, maar de modellen van de laatste 10 jaar hebben toch mijn aandacht getrokken. Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op het volgende:

       

      Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI Sport 165pk

      bouwjaar 2012

      km stand ±160.000

      Volgens mij Full-Option met o.a. regensensor, stoel+stuurverwarming, lichtmetaal, xenon etc.

      De auto is perfect onderhouden, het boekje keurig ingevuld. En hij staat bij een respectabele handelaar in de buurt.

       

      Ik kan volgende week zaterdag een proefrit maken. Helaas ben ik dus met Opels (nog) niet zo bekend… Waar moet ik op letten? Wat zijn uberhaupt de zwakke(re) plekken van deze serie Astra, of van Opels in het algemeen?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.