remvloeistofpotje wissellen c kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett remvloeistofpotje wissellen c kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214972
    schuitje
      Lid sinds:
      28 April 2009

      beste forumers,

      ik wil graag mijn remvloeistof verversen, en dat heb ik op stage ook al geporbeert maar ik heb er zo’n dubbel potje opzitten met zo’n klik deksel dus krijg ik de adaptor voor de ketel er niet op. nou heb ik al vaker op c kadettjes gezien dat er een reservoir op zat met een schroef dop.

      weet iemand van welk type auto dat is en of dat zal passen op mijn hoofdremcilinder ( 1200s 1975 )

      alvast bedankt

      #17564627
      jens276
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2009

        je kan het ook op de “beun” manier doen…. moet wel met 2 man (is wel het makkelijkst)

        je draait dan de dopjes van de reservoirs af vult ze tot de nok toe af…..

        1 persoon gaat met het opvang potje naar de kant die ontlucht moet worden draait gewoon het nippel open en sluit het potje aan. zodra persoon 1 dat heeft gedaan, geeft hij dat door aan persoon 2.

        persoon 2 zit achter het stuur en zodra die het sein krijgt gaat hij met een pompende beweging de rem bedienen, tot er bij het aftapnippel door persoon 1 geen belletjes meer te zien zijn of tot er schone remvloeistof uitkomt.

        en dit herhaal je tot je elk nippel hebt gehad.

        zorg wel dat de potjes gevuld blijven (hoeft niet helemaal maar ze mogen niet droog komen te staan) dat is ivm lucht dat dan in je systeem komt….

        maar zolang je zorgt dat je reservoirs gevuld blijven moet het goed gaan…. (zelf ook een paar keer gedaan al zo)

        ik hoop dat je er wat aan hebt als laatste redmiddel

        groeten jens

        #17564628
        schuitje
          Lid sinds:
          28 April 2009

          hartstikke bedankt :thumbup maar dat is idd een redmiddel echt een rotwerk. doen we op het werk ook wel eens maar duurt echt eeuwen als je alle oude remolie eruit wilt hebben. dus ik wil graag een ander reservoir zodat ik gewoon de drukketel erop kan zetten en in mijn eentje rustig kan verversen.

          maar wel echt bedankt voor de snelle reactie

          #17564629
          jens276
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2009

            is een hoofdrem cilinder van een Dtje geen ideetje dan??

            origineel gepost door schuitje
            hartstikke bedankt :thumbup maar dat is idd een redmiddel echt een rotwerk. doen we op het werk ook wel eens maar duurt echt eeuwen als je alle oude remolie eruit wilt hebben. dus ik wil graag een ander reservoir zodat ik gewoon de drukketel erop kan zetten en in mijn eentje rustig kan verversen.

            maar wel echt bedankt voor de snelle reactie

            #17564630
            schrump
              Lid sinds:
              16 February 2005

              er zijn verschillende hoofdremcilinders voor een c kadett. zodoende zijn er ook verschillende remoilie potjes.
              voor zo ver ik weet kan je ze niet onderling ruilen.

              je zal het op de beun manier moeten doen.

              eerlijk egzegd, doe ik het hier ook eens in de 3 jaar met het hele rijtje auto’s( een paar uur werk dus)

              #17564631
              schuitje
                Lid sinds:
                28 April 2009

                oke, ik zal morgen eens op de sloop kijken. stond volgens mij de vorige keer ook nog een c dettje, heb er al heel wat van af geschroefd ;)

                #17564632
                schrump
                  Lid sinds:
                  16 February 2005

                  die sedan bij Pieper, hed ik ook al aardig gestript. Als ik me het goed herinner zit er geen hoofdremcilinder meer op.

                  maar als je in Apeldoorn ben, als ik thuis ben, kan je wel even uit onze voorraad passen of er een schroefdop remvloeisofpotje is, dat op je hoofd remcilinder past.

                  een goede hoofdremcilinder zou ik niet vervangen voor een sloper, daar heb ik al nare ervaring mee

                  #17564633
                  schuitje
                    Lid sinds:
                    28 April 2009

                    lijkt me leuk schrump. moeten we snel eens even afspreken:thumbup

                    #17564634
                    schrump
                      Lid sinds:
                      16 February 2005

                      u2u met mijn tel nummer

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.