Reparatie kop Astra F sedan 1997 1.6 8 klepper

Forumindex Forums Modellen Astra Reparatie kop Astra F sedan 1997 1.6 8 klepper

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336702
    Astraman25
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2017

      Hallo

      Ik ben thuis wat aan het knutselen met mijn Astra project het is een Opel Astra F (Sedan 1997) 1.6 8 klepper.
      Heb inmiddels een andere auto. Maar toch wil ik hem proberen te maken. Ik heb de tijd een wel een beetje handigheid.
      Hij had problemen dat hij vrij ziek liep vermoeden was de kleppen.
      Dus eerst zo’n flush product gebruikt. Dit bleek in eerste instantie te helpen.
      Maar tot ik de auto een week later probeerde te starten om van het werk naar huis te rijden.
      Wou niet starten dus ik gas bij geven en jaa raad eens hij begon , maaar niet zoals een opel hoort te doen.
      Toch maar naar huis gereden niet gezond, maarja lopen is ook geen optie en ja ik was al op zoek naar een nieuwe auto.
      Thuis de zaak open geschroefd in netjes volgorde als beschreven in de handleiding van opelhandboek.
      Bleek 1 uitlaat klep een hoekje af te missen waarschijnlijk ontzettend warm geworden en weg geslagen.
      Alles schoongemaakt Nieuwe kleppen geplaatst gepolijst in de zittingen. Versleten onderdelen vervangen met nieuw spul.
      Een rechte liniaal gelegd op de kop om te kijken of hij krom is maar dat viel mee. Dus zaak weer in elkaar gezet met nieuwe pakkingen. Juiste momenten
      Nieuwe waterpomp geplaatst nieuwe distributie riem en spanner. Ja lullig dat dat stuk gaat vandaar en zo’n set kost rond 50 tientjes dus jaaa..
      De bouten van kop heb ik ook vervangen, want dat zijn rek bouten. En ze zaten er al sinds 1997 in deze kop dus een paar nieuwe kan niet kwaad.
      De kop bouten volgens patroon vast gedraaid en juiste volgorde newton en graden aangenomen.
      Alles was gemonteerd auto starten en hij liep als een zonnetje. Toen even warm laten draaien uitgezet bouten na gedraaid volgens procedure.

      Bijna klaar alleen het kvs systeem nog even ontluchten temperatuur voeler eruit gehaald en naar dat stuk zat geen lucht meer.
      De rest automatisch laten ontluchten gewacht tot de thermostaat aansprak toen de kachel ook nog even aangedaan prima..
      Maar toen kwam er olie mee in de kvs bleef erop drijven. Dus auto uit gedaan eerste instantie dacht ik oohh tijdens demonteeren is er olie in kvs kamer gekomen/leding. was inmiddels 23 uur eerst maar eens slapen dan morgen weer verder kieken. Toen bedacht om een soort fiets pompje op de kvs resvoir dop te doen met drukmeter 1/1,5 bar opgepompt dit alles bij stil staande motor. Na 30 minuten weer gekomen meter wel half bar weg gezakt aiiii niet leuk. Inmiddels gepijlt witte smurrie aan de pijlstok niet leuk.

      Wat kan dit zijn heb inmiddels de kop er al weer af wat ja pakking verkeerd om verhaal. Maar die had ik wel goed gemonteerd en die kan ook maar op 1 manier.
      Dus Jaa of een verbinding tussen kvs en olie door een scheur in de kop/blok??? Wie weet nog een oplossing of een idee over wat dit kan zijn??. Ik ga zelf de pakking nog even checken of die wel over 1 komt met de blok. Het besteld op kenteken dus je zou verwachten… en auto was van oud vrouwtje dus ik neem aan dat de motor niet gemodificeerd/ vervangen was op het moment dat ik hem kocht. Trouwens hiervoor had ik geen problemen met kvs verbruik en olie vermenging met kvs?

      grt Astraman25 Ik hoop van jullie te horen.

      #18336850
      Jan Astra Kooijman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 January 2017

        altijd eerst de kop laten vlakken voor dat je hem terug plaatst

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.