Remzuiger gangbaar maken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Remzuiger gangbaar maken

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246285
    Klopper
      Lid sinds:
      19 September 2010

      Beste medeweggebruikers,

      Vandaag even de remmen nogmaals nagekeken of alles gangbaar is. Blijkt dus dat de remzuiger bij het wiel linksvoor niet helemaal terug gedrukt kan worden. Ik heb al geprobeerd hem met een moordenaar terug te knijpen, zowel met als zonder geopend remvloeistofvat. Na een hoop gekloot heb ik het moeten staken ivm m’n werktijden.

      Zijn er mss manieren om het weer gangbaar te maken?

      #17989517
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Ja: zuiger eruit halen en opschuren met korrel 1500 oid, zal wel oxidatie opzitten. Rubberen afdichtring hoef je in principe niet te vervangen, wel zuiger even invetten met ATE remmenvet, andere vetten gaan niet goed samen met remolie.

        Als je remmenvet gaat kopen neem dan gelijk nieuwe afdichtringetjes mee. Ik had ze destijds niet dus ik heb de oude eruit gehaald en netjes ingevet, heeft gewerkt.

        #17989516
        Klopper
          Lid sinds:
          19 September 2010

          Ok, handige info :)

          Het losmaken van die afdichtring, kan dat gewoon door hem zachtjes aan alle kanten los te trekken?

          #17989515
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Ja, of een heel klein schroevendraaiertje ertussen zetten. Stofkap kun je sowieso hergebruiken btw.

            #17989518
            Klopper
              Lid sinds:
              19 September 2010

              Ok, en gaat het ook lukken zonder remolie te morsen? Of kan ik dan beter even de leiding afknijpen? Weet niet of er in rust nog steeds druk op staat?

              #17989514
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                remslang van de klauw halen. zuiger eruit trekken.
                Of als je perslucht hebt voorzichtig de luchtspuit op de aansluiting van de remslang

                #17989513
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  Nee, staat geen druk op in rust maar het zal er wel uit gaan stromen, afknijpen is wat makkelijker dan. Ontluchten moet je sowieso.

                  #17989521
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    pedaal iets ingedrukt zetten blokkeert de stroom van remolie..

                    Bij the way, op perslucht kunnen die zuigers best een end komen zeg haha…….

                    Willem

                    #17989520
                    Klopper
                      Lid sinds:
                      19 September 2010

                      Ja, dat heb ik toen inderdaad gezien bij die klauw waar jij mee bezig was :P
                      Weet alleen niet helemaal meer wat ik aan zal treffen… Misschien te bang iets te slopen :P

                      #17989519
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        @wim-v6 wrote:

                        pedaal iets ingedrukt zetten blokkeert de stroom van remolie..

                        Bij the way, op perslucht kunnen die zuigers best een end komen zeg haha…….

                        Willem

                        Ja je moet ook voorzichtig zijn :jerry

                        #17989522
                        Klopper
                          Lid sinds:
                          19 September 2010

                          Voorzichtig zijn… Hmmm, volgens mij heb ik dat stukje overgeslagen tijdens dit werk. Stofkap is gesneuveld en m’n hand ook :P
                          Kracht van 10 bar onderschat XD

                          De zuiger gaat nu weer ver genoeg naar achteren. Laatste 4-5mm wilden niet vanwege een roest / corrosie-laag op de zuiger. Netjes afgewerkt en ingevet, dus hij kan er weer tegenaan :D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.