Remschijven trekken krom

Forumindex Forums Modellen Calibra Remschijven trekken krom

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226188
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Ik heb het probleem dat mijn remschijven krom trekken. Ruim twee jaar gelden alles compleet laten vervangen omdat het niet meer af te draaien was en nu voel ik dat het weer begint.

      Ik weet dat je schijven krom kunnen trekken door (bij koud weer) de rem aangedrukt te houden voor het stoplicht omdat je schijf dan niet gelijkmatig afkoelt. Maar dit doe ik nooit! Gebruikt als het nodig is de handrem voor het stoplicht. Ik rij ook nooit door grote plassen waardoor het water voor kromme schijven kan zorgen.

      Ik heb wel eens gehoord dat bepaalde versleten rubbers hiervoor verantwoordelijk zijn. Kan iemand dit bevestigen? Op dit moment hoop ik dat het nog niet ernstig is, want ik ben de enige die het merkt als ik heel rustig en gelijkmatig rem. Maar het moet wel opgelost worden, want nu slijten m’n schijven harder dan de blokken en dat vind mijn portemonnee niet leuk…

      #17731603
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Je kan sowieso de klauwen wel even reviseren.
        Een revisiesetje kost je hooguit een tientje per set en bestaat uit een set rubber ringen enzo.
        Weet je iig zeker dat het niet aan de rubbers ligt.

        #17731604
        Opaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Dat is wel de moeite waard. Waar haal je zo’n setje vandaan? Bij de dealer of een algemene automaterialenzaak?

          Als er meer tips zijn, hoor ik het graag! Het gaat trouwens om een Calibra Turbo.

          #17731605
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Kan bij beide. Algemene automaterialenzaak is allicht goedkoper.
            Desnoods pluk je ze van Ebay.

            Remzuiger set

            Klauw bout rubbers

            Het is echt niet meer als een paar rubbertjes en wat smeermiddel.
            Soms zijn de setjes ook gecombineerd.
            Ik had twee combisetjes voor Astra G 2.0DTi klauwen voor 30 euro incl transport.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.