Remslangen kadett op corsa?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Remslangen kadett op corsa?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212205
    Hacula
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2008

      Mijn corsa is daarstraks afgekeurd op een scheurtje in de remslang (kloteding was vorig jaar bij de apk ook al gescheurd en vernieuwd).
      Ik heb zelf nog ergens remslangen liggen van een kadett gsi, volgens mij zouden deze ook gewoon moeten passen op een corsa. Op Hbase is het dezelfde lengte of het scheelt een halve centimeter afhankelijk van of het rechts of links is.
      Kan iemand bevestigen of deze inderdaad uitwisselbaar zijn?

      #17523949
      Hacula
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2008

        Niemand? Als het niet kan heb ik morgen nog de kans om nieuwe te halen, aangezien ik morgenmiddag een weekendje in het buitenland ben en pas zondagavond de boel kan vervangen. Maandagochtend is de herkeuring namelijk.

        #17523950
        Hacula
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2008

          Voor als iemand het antwoord wilde weten: ja het past, en ja ze zijn even lang.
          Het enige verschil is dat je bij de corsa sleutel 17 nodig hebt om de slang los te krijgen en bij een kadett sleutel 19 :P

          #17523951
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Waarom niet gewoon nieuwe halen? kosten 15euro?

            #17523952
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              omdat het kan! maar ff zonder gein, tis opzich wel handig om te weten dat het gewoon allemaal past.

              #17523953
              Hacula
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2008

                origineel gepost door sw16v
                Waarom niet gewoon nieuwe halen? kosten 15euro?

                Was vorig jaar bijna 40 euro kwijt voor een enkele slang, zie nu dat ze voor iets minder te vinden zijn.

                origineel gepost door 2e-c14nz
                omdat het kan! maar ff zonder gein, tis opzich wel handig om te weten dat het gewoon allemaal past.

                Inderdaad omdat het kan :D
                En ik had ze nog liggen, dus tsja..

                Enige nadeel: deze waren ook niet goed, dus heb bij biesheuvel een setje van willwood gehaald, dus heb nu staalomvlochten slangen. Setje rondom was 78 euro, dus heb het nu op die manier gedaan. Corsa is weer door de apk iig :D

                #17523954
                yorick
                  Lid sinds:
                  30 March 2009

                  die scheure niet meer haha

                  #17523955
                  jblfreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    meestal scheuren ze niet maar zit er roest inder de slang

                    #17523956
                    rinus747
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 May 2010

                      Hoe lang gaan die rubberachtige remslangetjes mee? De mijne zijn nu 160000km = 8 jaar. Kan ik er maar beter afblijven zolang als er niets lekt? Of snel vervangen?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.