Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Remupgrade Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2015 om 22:56 #18262595
@Haasje17 wrote:
Doe er gewoon dot 4 in als dat er altijd in heeft gezeten. Dot 4 en 5.1 gaan niet goed samen, dus dan moet je eerst je leidingen leeg spoelen.
Dot 4 en 5.1 gaan prima samen, heb dit nog uitgezocht, Dot 5 daarentegen, is een ander verhaal.
Maar had al besloten om er toch maar wel Dot 4 in te doen, al is het maar omdat Dot 5.1 vereist dat het jaarlijks vervangen moet worden i.t.t. om de twee jaar..15 januari 2015 om 06:36 #18262596Dot 4 en 5.1 kan je in geval van nood mengen maar beter wordt het er niet van, dot 5 is synthetic oil die mag je nooit mengen.
15 januari 2015 om 13:36 #18262597Met wat Dot 4 (voor hoeveel dat is, wanneer je de remvloeistof vervangt) dat achterblijft in de leidingen o.i.d., kan dat totaal geen kwaad. Uiteraard gaat het kookpunt van de 5.1 omlaag, en zou het voorbij gaan aan het eigenlijke doel wanneer je kiest voor 5.1.
Ik was ook niet van plan ze te mengen, maar zou sowieso de leidingen hebben geflushed met 5.1. Beetje zonde om de remleidingen rondom te vervangen en niet de remvloeistof compleet te vervangen..
Maar het is niet alsof ik circuit rij, dus dat hogere kookpunt gaat weinig nut hebben, het jaarlijks vervangen erbij maakt het er niet interessanter op.15 januari 2015 om 14:23 #18262598Simpel. Hoeveel heb je nodig? Spoel door totdat je de heldere nieuwe Dot ziet en ga nog even door. Begin achter met nippels opendraaien en dan voor er bij. Blijft er alleen naar 5.1 over.
15 januari 2015 om 15:10 #18262599Klopt, maar ga dus al niet meer voor 5.1, reageerde enkel op de mengkwestie. Met 4 wordt hetzelfde te werk gegaan, om de oude eruit te krijgen, moet ook wel, wil je het compleet vervangen.
Zou het maar niks vinden om, nu ik op nieuwe leidingen en klauwen overstap, de remvloeistof niet te vervangen. Ben ook al aardig overtijd wat betreft de 2 jaar die er voor staat.16 januari 2015 om 20:05 #18262600Zit er inmiddels onder, nu nog “correct” in-remmen, en dan kan ik eindelijk, wanneer ik in westelijke richting rij en rem, de aarde langzamer om haar as laten draaien :thumb :
op deze foto is er al enige KM mee gereden, even wiel eraf voor de foto, het witte spul is overigens een bepaald vetje
auto is niet gewassen, dus daar even langs kijken ;) ..
16 januari 2015 om 21:50 #18262601Mooie rem leidingen[WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE]
16 januari 2015 om 23:02 #18262602:D :thumbup
17 januari 2015 om 14:27 #18262603Even offtopic, hoe bevallen die uniroyal banden je eigenlijk?? Jij hebt die rainsports toch?
17 januari 2015 om 14:46 #18262604Klopt Uniroyal Rainsport 2, tweede set al, ik hoef nooit meer een ander type.
Rij er ook gewoon het hele jaar door mee (regent hier immers toch 9 van de 10 keer), mooi V-profiel, en belangrijker super grip, stille bandjes, en slijtage niet sneller dan gemiddeld (ondanks dat ik in het bochtenwerk toch aardig m’n best doe).17 januari 2015 om 23:18 #18262605Dikke klappers jongeh :thumb
Wanneer achteras aanpassen? :jerry
22 januari 2015 om 16:29 #18262606Ga ik niet doen man.. als er nu een 2.0 in hing ofzo ;) .
Systeem was nog niet goed ontlucht, zat nog wat lucht in achter, ontluchtingsnippel achter zat vast, toen ontlucht via de remleiding.
Nu achter 2 nieuwe remcilinders, en goed ontlucht, handrem is ook bijgesteld.Moet er nu weer een tijdje tegen aan kunnen.
22 januari 2015 om 17:06 #18262607Allemaal zelf gedaan? Nice…
25 januari 2015 om 22:10 #18262608Ere wie ere toekomt, overgedragen aan de garagist v.d. Laan. Werd er door corsabc20xe al voor gewaarschuwd dat het een naar klusje kon worden door vastzittende nippels achter, en dat bleek.
Remmenrij is nu dus rondom compleet vernieuwd dan wel gereviseerd. Remt perfect, wat een verschil met de Zimmermann setup van hiervoor!
8 februari 2015 om 12:22 #18262609FN 25/54 OF FN 25/57.. voor de voorkant geschikt voor de 280-288mm remmen, ik heb de fn25/57 met grote adapters gevonden zodat ik op mijn Calibra 308mm kon monteren van de Astra OPC.
Het remmen met zo’n Corsa wordt nog leuker met schijven achter op.
En toevallig biedt Mathijssen zo’n aangepaste achteras aan…8 februari 2015 om 16:48 #18262610Er zal altijd een overtreffende trap zijn, het kan altijd gekker.
Maar voor mij voldoet dit aan al m’n eisen, en remt het zelfs beter dan verwacht (en dat al bij deze temperaturen).9 februari 2015 om 06:40 #18262611Mooi :thumbup ik wist wel dat je tevreden zou zijn ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.